Announcement

Collapse
No announcement yet.

Passief / actief schakeling maken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Passief / actief schakeling maken

Hoi,

Je zit vaak op luidsprekers van bijvoorbeeld Martin dat je passief en actief kunt schakelen. Ik wil dat ook bouwen op 1 van mijn kasten.
    Weet iemand hoe ik dit kan maken en welke schakelaar ik moet hebben.

met vriendelijke groet,

Mark Bouwhuis

Om eerst maar eens te beginnen weten we niet wat de betreffende luidsprekers en opstelling zijn.
    En dan is het niet zomaar een schakelaartje er tussen zetten.
    Weet je zelf ook echt wat actief aansturen betekend?

Comment

Het gaat om een zelfgebouwde luidspreker met een 12 inch woofer die ik tot nu toe 2 weg aanstuur met een filter voor de versterker's maar ik wil een filter in de kast bouwen maar nog steeds willen kunnen schakelen tussen actief en passief.

Comment

Uiteindelijk is het wel gewoon een schakelaar ertussen zetten.

Comment

Uiteindelijk inderdaad wel ;)

Comment

ja maar welke?

Comment

Welk doel heb je om de set zowel actief als passief te kunnen filteren?
              Je kunt simpel een 2 polige wisselschakelaar gebruiken om beide drivers apart aan te sturen alleen is het dan dubbelop omdat het passieve filter nog steeds in de keten zit.
              Voordeel is dat je niet gelijk je hoogdrivers opblaast wanneer iemand per ongeluk de schakelaar omzet bij vol vermogen, nadeel is dat je alle nadelen van een passief filter behoudt en door ook nog eens actief te gaan filteren extra fase draaiingen introduceert.

Comment

Working...
              X