Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf luidsprekers & versterkers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aanschaf luidsprekers & versterkers

Naar een aantal verschillende zaken te hebben gelezen op het forum dacht ik dat het eens tijd wordt om zelf een vraag te stellen. Mijn hobby was altijd al bezig zijn met muziek, daardoor draaide ik af toen wel eens wat muziek op een feestje. Hiervoor huurde ik eigenlijk altijd luidsprekers. Afgelopen jaar een huisje gekocht en hopelijk nu ook de ruimte om zelf wat spullen aan te schaffen.

Nu wil ik graag jullie ervaring en adviezen op het gebied van luidsprekers & versterkers. Ik heb zelf al van alles gelezen op het internet. En heb al verschillende luidsprekers gehoord & gezien. In het verleden een aantal verschillende merken gehuurd zoals Behringer & DB Technologies. Behringer is me zeer goed bevallen, de power die daar in zit. Voor me gevoel kwa prijs/kwaliteit verhouding goede speakers.

Nu zit ik zelf eigenlijk te kijken naar de volgende set, graag jullie mening en advies:

2 x Behringer B1520 PRO Eurolive passieve luidspreker- vloermonitor
    2 x Behringer B1800X PRO Eurolive passieve subwoofer
    2 x Behringer iNUKE NU6000 versterker
    1 x Behringer CX-3400 crossover

Ik zie alle opmerkingen tegemoet, mijn verleden leert ook al dat goedkoop uiteindelijk vaak duurkoop wordt.

Groeten Nicholas

Waarom een iNuke met zo ontzettend veel vermogen?
    2x 1500w RMS voor 2 subwoofers 350-499 W RMS en 2 monitoren van 200 - 349 W RMS?

Over het algemeen wordt van de DAP Palladium serie gesproken als de beste serie versterkers voor zijn prijsklasse,
    misschien iets om daar eens bij te kijken. Want niet alles hoeft natuurlijk van Behringer te zijn.

Maar wat is het maximale budget. Want er zijn vast mensen genoeg hier die verder willen kijken dan het merk Behringer...
    Ook al naar actieve setjes gekeken?

Comment

Ik heb er geen ervaringen mee. maar ik ga waarschijnlijk binnenkort een zelfde soort set kopen.
      Een vriend van me uit duitsland heeft ook dezelfde speakers (tops en subs) en die vind hij geweldig :)
      ze kunnen kei hard voor feestjes met redelijke kwaliteit (= wat hij zij :)

Comment

Beter een stukje headroom in je versterkers, dan een versterker die het net-niet trekt en staat te clippen om het vermogen er hopeloos uit te duwen. 1.5 tot 2x marge is een prima uitgangspunt.

Comment

Beter een stukje headroom in je versterkers, dan een versterker die het net-niet trekt en staat te clippen om het vermogen er hopeloos uit te duwen. 1.5 tot 2x marge is een prima uitgangspunt.
          Maar zo'n groot verschil lijkt me nou ook weer een beetje overdreven. Ikzelf heb geen fijne ervaringen met de iNuke serie, ik weet niet of Bax een helder beeld heeft van hoe vaak ze terug moeten, aangezien alles nu via Berhinger gaat. Maar een vriend werkt in een winkel die PA systemen verkoopt en die krijgt ze redelijk vaak terug voor onbenullige reparaties (dingetjes los, kapot onderdeeltje) Valt allemaal wel keurig onder de garantie, maar je bent hem dan gemiddeld wel iedere keer voor 3-6 weken kwijt (die 3 weken van hun die ze stellen slaan ook nergens op, hij is inderdaad 3 weken bij hun in de fabriek, maar doet er ook 3 weken over om er te komen en weer terug te gaan). In de verhouding van versterkers van andere merken als DAP of andere series van Behringer die daar terug komen doet de iNuke het niet zo best. Maar nogmaals, misschien niet de meest betrouwbare cijfers aangzien dus alles via Behringer (reden voor vele winkels het merk niet of minder te verkopen), maar het geeft wel een indicatie...

Comment

Originally posted by Dablyou View Post
            Maar zo'n groot verschil lijkt me nou ook weer een beetje overdreven.
            Tja... is persoonlijke voorkeur. Als ik een caravan van 750 kg moet meeslepen op vakantie en een lange rit moet maken, wil ik toch een auto hebben die krachtig genoeg is om zeker het dubbele te kunnen trekken, stel dat ik een stevige heuvel tegenkom. ;)

Ikzelf heb geen fijne ervaringen met de iNuke serie, ik weet niet of Bax een helder beeld heeft van hoe vaak ze terug moeten, aangezien alles nu via Berhinger gaat. Maar een vriend werkt in een winkel die PA systemen verkoopt en die krijgt ze redelijk vaak terug voor onbenullige reparaties (dingetjes los, kapot onderdeeltje) Valt allemaal wel keurig onder de garantie, maar je bent hem dan gemiddeld wel iedere keer voor 3-6 weken kwijt (die 3 weken van hun die ze stellen slaan ook nergens op, hij is inderdaad 3 weken bij hun in de fabriek, maar doet er ook 3 weken over om er te komen en weer terug te gaan).
            Zomaar eens de NU3000 er bij gepakt. Dit jaar iets meer dan 30 van verkocht en zijn er zover ik kan zien twee teruggekomen (maar kan ook algemeen retour zijn omdat het pakket bijv. niet is afgeleverd, kan ik zo snel niet zien).

Daarnaast geldt - hoe meer je verkoopt, hoe meer er terug komt, absoluut gezien. Procentueel valt het reuze mee.

In de verhouding van versterkers van andere merken als DAP of andere series van Behringer die daar terug komen doet de iNuke het niet zo best. Maar nogmaals, misschien niet de meest betrouwbare cijfers aangzien dus alles via Behringer (reden voor vele winkels het merk niet of minder te verkopen), maar het geeft wel een indicatie...
            Denk niet dat dat de hoofdreden is. Het grote probleem bij Behringer is dat het vaak lang duurt wanneer een bepaalde reeks producten niet meer voorradig is en er een nieuwe levering verwacht wordt. Dat zie je o.a. ook terug in onze webshop. Wij hebben gelukkig de luxe om alternatieve/gelijkwaardige producten aan te bieden van diverse andere merken.
            Dat alles via Behringer gaat is voor de meeste winkels juist een uitkomst omdat klanten alles zelf met Behringer kunnen regelen, wat niet alleen een hoop werk uit handen neemt maar eveneens alles een stuk sneller laat verlopen omdat je niet meer als tussenschakel moet fungeren.

Comment

Working...
            X