Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luidsprekerset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Luidsprekerset

Goedendag,

Ik ben belast door mijn voetbalclub met de mooie taak om een luidsprekerset aan te schaffen.
    Waar gaat hij voor gebruikt worden? Hij moet in de kantine (zo rond de 200 man) op feestjes kunnen voldoen, maar ook op de jaarlijkse seizoensafsluiting feesten voldoen voor rond de 500 man in een tent van 40 meter diep.
    De set gaat gebruikt worden door DJ's en het liefst ook door bandjes?

Budget is redelijk flexibel, ik moet met een goed voorstel komen. Denk aan zo tussen de 2500 en 4000 euro voor het totale plaatje?

als je zoekt naar speakers met echt een groote geluidsdruk dan moet je bij jbl zijn :)
    dit setje is een mooi jbl setje als basis.
    om nog wat extra kracht toe te voegen kan je ook nog 2x deze speakers tussen de top en sub zetten. (voor de versterker ervoor moet je niet bij mij zijn XD)

Bij mijn broertje op de middelbare school gebruiken ze deze setup van top sub en die 3w ertussen :) en daar kan je een best groote sporthal met een inmens geluid vullen dus dat zal wel goed zitten met een groot evenement :)

Comment

Originally posted by (Daan)RandomStyleRecords View Post
      als je zoekt naar speakers met echt een groote geluidsdruk dan moet je bij jbl zijn :)
      dit setje is een mooi jbl setje als basis.
      om nog wat extra kracht toe te voegen kan je ook nog 2x deze speakers tussen de top en sub zetten. (voor de versterker ervoor moet je niet bij mij zijn XD)

Bij mijn broertje op de middelbare school gebruiken ze deze setup van top sub en die 3w ertussen :) en daar kan je een best groote sporthal met een inmens geluid vullen dus dat zal wel goed zitten met een groot evenement :)
      Geen idee wat voor ervaring je hebt maar als je met dit afgesjouwd komt dan mis je het nogal behoorlijk en heb je geen idee waar je mee bezig bent.
      Door maar 2 subjes te hebben ( 1 per kant ) kom je sowieso al enorm veel laag te kort voor zoon grote gelegenheid. Daarnaast voeg je met je extra speaker wel wat toe maar je hebt er geen ene moer aan want het word niet gekoppeld met de toppen en door ze er tussen te zetten ga je ook niet de spreiding krijgen ( als ook de juiste hoogte ) om er echt wat aan te hebben. Om over de kwaliteit van de jrx nog maar te zwijgen. Dan heb ik persoonlijk nog liever een dap x set.

Voor een 2500 tot 4000 euro ga je geen set vinden voor een tent van 40 meter diep en 500 feestgangers. Of je moet heel veel mazzel hebben met een 2de hands setje.

Wat je nodig zal hebben.
      4x goede sub ( denk aan een db-technologies dva s09 )
      2 maar liever nog 4x een goede top ( denk ik aan een dvx db technologies d12 )
      Zelfs met zoon setje ga je niet echt lekker 40m diep in een tent halen en zal je eigenlijk moeten gaan delayen met een conventioneel systeem.

In een tent heb je namelijk enorm veel vermogen op het laag nodig omdat dit gewoon zo poef erdoor heen waait. De hoge tonen kletsen alle kanten op terug en rond.

Om je een beeld te geven hoe wij zoiets aanpakken.
      Tent trekker trek ( 700 personen )
      8x dva s09 voor het laag.
      4x dvx d12 hp voor het mid en hoog ( worden in de truss gevlogen 2 per kant )
      2x dvx d10 voor mid hoog infill voor het podium
      2x dvx d10 voor mid en hoog ge delayed halverwege de zaal op een 20m ( tent is nogal aan de grote kant omdat met het trekker trek gedeelte op de zondag er wel veel meer mensen zijn )

Dan heb je het over wel een ander budget.
      Zeg dat je het wil downscalen en toch goed wil zou ik dus voor de minimaal 4 subs en 2 toppen gaan.

Nog wat goedkoper maar wel erg goed ( en ver boven je budget ) Flexsys systeeml In de tekst staat 800 man maar dat is wel enorme gunstige mee val factor mee gerekend. Als je er ook bandjes en artiesten mee wil doen of in een tent dan is 500 wel een heel stuk reeeler. Als dit nog te duur is zou je kunnen kijken of je 2de hands een fiftyline ( eventueel + ) met 2 subs een mid en topkast per kant op de kop kan tikken
      Last edited by ronennieshow; Tuesday-08-04-2014, 22:09.

Comment

Misschien een idee om voor die 1x per jaar wat bij te huren?

Comment

Originally posted by Theo56 View Post
          Misschien een idee om voor die 1x per jaar wat bij te huren?
          Lijkt me een heel mooie oplossing want voor 4000 voor een 200 man in een kantine is mis wel krap maar nog enigszins haalbaar.

Ook je halve kantine slopen en weer opbouwen lijkt me niet echt een optie

Als je hiervoor wil gaan zou je ook een wat flexibeler en geschikter setje kunnen nemen voor je kantine. Anders krijg je altijd een set die of niet ideaal is voor je kantine of je tent

Comment

Als ik kijk naar mijn oude voetbalclub en andere in de buurt dan verwachten die heel wat power in hun kantine voor hun feestjes.
            Hadden in hun kantine dan ook een beste set staan, ook zo'n 3000-4000 euro.

Voor de grotere feesten werd er inderdaad wat gehuurd. 500 is een boel en als je het echt zo hard wil met een ook nog een mooi geluid,
            dan heb je het inderdaad wel over een heel ander budget. JBL? Van het hogere prijsklasse setjes heb ik niet veel verstand, maar ik weet
            dat je voor hetzelfde geld veel beter kan krijgen. Ik heb bij een evenementenverhuur/uitvoer bedrijf een paar setjes van Db gehoord, ook in jou prijsklasse,
            kan het wel navragen, maar ik denk dat Ronnie je genoeg over Db of eventueel andere merken kan vertellen, het klinkt in ieder geval prachtig.

Helaas nemen de meeste voetbalverenigingen hier in de buurt van die budgetmerken, voor kleine installaties misschien nog niet zo'n probleem.
            Maar voor zoveel man klinkt dat gewoon nergens naar. Hard geluid betekend echt niet dat het mooi is. Kies verstandig, neem een mooie set voor in de kantine
            en huur voor die ene keer in 't jaar een mooie set voor in de tent.

Comment

500 man met een budget van 4000 euro gaat zoals hierboven aangegeven niet lukken inderdaad.

Indien het een systeem wordt wat je toch voor ongeveer max. 200 man wilt gaan gebruiken, zou ik eens kijken in de richting van een HK audio Linear 5 Power Pack, of iets soortgelijks qua opzet. Heb zelf erg goede ervaringen met de Linear serie, blijft een mooi systeem met behoorlijk wat 'ballen' en is daarnaast nog goed schaalbaar ook indien je later wilt uitbreiden. :)

Uiteraard is dat één van de vele opties die je in deze prijsklasse hebt, maar het voordeel vind ik zelf dat je in ieder geval al een set stevige subs in die set meepakt. Kijk anders ook eens rond in de stal van Electro Voice, QSC, dB Technologies en soortgelijk.

Comment

Kijk eens wat er in de buurt wordt verhuurt, zo kun een serie op merk pakken waarvan je nog altijd kunt bijhuren.

Wil je per se kopen.. Kijk naar bv. 4 Dap x15hl met 2/4 x12t, natuurlijk liever 6/8 subjes.
                De db Tech. set is natuurlijk een goede, heb zelf de dvx d12. Maar dit is dan toch weer wat duurder (wel waar voor je geld!).

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                  Geen idee wat voor ervaring je hebt maar als je met dit afgesjouwd komt dan mis je het nogal behoorlijk en heb je geen idee waar je mee bezig bent.
                  Door maar 2 subjes te hebben ( 1 per kant ) kom je sowieso al enorm veel laag te kort voor zoon grote gelegenheid. Daarnaast voeg je met je extra speaker wel wat toe maar je hebt er geen ene moer aan want het word niet gekoppeld met de toppen en door ze er tussen te zetten ga je ook niet de spreiding krijgen ( als ook de juiste hoogte ) om er echt wat aan te hebben. Om over de kwaliteit van de jrx nog maar te zwijgen. Dan heb ik persoonlijk nog liever een dap x set.

Voor een 2500 tot 4000 euro ga je geen set vinden voor een tent van 40 meter diep en 500 feestgangers. Of je moet heel veel mazzel hebben met een 2de hands setje.

Wat je nodig zal hebben.
                  4x goede sub ( denk aan een db-technologies dva s09 )
                  2 maar liever nog 4x een goede top ( denk ik aan een dvx db technologies d12 )
                  Zelfs met zoon setje ga je niet echt lekker 40m diep in een tent halen en zal je eigenlijk moeten gaan delayen met een conventioneel systeem.

In een tent heb je namelijk enorm veel vermogen op het laag nodig omdat dit gewoon zo poef erdoor heen waait. De hoge tonen kletsen alle kanten op terug en rond.

Om je een beeld te geven hoe wij zoiets aanpakken.
                  Tent trekker trek ( 700 personen )
                  8x dva s09 voor het laag.
                  4x dvx d12 hp voor het mid en hoog ( worden in de truss gevlogen 2 per kant )
                  2x dvx d10 voor mid hoog infill voor het podium
                  2x dvx d10 voor mid en hoog ge delayed halverwege de zaal op een 20m ( tent is nogal aan de grote kant omdat met het trekker trek gedeelte op de zondag er wel veel meer mensen zijn )

Dan heb je het over wel een ander budget.
                  Zeg dat je het wil downscalen en toch goed wil zou ik dus voor de minimaal 4 subs en 2 toppen gaan.

Nog wat goedkoper maar wel erg goed ( en ver boven je budget ) Flexsys systeeml In de tekst staat 800 man maar dat is wel enorme gunstige mee val factor mee gerekend. Als je er ook bandjes en artiesten mee wil doen of in een tent dan is 500 wel een heel stuk reeeler. Als dit nog te duur is zou je kunnen kijken of je 2de hands een fiftyline ( eventueel + ) met 2 subs een mid en topkast per kant op de kop kan tikken
                  nouw sorry hoor maar ik heb deze set bij 2 verschillende locale audio winkels aangeraden gekregen -.-
                  en ik zeg niet dat het genoeg power is om voor zo veel mensen te spelen. maar als je uit gaat van een voetbal toernooi ofzo met een paar duizen mensen dan denk je meestal aan een soort achtergrond muziek en hoeven niet alle duizen man een top geluid te horen als ze aan de andere kant van het veld staan. En dit is echt wel genoeg voor 200 man in een kantine!

Comment

@ Daan

Waarom krijg jij dat aangeraden als jij het niet eens koopt?
                    Ik heb zelf de 215 gehad en wat een drama. Heel snel terug gebracht
                    Mensen gaan er voor staan en weg is je hoog. Het mid klinkt zo beroerd als morgen heel de dag omdat het 2 15 inch speakers zijn die naar mijn idee niet echt spectaculair presteren en in verhouding staan tot je hoog. Een gemiddelde dap k112 klinkt nog fijner.

We hebben het niet over duizende mensen in een stadion. Het gaat om een afsluit feest. Dus party party. 500 man in een tent vraagt nogal wat. Ook is bijvoorbeeld een band veel dynamischer en heb je gewoon een bak vermogen meer nodig om dit op te vangen. Iemand die voor platen label speelt zou dit toch zeer zeker moeten weten.

Ik ken de set heb ermee gewerkt en het gaat gewoon niet voldoen voor de eissen / wensen die gesteld zijn.

Als jij vind dat deze set een geluidsdruk produceert dan ben ik wel benieuwd wat je van mijn voorgestelde set vind. Dan word je in verhouding omver geblazen.

Enne wel raar he dat zoon beetje iedereen met net een 2 dagen meer ervaring hebben het al afraden en zeggen dat het niet gaat werken.

Voor een kantine zou ik een 2 mooie subjes aan willen raden en er dan een 2,4,6 leuke compacte kleine toppen bij nemen die je op kan hangen. Dan klinkt het overal top. Nog mooier staan er niet van die lompe lelijke torens hout waar het voor standje oorlog gaat om achter niets over te houden. De hoorns van een jbl zijn 90x50 oftewel een erg grote spreiding in het hoog. Vooraan een grote openingshoek geeft als resultaat dat je achterin niks overhoud.
                    De db flexsys heeft in ieder geval een soort van hybride hoorn systeem zodat je achterin ook nog wat in je tent overhoud.

Ik begrijp dus ook totaal niet waar je jou set op baseert. Wat de sterke punten van de set zijn voor het geld wat je eraan uitgeeft. Er zijn denk ik wel 50 andere oplossingen die beter zijn ( zelfs al zou je het met het zelfde budget moeten doen ). Ik ben dus erg benieuwd naar de waarom dat jou set zo super fantastisch is en waarom het zal voldoen aan de wensen en eissen van de ts.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                      @ Daan

Waarom krijg jij dat aangeraden als jij het niet eens koopt?
                      Ik heb zelf de 215 gehad en wat een drama. Heel snel terug gebracht
                      Mensen gaan er voor staan en weg is je hoog. Het mid klinkt zo beroerd als morgen heel de dag omdat het 2 15 inch speakers zijn die naar mijn idee niet echt spectaculair presteren en in verhouding staan tot je hoog. Een gemiddelde dap k112 klinkt nog fijner.

We hebben het niet over duizende mensen in een stadion. Het gaat om een afsluit feest. Dus party party. 500 man in een tent vraagt nogal wat. Ook is bijvoorbeeld een band veel dynamischer en heb je gewoon een bak vermogen meer nodig om dit op te vangen. Iemand die voor platen label speelt zou dit toch zeer zeker moeten weten.

Ik ken de set heb ermee gewerkt en het gaat gewoon niet voldoen voor de eissen / wensen die gesteld zijn.

Als jij vind dat deze set een geluidsdruk produceert dan ben ik wel benieuwd wat je van mijn voorgestelde set vind. Dan word je in verhouding omver geblazen.

Enne wel raar he dat zoon beetje iedereen met net een 2 dagen meer ervaring hebben het al afraden en zeggen dat het niet gaat werken.

Voor een kantine zou ik een 2 mooie subjes aan willen raden en er dan een 2,4,6 leuke compacte kleine toppen bij nemen die je op kan hangen. Dan klinkt het overal top. Nog mooier staan er niet van die lompe lelijke torens hout waar het voor standje oorlog gaat om achter niets over te houden. De hoorns van een jbl zijn 90x50 oftewel een erg grote spreiding in het hoog. Vooraan een grote openingshoek geeft als resultaat dat je achterin niks overhoud.
                      De db flexsys heeft in ieder geval een soort van hybride hoorn systeem zodat je achterin ook nog wat in je tent overhoud.

Ik begrijp dus ook totaal niet waar je jou set op baseert. Wat de sterke punten van de set zijn voor het geld wat je eraan uitgeeft. Er zijn denk ik wel 50 andere oplossingen die beter zijn ( zelfs al zou je het met het zelfde budget moeten doen ). Ik ben dus erg benieuwd naar de waarom dat jou set zo super fantastisch is en waarom het zal voldoen aan de wensen en eissen van de ts.
                      Het is dat ik iedereen die praat over jbl het tegek vind. en ik denk niet dat een man die al rond de 25 jaar een audio winkel heeft niet zomaar shitspeakers aanraad.
                      wt betreft jouw set valt dat nogal ver buiten hun budget!
                      wat betreft dat ik het niet koop is omdat ik k*t ouders heb die het niet toestaan dat ik speakers koop om feestjes te gaan draaien en die alles afkraken. Ik ben 16 jaar en vorige zomer mocht ik voor het eerst op de fiets naar de supermakrt zo'n 500 meter verderop -,-
                      wat betreft mijn label... ik ben samen met een vriend uit mexico dat begonnen en dat is tenminste iets wat ik kan doen zonder dat mijn ouders het idee afkraken en stoppen!

Comment

Ik hoor nog steeds niet waarom de set zo geweldig is.

Iets aanraden wat binnen het budget past is pas 1 van de vele wensen die ze vragen. Je kan veel aanraden wat binnen het budget past maar wat heb je eraan als het niet gaat voldoen aan de eissen. Stel dan waarom het budget niet gaat passen bij de eissen en stel een set voor welke wel kan. Of wacht een aanpassing af van de eissen.

Dat jij problemen hebt met je ouders? Kan. Hier sta ik buiten.

Enne er zijn wel leuke sets van jbl maar die gaan nog veel verder buiten het budget wat is opgegeven.

Comment

Heren,

Allen bedankt voor het reageren :).
                          Ik was misschien al bang dat het budget te laag uit zou vallen.
                          Wat ik wel duidelijk wil maken is dat het achter in de tent het geluid niet perfect hoeft te zijn. Het is niet erg dat je daar elkaar redelijk tot goed kan verstaan. \

Ik weet dat we vorig jaar een geluidsinstallatie hebben gehuurd van JBL. Weet helaas niet meer welke het was, maar het was 10.000 plus. Betrof 4 subs en 2 toppen geloof ik.

Wat raadde jullie mij eventueel aan voor in de kantine wat eventueel uitgebreid kan worden door middel van huren voor de grote feesten?

Comment

IMG_3022.jpg

Hier een foto ervan. Kan iemand zich misschien wat meer een beeld vormen.

Nu begrijp ik zelf ook dat deze set, als die al betaalbaar is, te groot is voor in een kantine. Daarom is het misschien het beste om een setje te kopen wat uitgebreid kan worden o.i.d.

Wat ik nu zelf heb gevonden:

De DAP Club Mate III: vier 15 inch subs, twee 12 inch topkasten, 3600 Watt RMS aan boord en dat in een road-proof behuizing. Deze opvolger van de Soundmate 3 MKII garandeert overtuigende weergave van alles wat versterkt moet.

HK Audio Linear 5 Rock Pack koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Deze volledige set bestaat uit twee subwoofers en vier luidsprekers, inclusief bijbehorende beschermhoezen en benodigde kabels. De kracht van de Elements serie zit hem in het E-Connect systeem.

Ik heb qua specs er niet zoveel verstand van dus ik hoor graag van jullie
                            Last edited by Kiela; Wednesday-09-04-2014, 20:01.

Comment

Originally posted by Kiela View Post
                              [ATTACH=CONFIG]845[/ATTACH]

Hier een foto ervan. Kan iemand zich misschien wat meer een beeld vormen.

Nu begrijp ik zelf ook dat deze set, als die al betaalbaar is, te groot is voor in een kantine. Daarom is het misschien het beste om een setje te kopen wat uitgebreid kan worden o.i.d.

Wat ik nu zelf heb gevonden:

De DAP Club Mate III: vier 15 inch subs, twee 12 inch topkasten, 3600 Watt RMS aan boord en dat in een road-proof behuizing. Deze opvolger van de Soundmate 3 MKII garandeert overtuigende weergave van alles wat versterkt moet.

HK Audio Linear 5 Rock Pack koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Deze volledige set bestaat uit twee subwoofers en vier luidsprekers, inclusief bijbehorende beschermhoezen en benodigde kabels. De kracht van de Elements serie zit hem in het E-Connect systeem.

Ik heb qua specs er niet zoveel verstand van dus ik hoor graag van jullie
                              zijn dat die jbl speakers van vorig jaar? (eerste plaatje)

Comment

Working...
                              X