Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luidsprekerset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Voor een kantine zou ik een 2 goede subs nemen die niet al te groot zijn. Neem daar een 4 goede toppen bij. Dan heb je een goede spreiding en toch overal een lekker geluid voor een nette prijs.

Waar je dan naar zou kunnen kijken is bijvoorbeeld
    4x een top 10 inch arena speaker van db-technologies Plaatje jeej
    2x een top sw15 of sw 18 van db-technologies Ook plaatje jeej

Neem hier de juiste versterkers bij een een dbx rackdrive of een xillica of weet ik veel wat voor managment systeem en tada klaar.

Ga je de tent in. Neem er 2 extra subs bij. Zet 4 subs bij je podium. Neem er 2 toppen bovenop. De 2 andere toppen zet je halverwege de zaal.
    Ideaal mwa het zal neit zo hard gaan als je vorige set. Leuk volume / acceptabel. Ja dat ga je er wel mee halen. Achterin niet meer standje oorlog hoeven kan maar als je een grote hoorn met openingshoek hebt gaat het achterin heel erg wroem wroem wroem klinken en is er weinig verstaanbaar bij.

Comment

Originally posted by (Daan)RandomStyleRecords View Post
      zijn dat die jbl speakers van vorig jaar? (eerste plaatje)
      Ja dat klopt :)

Comment

Oke dat klinkt goed. Ik ga hiermee aan de slag. De sets waar ik zelf naar keek zijn niet geschikt voor mijn ideeën?

Comment

De dap soundmate is een leuk setje en een zeg max goed 200 man zou ook nog wel gaan.
          Nadeel is dat je het niet zomaar zou kunnen plaatsen in een kantine. Ook heb je maar 2 toppen. Dus echt toffe spreiding ga je dan al niet echt halen.
          De HK set is eigenlijk het zelfde maar dan wat omhoog in kwaliteit.
          De andere set is ideaal voor stem versterking, presentatie. Daar presteert het echt verrassend goed. Meer dan ik ervan verwacht had. Als je dan naar feest modus gaat. Mwa niet verkeerd maar mijn keuze zou het niet zijn.

Ook zou ik bij installatie doeleinde gewoon voor een passief systeem gaan. Versterkers ergens netjes wegwerken. Controller erbij in. Klaar. De 4 toppen netjes ophangen ( verdeeld over je toko ) klaar. Geen lompe sets die op 1 plaats enorm staan te pompen om het achterin een beetje leuk volume te kunnen geven. Nee gewoon toppen verdeeld en de subs die het laag wat aanvullen.

Comment

Ik zou het lekker appart houden.
            Er wordt voor het gemak namelijk even vergeten dat je voor een bandje ook nog een microfoon set, mengtafel, monitors, kabels etc nodig hebt (trek ook nog maar eens 5-10 k uit om dat een beetje goed te doen). En dan nog iemand met verstand van zaken, want zo maar even een bandje mixen gaat je niet lukken.

Comment

Om terug over JBL te beginnen. Het zijn wel super speakers, daar niets over te zeggen en ze gaan super hard en blijven goed klinken. Maar ze missen wel wat in de lage tonen.
              Ik zag iets terug komen over HK audio. Deze heb ik ook gehad en klinken ongeveer hetzelfde als JBL. scherp met te weinig bas.

Ik denk dat je met de DB-technologie nog het beste gaat uitkomen. Prijs kwaliteit zijn dit toch wel één van de beste speakers op het moment. (goedkopere RCF)

Comment

Het is dat ik iedereen die praat over jbl het tegek vind.
                Absoluut niet waar. Speakers zijn zeer persoonlijk gericht en wat de één juist goed vindt klinken, kan een ander juist heel anders ervaren. Dit omdat elke fabrikant een vrij kenmerkende speakerklank in zijn luidsprekers stopt. Zo zie je bij de amerikaans gerichte speakers (JBL, QSC) juist dat deze vaak een zeer fel hoog hebben, terwijl europees gerichte merken (dB, RCF, HK) wat meer neigen naar het strakke en rustigere. Daarnaast vraagt elke situatie om een bepaalde samenstelling qua speakers en is er geen enkel merk dat je kunt aanwijzen als het ultieme speakermerk. Luisteren en vergelijken vormt de basis voor een keuze, maar daarnaast dien je ook rekening te houden met capaciteit. Waarom denk je dat wij in de winkel een enorme speakerwand hebben? Juist.
                en ik denk niet dat een man die al rond de 25 jaar een audio winkel heeft niet zomaar shitspeakers aanraad.
                Als dat je argumentatie is kan ik dat helaas niet serieus nemen. Met alle respect voor de beste man en misschien heeft hij ook wel het juiste aangeraden voor een bepaalde toepassing. Maar dat wil zeker niet zeggen dat het 1 speakerlijn is die je overal kunt toepassen in dezelfde configuratie. Het is maar hoe je het zelf interpreteert en in dit geval is het een kwestie van 'ja maar hij zei...' terwijl je zelf geen benul hebt van de reden er achter (anders had er wel argumentatie bij gekomen, toch?).

wt betreft jouw set valt dat nogal ver buiten hun budget!
                Indien dat nodig is om aan de wensen/eisen te voldoen, zal de topicstarter ergens een compromis moeten sluiten. Een compromis tussen de wensen/eisen en het budget. Maar dan geef je wel duidelijk aan wat er nodig is om de klus te klaren zonder in te leveren op kwaliteit en vermogen.
                wat betreft dat ik het niet koop is omdat ik k*t ouders heb die het niet toestaan dat ik speakers koop om feestjes te gaan draaien en die alles afkraken. Ik ben 16 jaar en vorige zomer mocht ik voor het eerst op de fiets naar de supermakrt zo'n 500 meter verderop -,-
                Ten eerste raad ik je aan om je taalgebruik behoorlijk aan te passen. Het is hier geen Facebook of Whatsapp groep, daarnaast is de informatie die je er bij haalt volstrekt irrelevant in dit topic.
                wat betreft mijn label... ik ben samen met een vriend uit mexico dat begonnen en dat is tenminste iets wat ik kan doen zonder dat mijn ouders het idee afkraken en stoppen!
                Ook dat is irrelevante informatie waar onze topicstarter niets mee kan.

Ik stel voor om het aantal posts op een week een stuk terug te brengen en meer in de leesmodus te gaan. Dat om informatie op te kunnen doen in bepaalde topics. Reageren, meedenken en helpen is leuk, maar wanneer je verkeerde dingen gaat adviseren en daarbij ook door de mand valt omdat je argumentatie ontbreekt schiet het niet echt op, zeker niet voor een topicstarter die serieus op zoek is naar mensen met kennis van zaken en die serieus willen adviseren.

Lees bovenstaand goed door, laat het tot je doordringen en doe er iets mee. Dit om frustraties van anderen omtrent je postgedrag te voorkomen en eveneens omdat je anders al snel een verkeerde reputatie opbouwt en/of niet serieus genomen wordt.

Comment

Juist ja.

Ik zou als ik jouw was gewoon een keer naar Goes rijden, en daar de speakers gaan vergelijken.
                  Klantvriendelijk zijn ze, ze pakken zo even die speaker die je graag wilt beluisteren.

Comment

Originally posted by Sander1986 View Post
                    Ik zag iets terug komen over HK audio. Deze heb ik ook gehad en klinken ongeveer hetzelfde als JBL. scherp met te weinig bas.
                    Ligt er maar net aan welke serie je hebt gehad. Ik heb Lucas 2000, Lucas Alpha en Actor DX sets en daar herken ik deze omschrijving absoluut niet in. Maar ik heb ook de PR:O serie een keer beluisterd en die klonk toen inderdaad zoals je beschrijft (maar dat is dan ook een andere prijsklasse natuurlijk). Datzelfde verhaal geldt waarschijnlijk ook voor JBL.

en ik denk niet dat een man die al rond de 25 jaar een audio winkel heeft niet zomaar shitspeakers aanraad.
                    Ik kwam vroeger ook veel in zo'n lokale muziekwinkel die gerund werd door een echte muzikant. Maar dat soort winkels heeft over het algemeen een zeer beperkt assortiment en de eigenaar van zo'n winkel kent alleen die paar merken die hij zelf heeft, en dat is natuurlijk het allerbeste. Dat geldt overigens voor iedereen hoor, wat je zelf hebt is het beste (in die prijsklasse) anders had je wel wat anders gekocht ;-)

Comment

Het is dat ik iedereen die praat over jbl het tegek vind. en ik denk niet dat een man die al rond de 25 jaar een audio winkel heeft niet zomaar shitspeakers aanraad.
                      Een winkelier heeft vaak nog andere argumenten in zijn achterhoofd:
                      * Op welke speaker verdient hij het meest
                      * Hij heeft vaak contracten met importeurs
                      * Soms heeft hij nog iets staan waar hij vanaf wil

Zeker in moeilijke tijden wegen economische motieven zwaar.

Wat betreft je ouders: "De eerste helft van je leven wordt verpest door je ouders, de tweede helft door je kinderen" ;)

Comment

Working...
                      X