Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phono ingang raar geluid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Phono ingang raar geluid

Hallo,

Ik heb gisteren bij jullie een Ion Profile LP speler gekocht.
    Super ding!

Nu heb ik een vraagje over mijn stereo.
    Wanneer ik mijn pc of de nieuwe LP speler op de Phono ingang aansluit krijg ik een raar geluid.
    Het geluid is niet helder zoals het is op de Video ingang.

Het gaat om deze stereo toren: Sony LBT-XB8AV (oud dingetje).
    Zou iemand mij kunnen helpen?
    Ik zou namelijk graag mn LP speler op de Phono ingang willen hebben.

Alvast bedankt!

Groetjes Jornie

werkt de aansluiting wel als je een andere (platen)speler erop gebruikt?

Comment

Je platen speler heeft al een voorversterker ingebouwd. Dus het signaal wat eruit komt is niet phono maar line.

Als je dit op de aux in aansluit zal je merken dat het wel goed klinkt. Signaal van een phono is namelijk een stuk zwakker en word dan voor versterkt voordat het naar de eind versterker gaat. Als je deze voor versterker gaat belasten met een te hoog line signaal gaat het allemaal nogal slecht klinken en lijkt het ( wat ook zo is in princiepe ) dat het overstuurt is.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
        Je platen speler heeft al een voorversterker ingebouwd. Dus het signaal wat eruit komt is niet phono maar line.

Als je dit op de aux in aansluit zal je merken dat het wel goed klinkt. Signaal van een phono is namelijk een stuk zwakker en word dan voor versterkt voordat het naar de eind versterker gaat. Als je deze voor versterker gaat belasten met een te hoog line signaal gaat het allemaal nogal slecht klinken en lijkt het ( wat ook zo is in princiepe ) dat het overstuurt is.
        Dankjewel voor het antwoord.
        Dus wanneer ik een LP speler zou hebben zonder voor versterker moet het goed gaan.

Dan zit er helaas niks anders op dan elke x wanneer ik een LP'tje wil gaan luisteren ik even de stekkers om moet wisselen.
        Want ik gebruik nu de stereo voor het geluid van mijn pc. En verder heeft deze stereo geen aansluitingen.

Is eigelijk geen probleem om het iedere x om te wisselen.

Heel erg bedankt!

~Probleem is opgelost!

Comment

Working...
        X