ik heb een vraag aan het forum en dat is wel deze.ik heb een mengtafel met multiekabel xlr balance nu stuur ik fantom power uit van uit mijn tafel nu wil ik de basversterker op de multikabel aan sluiten de bas versterker is een mark bas f series met aan de achter kant een gebalance uitgang xlr cq line out kan het kwaat als er fantom power op de ingang van de multikabel staat waneer ik de bas versterker hier op aansluit de zefde vraag heb ik dan ook voor een boss gt 10 effecten bak alleen wil ik die rechtstreeks inpluggen in de multikabel doormiddel van verloop jack naar xlr kan iemand mij helpen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
aansluiten basversterker op multikabel.
Collapse
X
-
Het zou wat makkelijker zijn als je gebruik maakt van hoofdletters, comma's en punten. (Oftewel: Leestekens....)
Over je vraag,
Voor zowel je multikabel als de versterker is het volgens mij geen probleem, maar waarom zou je phantom op willen zetten?
De versterker heeft dit niet nodig. (Meten is weten....)
Phantom voeding is bedoeld voor bijv. condensator mics.
-
Er zijn genoeg mengtafels in het budgetsegment die één phantomknop hebben. Overal aan OF overal uit. Als je dan één condensator hebt staat het dus overal aan.
De basversterker heeft hier geen probleem mee. Hij is intern niet voorzien van een koppeling tussen je hot en je ground waartussen het potentiaalverschil van je phantom zit.
Je effectenbak is een ander verhaal. Hoogstwaarschijnlijk is die jack output ongebalanceerd. Ga je dat verlopen naar XLR (ongebalanceerd signaal door je multi, wil je al niet ivm storingen) en er dan phantom op zetten, dan gaat er ergens rook uitkomen. Waarschijnlijk de voeding van je mengtafel.
Dit kun je makkelijk oplossen door er een DI tussen te hangen. Die heeft voeding nodig (phantom, heb je toch al) en maakt van het ongebalanceerde signaal meteen een gebalanceerd signaal wat de kans op storingen in je signaal minimaliseert.
Comment
Comment