Announcement

Collapse
No announcement yet.

nieuwe speaker set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nieuwe speaker set

ik zoek een nieuwe speaker set mijn budget is ongeveer €1500-1600 . ik heb al een beetje rondgekeken in de webshop en kwam bij deze 3 sets

set 1:http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html
    set 2:http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html
    set 3:http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html

welke set raden jullie mij aan ik zou het graag kunnen gebruiken voor een feestje van 100-150 man of raden jullie mij een andere set aan

Even los van de setjes, ik ken deze 3 niet of niet goed genoeg om er een specifiek oordeel erover te hebben.

Maar het is wel lekker om 2 subs te hebben, helemaal als je al richting de 100-150 man wil.
    Net wat bredere weergave van het laag, wat toch niet onbelangrijk is lijkt me ;)
    Ik heb vaker setjes van JBL en Db naast elkaar gehoord en moet zeggen dat Db mij altijd meer aansprak.

Maar of de setjes aan die jij hier opgeeft voldoen aan jouw doel, zou ik zo niet durven zeggen.

Sowieso zou ik aanraden langs te gaan bij Bax in Goes. Even wat setjes naast elkaar beluisteren en vergelijken.

Comment

Zijn het allround feestjes, of meer toegespitst op een bepaalde stijl? Kortom, vertel eens wat je er precies mee gaat doen. :)

Comment

ik zou het willen gebruiken voor allround feestjes,maar ook voor thuis en daar draai ik vooral dance en hardstyle

Comment

Voor een feestje van 150 man met dit soort stijlen zou ik minimaal werken met twee stevige subs. Met je huidige budget gaat dat helaas niet lukken, wanneer je ook nog een nette geluidskwaliteit wilt, stevige/nette behuizingen en een niet al te grote luidsprekerset.

Wat je wel kunt doen, is nu kiezen voor een 2.1 setup met 1 subwoofer, waar je ongeveer 100 man mee aan kunt op een vrij fors volume. Dat kun je dan in een later stadium altijd nog uitbreiden met een extra subwoofer.

In de dB Technologies serie heb je daar diverse mogelijkheden voor, bijvoorbeeld:
          2x dB Technologies Opera 512 DX
          en qua subwoofers:
          - Wachten op de nieuwe dB Technologies Sub 15H
          of
          - dB Technologies SUB 15D.

Dan heb je al een erg nette set met een prima geluidskwaliteit, veel vermogen en voldoende uitbreidingsmogelijkheden.

Comment

ik denk dat ik dan voor de 2.1 setup met een subwoofer ga maar ik heb nog even rondgekeken in de webshop en dan kwam ik bij deze set
            2x http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...FYbMtAodyyYAGg
            en 1x http://www.bax-shop.nl/actieve-subwo...t-details.html
            Last edited by Jarne; Wednesday-16-04-2014, 11:39.

Comment

De sub 15 H van db-technologies is echt een beest en weer de volgende stap in erg fijne en toffe speakers in het midden segment. ( dus van budget tot semi pro )

Ik stond er eigenlijk wel een beetje versteld van hoe deze sub presteert. Zeker gezien de prijs. Ondanks de soort van hoorn constructie klinken ze nog gewoon erg net en strak. Voordeel is wel dat je met wat minder vermogen in de kast toch nog een redelijke hoge spl kan halen. Dus klinken meer dan net strak, gaan aardig diep voor een 15 inch en dragen ook behoorlijk net. Nog een voordeel is dat de speaker een gunstige afstraling heeft. Dus naar voren. Niet zoals bijna alle andere subs in 360 graden. Dit is in dit prijs segment eigenlijk redelijk uniek en is db dus weer 1 van de eerste die dit weet te presteren voor een redelijke prijs.

Het is zeer zeker niet een volledige cardiod system maar het verschil is wel merkbaar. Voordeel is dus meer rendement in je zaal en minder overlast achter je speakers.

Daarom zou mijn keuze nu dan met deze situatie ook naar de nieuwe sub 15 h gaan van db-technologies.
              Waarom nu nog wat kopen als je de verbeterde opvolger al weer kan krijgen? ;)

Ook zien ze er erg net en strak uit en is ons verteld dat de coating / lak een stuk beter is en de hoeken beter beschermd zijn tegen beschadigingen. Kortom een speaker / sub woofer die klaar is voor de toekomst. Neem er over een poos een 2de bij en je hebt een echte knal set.

Paar mooie 512 toppen erbij en je hebt een set waar je zowel nu als in de toekomst mee vooruit kan.

Comment

Originally posted by Jarne View Post
                ik denk dat ik dan voor de 2.1 setup met een subwoofer ga maar ik heb nog even rondgekeken in de webshop en dan kwam ik bij deze set
                2x http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...FYbMtAodyyYAGg
                en 1x http://www.bax-shop.nl/actieve-subwo...t-details.html
                De set die je voorstelt zou ik niet doen, puur om het feit dat EV vergeten is om een stereo aansluiting in de subwoofer te stoppen. Kortom, je moet dus:
                - vanaf je mixer vertrekken met 3 signalen (links, rechts, sub)
                - 1 van je toppen via de subwoofer laten lopen, de andere fullrange laten spelen
                - je toppen allebei op de subwoofer aansluiten, maar dan spelen ze mono

Vind ik zelf niet de meest handige zet van EV, maar het is dan ook een systeem voor wat meer grootschalige setups (waar je minimaal 1 sub per kant hebt staan).

@Ronny, momenteel is het nog een beetje afwachten wanneer ze daadwerkelijk te verkrijgen zijn. dB verwacht in juli zie ik op hun website, maar op het moment dat je persé op dit moment een set wilt aanschaffen kan de SUB 15D ook een optie zijn. :)

Wel verwacht ik ook dat het een grote hit gaat worden als de nieuwe betaalbare actieve dB subwoofer-reeks.

Comment

beste,

sorry dat ik zo binnenval

maar ik ben ook juist aan het bekijken om een nieuwe sub aan te schaffen en nu komt er juist de sub 15H uit en ik was bijna zeker van de sub 15 D te kopen,
                  maar gaan er grote verschillen zijn tussen deze subs in samenwerking met de QSC hpr 122i

want was eigelijk van plan deze volgende maand te gaan halen :)

mvg Gino

Comment

Ja.

Hoger vermogen.
                    Meer rendement
                    Betere afstraling
                    Betere coating
                    Verbeterde dsp.

Kortom de db sub 15 h is een echt door ontwikkelde versie van de sub 15.

Ik was er dan dus ook behoorlijk door verrast toe ik hoorde wat de sub gaat kosten.

Comment

Je wilt niet weten hoe vaak wij subs mono gebruiken, kan prima,
                      alleen het beste resultaat zal je dan niet krijgen...

Comment

Gebruik jij je toppen dan ook graag mono?...

Comment

Working...
                        X