Announcement

Collapse
No announcement yet.

gebalanceerd en niet gebalanceerd 0,o

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• gebalanceerd en niet gebalanceerd 0,o

wat is eigenlijk het verschil tussen een gebalanceerd signaal en een niet gebalanceerd signaal??

Ik zou eens op het bax blog rondneuzen als ik jou was, staan pagina's vol goeie info in!

Comment

ik kan het zo 123 niet vinden :\

Comment

Wel een beetje basiskennis, dus wel handig om te weten.

Maar haalde google niets uit? Lijkt me wel.
        Forum is handig, maar niet bedoeld voor de meest simpele vragen die je met 10 seconden googlen kan vinden.

Maar alsnog hier (getimed, binnen 8 seconden gevonden): linkje

Comment

Originally posted by Dablyou View Post
          Wel een beetje basiskennis, dus wel handig om te weten.

Maar haalde google niets uit? Lijkt me wel.
          Forum is handig, maar niet bedoeld voor de meest simpele vragen die je met 10 seconden googlen kan vinden.

Maar alsnog hier (getimed, binnen 8 seconden gevonden): linkje
          ok bedankt.
          dus kort gezecht is het gewoon een manier om storingen te voorkomen op lange kabels?

Comment

En om apparaten (condensator microfoons bijvoorbeeld) van fantoomvoeding te voorzien.

Comment

Originally posted by (Daan)RandomStyleRecords View Post
              ok bedankt.
              dus kort gezecht is het gewoon een manier om storingen te voorkomen op lange kabels?
              Ja, een gebalanceerde kabel met daarop een gebalanceerd signaal heeft een soort foutcorrectie. Eventuele fouten in het signaal kunnen dus herkent en hersteld worden.

Originally posted by BT-Studio View Post
              En om apparaten (condensator microfoons bijvoorbeeld) van fantoomvoeding te voorzien.
              Daar is je gebalanceerde kabel een transportmiddel voor, maar om nou te zeggen dat gebalanceerde kabels daarvoor zijn gaat wat ver. Je kan het in sommige mics ook met een 9V blokje voor elkaar krijgen...

Comment

Originally posted by renevanh View Post
                om nou te zeggen dat gebalanceerde kabels daarvoor zijn gaat wat ver.
                Daar was het woordje "En" voor bedoeld. Misschien was "Ook" beter geweest? :)

Comment

okay thanks guys

Comment

Working...
                  X