Announcement

Collapse
No announcement yet.

platenspeler aansluiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• platenspeler aansluiten

Goedemorgen,

ik heb recent een platenspeler (ion pure) voor het eindelijk afspelen van de platen die onder het stof liggen..
    deze wil ik aansluiten op een leuke speaker setje.
    ook zou ik mijn mac op de speakers willen aansluiten.
    wat zou dus tussen de speakers en mijn mac/platenspeler moeten komen en welke kabeltjes zou ik het beste kunnen gebruiken en wat zou een leuk speakersetje zijn?
    budget is rond de 400
    ik hoor het graag!

Vriendelijk bedankt!

Ietse
    Last edited by Ietse; Tuesday-15-04-2014, 10:45.

Het is alleen voor thuisgebruik neem ik aan?

Naar een PA setje zou ik dan niet kijken.

Kijk naar een gewone homeversterker, waarop je meerdere apparaten kunt aansluiten,
    vaak een phono ingang hebben (is voor platenspelers) en aux/line-in voor televisies/computers/etc.

Als het inderdaad voor thuisgebruik is:
    gewoon zo simpel mogelijk houden. Kijk naar versterkers van bijvoorbeeld ONKYO en Pioneer.
    Niet moeilijk gaan doen met mengpanelen etc. Tenzij je er meer mee van plan bent dan alleen muziek luisteren

Bax-shop is, met alle respect, niet de winkel om dit soort setjes te kopen. Maar om een beeld te geven:
    Deze

Comment

Kleine research leverde op dat de ion pure GEEN phono uitgang heeft maar alleen een line out.

Een line out kan NIET op een phono ingang. Dan gaat het namelijk vervormen.

Voor de speakers. Tja wat wil je er precies mee gaan doen. Thuis woonkamer en met slecht weer platen luisteren is wat anders dan de buurt af rijden en feesten draaien.

Voor thuis is een mooie home cinema versterker met een leuk setje speakers inderdaad een goede oplossing. On the road zou ik een mixer met een speaker set gaan nemen. Echter word het dan met 400 euro al redelijk krap

Comment

Een line out kan NIET op een phono ingang. Dan gaat het namelijk vervormen.
        Dat weet ik. Zie net dat google mij naar de verkeerde productpagina bracht dan de titel zei.
        Inderdaad, dan hij gewoon op een line-in.

Comment

hey super bedankt voor de reacties!
          het is idd meer voor thuis gebruik lekker plaatjes draaien en muziek vanaf de mac af te spelen maar niet echt on the road.
          maar zoals ik al zei heb echt geen weet van de verschillen..

Ietse

Comment

Dan zou ik inderdaad gaan voor een leuke hifi versterker.
            Enigste waar je even rekening mee moet houden is dat je dan 2x een line-in aansluiting nodig hebt.

Verder tja je kan het zo gek maken als je zelf wil. Er zijn nagenoeg on eindig veel mogelijkheden.

Waar ik zelf wel voorstander van ben in het hifi segment.
            Denon / marantz ( zelfde product )
            Yamaha

Vooral yamaha maakt in de wat lagere prijs klasses erg goede materialen en producten.
            Leuk setje speakers erbij en gaan.

Comment

ben even wat gaan zoeken voor een yamaha en nu ben ik uitgekomen bij een YAMAHA A-S201
              zou deze moeten doen wat ik er van ga vragen?
              en wat zou het verschil moeten zijn van de A-S201 en de R-S201?
              denk dat een van de 2 mij vast genoeg luisterplezier moet brengen.
              next stop, Speakers.

Ietse

Comment

Verschil tussen de A-S201 en de R-S201 is dat de A-S201 geen radio fm reciever heeft ingebouwd waar de R-S201 dat wel heeft.
                Ook heeft de A-S201 een wat andere indeling met zijn externe aansluitingen en beschikt wel over een phono aansluiting naast de line aansluitingen waar de R-S201 dat niet heeft.

Dus wil je ook fm luisteren dan moet je de R-S201 hebben.
                Wil je een phono aansluiting ( voor eventuele platenspeler die niet over een line out beschikt ) dan zal je de A-S201 moeten nemen.

Comment

hey,
                  ben nog even verder gaan kijken wat yamaha heeft en even verschillen langs elkaar gehouden.
                  het vriendinnetje gaat er natuurlijk ook mee spelen en kwam met de yamaha r-n500. deze doet volgens mij alles was de r-s201 en de a-s201 plus meer.
                  wat ik zo lees is hij fijn om te gebruiken en zijn er voldoende aansluitingen.
                  idd, het is een segment duurder maar om verder te kijken dan alleen vandaag is dit misschien een goede optie.

Comment

Yamaha r-n500, die ken ik.
                    Ben ik een paar keer in Engeland tegengekomen op vakantie,
                    zelfs dan stap ik altijd nog een muziek winkel in. Mijn vader toen der tijd op zoek naar een
                    nieuwe Hi-Fi versterker, dat is uiteindelijk een ONKYO geworden.

Maar de r-n500 hebben we een paar keer beluisterd. In Engeland werden vaak aangeboden, met
                    DALI Zensor 3 speakers, die klonken prachtig, maarja, net even gegoogled, zijn wel €200,- p.s.

Setje kostte in Engeland in de winkel 750 pond.
                    Maar als ik nu weer op internet kijk, zit hij daar op 569,- pond. Kan het niet in
                    een Nederlandse winkel vinden.

Maar sowieso zou ik voor speakers langs een Hi-Fi winkel gaan.
                    Om ook voor jezelf te beluisteren wat voldoet aan jou eisen van hoe het geluid in de woonkamer moet zijn.
                    Daar kun je voor jezelf hele grote eisen aan hebben, het hoeft allemaal niet zo fancy, als het maar redelijk klinkt (en dat verschild ook weer per persoon wat redelijk klinkt), terwijl anderen al tevreden als er geluid uit komt.

Comment

Working...
                    X