Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke speakers voor feest buiten/binnen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke speakers voor feest buiten/binnen

Beste,

Ik ben voor mijn bruiloft op zoek naar een set speakers die makkelijk aan te sluiten zijn op een laptop/ipad etc.
    We hopen dat we het feest buiten kunnen vieren maar dat is even afhankelijk van het weer.
    Het is dus ook belangrijk dat de set makkelijk op te zetten en te verplaatsen is. Gewicht maakt me niet veel uit.
    Er zullen rond de 60 mensen aanwezig zijn en er moet gedanst worden op voornamelijk dance/house/techno pop r&b etc.

Ik heb zitten denken om speakers te huren maar we vieren onze bruiloft in Belgie en blijven daar een week.
    Met een budget van tot 400 euro kan ik dan volgens mij net zo goed iets kopen.

Wie heeft een goed advies voor me?

Alvast bedankt!

Grt Jurrian

Kijk eens naar een verhuurder in België....

Comment

In welke regio in België dacht je iets te doen?

Er zit trouwens een kleine contradictie in jouw bericht. Gewicht maakt niet uit maar het moet wel gemakkelijk verplaatsbaar zijn...
      Een speaker van 40 kilo die op een statief staat verplaats je niet zomaar even in je eentje. Dan is een kastje van 15 kilo toch al een stuk makkelijker.

Comment

Je kunt inderdaad voor eenmalig gebruik beter iets huren. Voor 400 euro kun je al zeker een goede geluidsset huren, met eventueel nog licht erbij.

Comment

Originally posted by Hollender View Post
          In welke regio in België dacht je iets te doen?

Er zit trouwens een kleine contradictie in jouw bericht. Gewicht maakt niet uit maar het moet wel gemakkelijk verplaatsbaar zijn...
          Een speaker van 40 kilo die op een statief staat verplaats je niet zomaar even in je eentje. Dan is een kastje van 15 kilo toch al een stuk makkelijker.
          hij bedoelt dat het geen speakers zijn van 1 bij 1 meter ofzo. ze hebben liever een wat kleinere kast met veel gewicht dan een enorme kast die wat lichter is!

Comment

Feest is in Spa.

Comment

Ik lees ook dat je er een ipad of soort gelijk op aan wil sluiten. Persoonlijk heb ik hier altijd grote vraagtekens bij.

Als eerste omdat je er vaak niet het Max aan rendement mee uit een set haalt
              Als tweede. Een dj speelt veeeeeeeeeel beter in op een feest dan dat een playlist dat kan.
              Ik draai nu al weer ondertussen vele jaren en ik kan nog steeds niet van te voren een complete playlist samen stellen voor de volledige avond
              avond.

Mijn tip zou zijn. Huur een drive in show in.
              Je zegt zelf gewoon waar en wanneer. Wat je wil. Spreekt een prijs af en genieten maar. Dj handelt verzoekjes af. Regelt een passende set. Wie weet wat leuk licht.

Jij lekker genieten. Feesten. De dag van je leven hebben. Niet eens druk om een ipad of wat dan ook hoeven te maken.

Comment

als 400euro je budget is dan kun je beter iets huren.
                dat helemaal als je buiten/binnen spreekt.

als je snel rekent ben je toch snel voor een degelijke systeem van bekende merk die meer kwaliteit heeft minimaal 900euro eigenlijk kwijt.
                kan nartuurlijk goedkoper maar je betaald ervoor wat je krijgt.

voor 400euro dan zou je alleen devine speakers kunnen pakken met een dap palladium als voorbeeld

belangrijkste waar je mee moet beginnen is de volgende vragen.
                hoeveel man? is dus 60 ongeveer
                hoeveel speakers zit je te denken? 2 goeie speakers kunnen kamer vullen maar in elke hoek 1 kun je met kleinere speaker ook doen
                welk formaat zoek je? 10/12/15inch
                wel subwoofer of niet? full-range speaker kan maar samen met een subwoofer krijg je veel meer diepte in je geluid.
                actief of passief boxen? lees met ingebouwde versterker of met losse versterker
                voor fijn bediening zou je al een mixer minimaal moeten hebben? heb zelf alto pro zmx862, voor 60euro zeer goeie mixer (de goedkoopste is al 30-40euro)
                hoe wil je muziek spelen, met mp3-speler of met een echte cd-speler? voor mp3 speler heb je wel een mixer nodig, dit ivm je niet het maximale signaal krijgt die je anders wel krijgt. dit ivm maximal niveau van mp3-speler niet 0db is maar lager rond de -16db, gok ik zo.

volgende moet je weten een full-range speaker zit je al snel rond de 20kg
                versterker los is ook 20kg (je hebt ze van 8kg maar dat is volledig digitaal)

wat betreft buiten, heb op carnavalswagen 2x12inch gehad stonden bijna helemaal op (ivm geen mixer kon ik niet het maximale halen) echter als je 8meter vanaf was dan merkte je echt dat het minder is.
                ivm wagen lang is heb ik nu dus ook extra speaker bij aangeschaft.
                vandaar dat ik zeg 900euro voor een dergelijk setje, je toch snel moet rekenen, was zelf begonnen met 300euro maar zoals je ziet ben ik daar ver overheen gegaan. zit nu op 1200

Comment

En zelfs dan heb je voor de 900 euro voor aanschaf nog niet bijna de zelfde set als dat je voor 400 euro gaat huren

Ook staat er dat er nogal steviger muziek gedraaid gaat worden. Een sub is dan toch ook wel zeer zeker een vereiste.

Naast de speakers moet je dan ook nog eens aan de rest denken. Kabels statieven komt er ook nog bij.

Daarom denk ik ook dat als je echt een wat mooier setje wil dan het echte instap werk het inhuren van een drive in om zo overal vanaf te zijn de mooiste / beste oplossing is. Je zal meer kwaliteit krijgen en minder werk ermee hebben.

Comment

Ik ben het eens met Ronennieshow. Als je 400 euro te besteden hebt kun je het beste gewoon een complete drive-in-show inhuren, dus een dj inclusief geluid en licht. Zeker in Belgie zijn er genoeg betaalbare dj's die dat prima voor je kunnen verzorgen.

Comment

Een drive-in show tegen 400,- voor een week?

Kopen heb je alleen maar keuze uit rommel. Huren heb je meer kwaliteit. Setje 15" actieve toppen, subje en klein mixertje is voor 400,- wel een week te huren. Hier in ieder geval wel.

Comment

Ah, ik denk er zo te lezen iets te makkelijk over.
                        Het vervelende van de omgeving Spa is dat ze daar Frans spreken en ikke nie.
                        Dus als jullie iets of iemand weten laat het me dan weten.

Grt Jurrian

Comment

Je zoekt dus eigenlijk gewoon 2 speakers inclusief statieven en kabels om je ipad aan te sluiten. Simpel setje dus.
                          Dit KAN je voor E400,- kopen maar dan heb je kwaliteit om van te huilen. Beter kan je dan voor een stuk minder geld een echte degelijke installatie huren. Gaat hard zat en zal ook mooi klinken. Ik zou de set overigens ook liever gewoon in Nederland huren. Meeste verhuurders hebben hier mooie oplossingen voor, een week huur betekend niet 7x de huurprijs, eerder 1,5 of 2.

Neem anders even contact met ons op: Grote kans dat wij toch langs je route richting SPA zitten, en anders kunnen we daar evt ook nog wel "bezorgen en ophalen" ( info@slgv.nl )

Comment

Originally posted by renevanh View Post
                            Een drive-in show tegen 400,- voor een week?
                            Ik ging er natuurlijk van uit dat het feest zelf maar 1 dag is, maar ik kan me vergissen...

Comment

staat inderdaad niet dat het een week is. maar hij blijft daar een week "in Belgie en blijven daar een week."
                              Dus mocht het via nederland gaan dan kan het zijn dat het voor een week is qua huren.
                              in belgie zegt hij zelf dat dit niet makkelijk gaat.

mocht het zo zijn dat het maar een dag is dan is het wel fijn dat iemand op en neer kan rijden ervoor.

echter als je echt dj wil hebben naast alleen paar speakers dan moet je wel rekening houden dat hij ook wat vraagt voor het spelen zelf. je hebt dan wel iemand die het betreffende setje helemaal uit zijn hoofd kent. dus ook goed kan afstellen

Comment

Working...
                              X