Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe speakerset voor pc

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe speakerset voor pc

Hallo,

Ik wil graag een paar nieuwe speakers met subwoofer.
    Het probleem is dat ik er niet veel verstand van heb en daarom vraag ik jullie om advies.

Ik heb op het moment een Philips MCM393 radio. Hier kwam redelijk geluid uit maar de speakers kunnen niet alle tonen meer mooi weergeven.
    Daarom wil ik graag iets nieuws en ik wil daar wel iets meer geld aan uitgeven.

De speakers wil ik aansluiten op mijn computer. Ik luister veel piano en 80's muziek. Ook speel ik veel simulatiespellen, voornameklijk racegames.

In mijn computer zit geen goede geluidskaart maar ik hoop die ook niet aan te hoeven schaffen.
    Ik heb van iemand begrepen dat ik ook de s/pdif uitgang van mijn computer kan gebruiken zodat de geluidschip op mijn moederbord niet de beperkende faktor is.

Of ik beter passieve of toch beter actieve speakers kan nemen weet ik niet omdat ik er geen verstand van heb. (maar van mooi geluid kan ik wel genieten)

Ik wil maximaal €175,- per speaker besteden en ik denk dat er ook nog wel een versterker bij moet, daar wil ik maximaal €250,- aan uit geven.

alvast bedankt voor de moeite.
    Groet,
    Bertus

als ik je verhaal begrijp wil je een 2.1 geluidset die s/pdif heeft
    moet weten naast spdif heb je ook coax aansluiting die digitaal geluid ook via een enkele rca kabel naar de unit brengt

als je puur kijkt naar speaker dan kom je uit op de 2.1 speakersetje
    dan heb je unit dat 2-weg satalieten met 75watt rms en een subwoofer met 150watt rms hebt
    de unit kan zowel coax als optical (=spdif) aan

of wil je studio monitoren of zelf pa speakers

de vraag is dus eigenlijk hoe groot mogen je speakers zijn. als ik zie dat je 175 per speaker en 250 voor de versterker wil doen

echter probleem is dat een pa versterker geen digitaal ingang over het algemeen heeft
    dan zou je kunnen kijken of je een mixer hebt die een digitaal audio bron kan ontvangen

heb zelf een setje van logitech de z-5500
    alom geprezen setje dat voor de computer heel goed is.
    setje kan dan ook netjes beide digitale bronnen aan.
    ter vergelijking van een pa setje, dan is het geluid iets minder vol, maar nog steeds geweldig. ivm je alleen zoiets gebruikt op een kamer. enig nadeel is dat het setje niet meer wordt verkocht.

verder als je 2x 10inch of zoals ik momenteel 12inch setje neer zet dan komt daar meer dan genoeg geluid uit.
    heb nu 2x ev zlx12 aangesloten op qsc gx5 terwijl de versterker op half vermogen staat kan ik de mixer niet vol open zetten, komt te veel geluid vanaf.
    als ik hem open zet dan komt er genoeg bass uit om een subwoofer niet te hoeven gebruiken

verhaal kort samen te vatten
    wat wil je speakersetje, studiomonitor speakers, of pa speakers
    welk formaat heb je op het oog

Comment

Ik wil natuurlijk zo mooi mogelijk geluid voor het geld.
      Zelf denk ik dat als ik een setje koop dat ik er later niet meer makkelijk iets aan kan veranderen.

De grote van de speakers maakt niet heel veel uit. PA speakers zijn toch meer voor in de grote ruimte? Als dat zo is dan hoef ik dat in ieder geval niet.
      Ik denk dat ik eerder bij studiospeakers uitkom.

Comment

Kijk eens bij Teufel in de Duitsland.>>>> Concept C 300 BE Wireless "2.1-Set"

Comment

Ik eb het liefst geen draadloos, heb daar slechte ervaringen mee.

Comment

nadeel van studio monitor die geven eerlijk geluid.
            dat wil zeggen geluid dat er in gaat komt er ook uit de speakers

bij speakersetjes en pa speakers daar komt geluid uit dat het mooiste klinkt.
            dat wil zeggen het geluid wordt inwendig aangepast (EQ zeg maar) om het mooier te laten klinken

ivm je voor een 2.1 setje met toch een groot budget zit dan zou ik zeggen
            ga naar een media markt in de buurt en kijk of ze daar Edifier s730 hebben. luister erna en neem dan een oordeel.

idd pa-speakers zijn meer voor grote ruimtes dat klopt.
            echter je wil geen setje hebben zodat je in de toekomst makkelijk iets kunt wijzigen.
            dat is eigenlijk met pa speakers alleen goed mogelijk

Comment

bij speakersetjes en pa speakers daar komt geluid uit dat het mooiste klinkt.
              Discutabel, want wat is mooi geluid? Want op mijn studiospeakers zit uiteraard mijn computer, waar
              ik heel vaak muziek van af speel op die speakers, klinkt niet lelijk hoor.

In mijn computer zit geen goede geluidskaart maar ik hoop die ook niet aan te hoeven schaffen.
              Ik heb van iemand begrepen dat ik ook de s/pdif uitgang van mijn computer kan gebruiken zodat de geluidschip op mijn moederbord niet de beperkende faktor is.
              Voor een klein prijsje heb je ook een USB externe geluidskaart

Je zou ook naar een actief setje kunnen kijken?
              Of wil je perse een losse versterker met speakers?

Zelf denk ik dat als ik een setje koop dat ik er later niet meer makkelijk iets aan kan veranderen.
              Waarom denk je er later iets aan te willen veranderen?

Ik zou inderdaad maar eens naar een winkel gaan, Bax bijvoorbeeld, of de saturn als Goes je te ver is, en ga eens wat beluisteren.
              Als je echt voor studiomonitoren wilt gaan, of wil kijken of dat wat voor je is, dan is een tripje naar een muziekwinkel wel handig.

Comment

Als ik voor een klein prijsje een externe geluidskaart kan krijgen die voldoende is voor de speakers (dat het niet de beperkende factor is) dan is dat ook prima.

Ik bedenk net hoe weinig ik eigenlijk ander apparatuur op mijn radio aansluit. Dus wat dat betreft zouden actieve speakers ook wel kunnen.

In Groningen zit de mediamarkt en daar ben ik ook geweest. Maar daar hebben ze maar een beperkte keuze in speakers en beoordelen hoe de speakers klinken vind ik ook lastig omdat het daar op een duurdere versterker is aangesloten.

Comment

Originally posted by bwienke View Post
                  Ik eb het liefst geen draadloos, heb daar slechte ervaringen mee.
                  Neem dan de Concept C 200 BE "2.1-Set". Deze is met USB geluidskaart. Set heeft dezelfde speakers als eerder genoemde doch nu middels USB bedraad.

Comment

Ik zou het wel makkelijk vinden als ik de speakers ook nog op iets anders aan kan sluiten dan mijn pc. Stel dat ik ze later op een tv aan wil sluiten dan zal dat met usb niet willen.

Comment

In Groningen zit de mediamarkt en daar ben ik ook geweest.
                      Daar vlakbij zit Muziekhuis de Westerhaven (als Goes je te ver is) waar ze ook een breed assortiment (voor zo'n kleine winkel) aan studiomonitoren hebben. Kun je altijd nog luisteren of dat nog iets voor jou is. Saturn in Groningen kun je ook proberen.

Comment

Mooier geluid uit een pa-speaker dan uit een studio monitor? Huh die volg ik niet helemaal.

Wat zou er dan mooier zijn aan het geluid uit de pa speaker dan dat uit een studio monitor?

Even een stukkie tekst neer knallen dan en ben benieuwd naar de uitleg ervan.
                        Als ik nu producer ben ga ik dus me muziek expres minder goed laten klinken dan mogelijk is omdat er dan in een later stadium een speaker aan gehangen kan gaan worden die het een soort van produceert. Ik doe dus expres bepaalde dingen niet aan mijn muziek waardoor het slechter klinkt dan er eigenlijk mogelijk is. Omdat ik dan studio monitoren heb zou het slecht klinken. De pa speaker moet dan dit onvolledige werk dus afmaken en het goed laten klinken?
                        Zou er dan niemand het briljante idee hebben gehad om deze eq settings in cubase of ableton of wat dan ook te laden zodat het ookal op me studio monitor helemaal super klinkt?

Dat zou dan dus moeten kloppen.

Als ik een pa set zou kopen zou ik juist graag hebben dat deze zo dicht mogelijk spelen tegen het werkelijke geluid wat uit me mixer komt. De eventuele aanpassingen van dit geluid zou ik dan ook het liefste zelf willen kunnen bepalen middels een ik noem maar wat eq. Niet dat er al een eq in de versterker of speaker zit die vast is ingesteld op een waarde waar het geluid anders door gaat klinken dan zou moeten. Enigste eventuele eq die ik in me speaker zou willen ( als het al nodig is ) is een eq die eventuele afwijkingen van me speaker / componenten compenseert. Dus om het weer zo realistisch mogelijk te laten klinken.

Maar dan waarom geen pa speakers.

Omdat je er in jou geval vaak vrij kort op zal zitten. Het geluid is dan nog niet ideaal. Ook zal je vaak ( of het word echt heel duur ) wat kwaliteit in moeten leveren om een hoger volume met de zeflde kast te kunnen halen. Dus ja hij kan harder, ja helaas gaat hij door deze eigenschap vaak minder precies werken. Zie het als auto rijden. Rij je zachtjes kan je heel precies en nauwkeurig sturen. Ga je 200 dan word het allemaal al wel een heel stuk minder precies.

Wat ik dus in jou geval zou kopen.
                        1 een goede externe geluidskaart. Spdif is leuk maar ook dat kan net zo goed slecht klinken als de verwerking er niet goed van is. Een spdif op een studio set kom je niet overdreven vaak tegen en al helemaal niet in het aangegeven segment. Het hoeft echt geen geluidskaart van een fortuin te zijn voor een om en nabij de 100 euro koop je al een hele nette ( voor de doeleinde ) en heb je een erg goede prijs kwaliteit verhouding. Je kan duurder maar dan worden de verschillen al wel minder waarneembaar dan dat je van intern naar een toch nog redelijk betaalbare extern gaat.

2. 2 kleinere compacte monitoren ( 4,5 of max 6 inch ) er zijn wel grotere die het ook erg goed doen maar die kosten dan ook opeens een bak meer.

3. Een compacte kleine subwoofer. Dit kan makkelijk een 8 of misschien 10 inch zijn. Doordat je een subwoofer gebruikt is het namelijk ook geen probleem om wat kleinere topjes te hebben. Het laag word toch geleverd door de sub.

Waar ik zelf laatst erg door verrast werd was de adam f5
                        Erg leuke speaker met een zeer net geluid als ook nette prijs.
                        Neem er een sub f bij en je hebt een erg net setje.
                        Ook heb je dan geen versterkers nodig want alles is al actief.

Zelf heb ik de traktor audio 2 mk2 voor wat simpele dingen in me peli zitten ( koffer ) en dat klinkt toch al een heel stuk lekkerder dan de standaard on board gebeuren van me laptop. Heel fijn is ook dat er 2 uitgangen op zitten met een volume control op de geluidskaart. Niet helemaal studio en high tec maar had een originele traktor nodig en een simpele geluidskaart en hey was een aanbieding. Werkt simpel en voor het geld erg netjes.

Zal alles bij elkaar wel net wat meer kosten maar dan is het wel compleet en klaar en klinkt het echt erg net.

Comment

Hier wil ik graag aan toevoegen dat een pa set ook erg goed kan klinken. Ik heb zelf een pa set in de kmer staan omdat ik af en toe een feestje wil kunnen geven, en ook goed geluid wil hebben. Had eerst een goedkopere set staan, maar daar was ik op zowel zacht als wat luider volume snel op uitgekeken. Heb nu een set die twee keer zo duur is, en dat klinkt voor mij als een huis! Natuurlijk is er beter, en het is misschien wat overkill, maar ik vind het een.goede compromis. Er zat (voor een arme student) wel een.flink prijskaartje aan. Maar voor 1000 euro heb ik nu wel supergeluid, en een set om leuke feestjes mee te geven!

Maar dit heb ik puur zo gedaan omdat ik twee dingen wil die niet samen gaan. Wil je alleen lekker bij je pc muziek luisteren, neem lekker een goed setje studiomonitoren, of haal ergens een goeie hifi-set vandaan! :)

Comment

Dit lijken mij wel goede speakers en ze zien er ook nog goed uit. http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html
                            Wat voor een subwoofer zou hier bij kunnen?
                            We hebben het nu over een externe geluidskaart maar als ik voor hetzelfde geld een interne geluidskaart neem krijg ik dan 'meer' voor het geld?

bedankt voor alle moeite die jullie er nu al ingestoken hebben!

Comment

De yamaha zijn ook erg nette speakers voor wat je ervoor af moet rekenen.

Echter zou ik er persoonlijk de paar euro die de adam meer kosten er graag voor neer tellen. De adam klinkt nog wat meer open en net wat meer gedetaileerd. Maar hey iedereen heeft zijn persoonlijke voorkeur. De verschillen zijn niet wereld groot te noemen maar mijn voorkeur zou gaan naar de adam f5

Voor een sub zou je kunnen kijken naar de sub f van adam maar ook hier zijn er genoeg opties
                              Je zou er ook de yamaha hs8s bij kunnen nemen echter vind ik deze wel vrij prijzig voor wat je krijgt in verhouding tot wat de concurrentie vraagt.

Een interne of een externe geluidskaart maakt in kwaliteit niet zo gek veel uit als je voor de zelfde prijs gaat. MAAR een externe kan je makkelijk en snel overal aan hangen een interne zal dat wat minder eenvoudig gaan.

Comment

Working...
                              X