Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe speakerset voor pc

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Het valt me toch tegen wat een subwoofer kost :(
    Ik ga morgen naar het muziekhuis in Groningen om daar te luisteren en advies te vragen.
    Ik vraag me ook af of ik het verschil ga horen tussen speakers van 200 euro of 100 euro.

Comment

om daar te luisteren en advies te vragen
      Goed plan, niets slechts over het muziekhuis hoor, voor de kleine dingetjes ga ik daar ook heen (voor de rest uiteraard bij Bax), let wel op, daar willen ze hun eigen idee van wat voor hun goed is nog wel eens als de waarheid verkopen. Luister dus zelf goed en oordeel zelf. Voor de technische aspecten, prima, hebben ze wel verstand van, maar hoe goed iets klinkt, dat is alleen aan jou om te beoordelen.

PA setje zou ik niet doen, tenminste niet als je er dicht bij gaat zitten, daar heb ik ook studiomonitoren voor, klinkt voor mij prima.

Ik wel een een PA set thuis staan, in de woonkamer, voor films, feestjes en kan makkelijk de deur uit voor een barbecue. Maar naast m'n computer zou ik ze niet zetten.

Comment

Ik ben net bij het muziekhuis geweest en daar hadden ze alleen de hs5. Ik vond dat de nadruk teveel op de hoge tonen ligt.
        Er werd mij geadviseerd om naar de JBL lsr305 te kijken. Deze heb daar echter niet kunnen horen maar hij zij dat het geluid bij de JBL gebalanceerder is.
        Zijn jullie het hiermee eens?

Ik denk dat ik eerst voor de 2 speakers ga en later misschien nog een sub erbij.

Comment

Ik heb toevallig sinds kort een setje LSR305 en kan beamen dat alle goede verhalen die je daarover leest kloppen. Hij klinkt vrijwel gelijk aan de Adam F5 met het verschil dat de JBL minder kritisch is qua plaatsing. Je hoeft 'm dus niet perfect neer te zetten. Hij is momenteel ook nog eens 40€ goedkoper dan de Adam. De bijbehorende sub (de LSR310S) is pas sinds een paar dagen leverbaar, al vind ik die tegenover de 305 dan weer best prijzig. Maar ook zonder deze sub klinken deze monitors echt goed, ik kan me geheel vinden in de reviews die er van op de Bax-site staan.

Comment

Wat zouden jullie voor externe geluidskaart adviseren?

*edit*

Ik ben zelf aan het kijken maar ik zie veel geluidskaarten waar ook nog microfoons in kunnen. Dit is voor mij niet nodig.
            Ook is het natuurlijk belangrijk dat hij de geluidschip die op het moederbord zit vervangt.
            Echter weet ik niet hoe ik erachter kan komen of een externe geluidskaart dat ook doet.
            Last edited by bwienke; Tuesday-22-04-2014, 23:53.

Comment

Externe USB geluidskaarten kun je ook instellen als standaard geluidskaart zodat hij de functies van je onboard kaart overneemt, is geen probleem.

Microfooningangen of soortgelijk krijg je er bij de meeste kaarten gratis bij. Verder is het een beetje de vraag naar wat voor interface je precies op zoek bent. Ik ben erg tevreden met mijn AKAI EIE voor mijn thuis-setup, maar we verkopen bijvoorbeeld ook de Focusrite Scarlett 2i2 veel.

Ga je liever voor een interface die wat meer clean is qua design en meer focust op audiokwaliteit i.p.v. aansluitmogelijkheden, dan zou je eens kunnen kijken naar een interface zoals de Focusrite Forte of iets als een Motu Microbook II.

Merken als RME, Focusrite, Presonus, Apogee zijn in de interface-wereld altijd wel namen die goed uit de verf komen en zeer nette producten in huis hebben.

Comment

Bedankt voor alle advies!
                Ik ben uiteindelijk voor 2 JBL LSR305 speakers gegaan en een Focusrite Scarlett 2i4.

Comment

Lijkt me een prima combinatie, ben benieuwd hoe je het zelf ervaart.

Comment

Working...
                  X