Announcement

Collapse
No announcement yet.

dap palladium 2000 koelers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dap palladium 2000 koelers

hoi,

watvoor koelers kan ik in een dap palladium 2000 doen?
    er is er een kapot en dus wil ik ze namenlijk allebij vervangen
    en misschien ook stillere koelers?

Gr

Da's niet zo moeilijk. Meestal zitten daar standaard koelertjes in. Even er uit halen, specificaties staan er meestal wel op. Dan even op internet zoeken of bij je lokale elektronicawinkel of computerboer langsgaan.

Comment

Juiste soort en type is wel even belangrijk voor de juiste afvoer van hitte. Zet er dus niet zomaar een willekeurige fan in, het is onder andere belangrijk of je een front-to-back of back-to-front koelsysteem hebt. Zoals hierboven aangegeven is het dan beter om even te zoeken naar merk + type van de fan.

Eventueel kun je ook onze helpdesk contacteren, vaak kunnen we dit soort onderdelen via Highlite leveren.

Stillere koelers monteren... dat wordt een zoektocht denk ik. Persoonlijk zou ik bij dit soort amps liever een zware fan hebben dan een stille fan met minder koelcapaciteit. Immers, wanneer je zoveel vermogen verstookt dat je amp nogal warm wordt, is het volume van je geluidssysteem waarschijnlijk ook al behoorlijk en zul je het minder horen. ;)

Comment

Papst heeft koelers die merkbaar stiller zijn. Worden veel gebruikt voor extra koeling in pc kasten.
        Zoals Rick al aangeeft, wel opletten dat ze zeker genoeg debiet hebben. Blaasrichting is volgens mij niet zo belangrijk. Gewoon een kwestie van de fan in de juiste positie monteren, die dingen hebben namelijk geen voor- of achterkant.

Comment

oke, wat denken jullie van de Sharkoon Silent Eagle 2000 - Ventilatorhuis - 80 mm
          Luchtstroom (totaal) 38.5 cfm
          zou dat genoeg zijn

Comment

wat er nu in zit is brushless dc fan TD8025HS - DC24V 4.8W
            en daar kan ik dus niet echt informatie over vinden

Comment

Als ik zoek op het typenummer kom ik rechtstreeks op de productpagina van de fabrikant van die koelers uit. Klopt het dat de fan een ronde behuizing heeft en geen vierkante?

http://1026116.en.makepolo.com/produ...p42816784.html

Comment

nee het is gewoon een 8 x 8 x 2.5 cm fan

Comment

Als je zeker wil zijn gewoon bij Bax de originele bestellen dan, kun je niet missen...

Comment

is de koeling ook nodig op heel laag vermogen?
                    op vermogen dat je bijv elkaar nog gewoon kan verstaan
                    lijkt me dat hij pas warm word als je echt wat harder gaat of heb ik dat verkeer?

Comment

Klopt dat begrijp je verkeerd.

Op een lager volume produceert de kast natuurlijk wel minder warmte maar deze warmte zal wel blijven hangen en langzaam ophopen in de kast / versterker.

Dus ga hem gewoon niet gebruiken zonder de nodige ventilators. Daar is de versterker niet voor gemaakt en de kans op extra schaden is dus alleen maar groter. Dus koop gewoon een paar ventilators van 24v en een 8cm x 8cm afmeting. Deze erin plaatsen en je kan weer.

Comment

Working...
                      X