Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zelfbouw CUBO15

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zelfbouw CUBO15

Hallo,

In de aankomende periode wil ik zelf 2 CUBO15's gaan bouwen.
    Ik heb hierover al veel gelezen en wil graag de BeymaSM115/N gaan gebruiken.

Zoals ik het lees kan ik dan het beste het Extended ontwerp gebruiken, klopt dat?

Tevens zou ik graag willen weten of ik er dan op vooruit ga ten opzichte van mijn huidige JRX 118 subs.

Daarnaast kan ik nergens vinden hoe de handvaten uitgefreest worden, heeft iemand daar nog tips voor?

Groet,
    Tom

Er is een ander forum waar dit model en alle varianten er op zeer uitgebreid besproken wordt, misschien moet je daar eens proberen?

En die handvaten worden doorgaans met een cnc houtfrees uitgevreesd. Je kunt dat ook manueel doen. Je kunt dat uitzagen met een decoupeerzaag, frezen met een bovenfrees maar het gaat nooit zo netjes worden als met een cnc.

Comment

Daar heb ik me inderdaad geprobeerd aan te melden, echter krijg ik een foutmelding waardoor ik geen account aan kan maken. Vandaar de vraag hier :).
      Handvaten zijn dus eventueel ook anders op te lossen, aangezien ik dus geen bovenfrees heb.

Wat denk je wat betreft de verbetering ten opzichte van de JRX 118?

Comment

Je kunt de meeste fora als gast bekijken, ook datgene dat ik bedoel. Verder is het natuurlijk een beetje vreemd als je geen account kunt aanmaken op een forum, zo gaan ze weinig leden hebben!

Een andere optie voor mooi uitgefreesde handvaten zijn ingebouwde handvaten. Je moet enkel het gat uitzagen waar het handvat in komt en het handvat zelf werkt alles mooi weg.

http://www.bax-shop.nl/handvatten/pe...t-details.html

Comment

Dat kan natuurlijk ook! en het ziet er ook gewoon strak uit. Thanks voor de tip!
          Mocht iemand nog een reactie kunnen geven op mijn andere vraag dan ben ik helemaal geholpen.

Comment

Als je kant en klare handvatten netjes in de sub wil hebben, moet je toch nog gaan frezen..
            Nu komt het handvat er zelf nog bovenuit, iets wat ik zeer zonde vind.

Comment

Klopt. Maar in dit geval heb je het over 1 á 2 millimeter. Dat is nog overkomelijk. Ziet er nog altijd beter uit als "een goeie poging om met een decoupeerzaag een handvat uit te zagen".

Comment

Dit zou voor mij inderdaad ook geen probleem zijn. Die paar millimeter zijn voor mij wel overkomelijk. Maar dan nog steeds de vraag; ga ik er daadwerkelijk op vooruit?

Comment

Geen flauw idee. Ik vrees dat dat een vraag is voor op dat andere forum. Daar zitten een aantal gebruikers van de diverse ontwerpen van de Cubo.

Comment

Working...
                  X