Announcement

Collapse
No announcement yet.

1 Audiobron => 2 Versterkers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1 Audiobron => 2 Versterkers

Hoi allemaal,

Ik ben deze week op een probleem gestoten. Bij ons in de kroeg draait een lekker muzieksysteempje vanaf een laptop. Maar nu de zomer eraan komt wil ik zorgen voor wat muziek op het terras. Ik heb nog een mooi, eenvoudig PA systeempje staan en dat is er perfect voor. Nu, ik moet van mijn laptop naar 2 versterkers (kroeg + terras). Ik heb in Paint getekenend van hoe ik het zou doen(MuziekOpstelling.jpg). Ik had hier graag jullie mening erover gehad en/of dit wel kan werken, de bedoeling is dat ik op iedere versterker een L en R signaal binnenkrijg.

Over wat voor versterkers gaat het hier.
    Bij de meeste PA versterkers is het gewoon mogelijk om het signaal door te lussen.

Comment

Dat wat op de tekening staat gaat prima werken.

Comment

Ik zie op de tekening een cinch splitter. Aangezien pa versterkers bij mijn weten niet met cinch maar meestal met xlr en/of jack werken ga ik er van uit dat je met hifi versterkers werkt. Dan is dit een oplossing ja, maar niet zo ideaal. Redelijk storingsgevoelig. Zit er geen mixer in de installatie?
        Indien je wel met een pa versterker werkt kun je inderdaad gewoon doorlussen.

Comment

Originally posted by WoodenHenry View Post
          Dat wat op de tekening staat gaat prima werken.
          Mits er nooit meer iemand aan zit. 3.5mm laptopconnectors en cinch splitters zijn heel storingsgevoelig... vooral kraakjes als de plug een beetje draait.

Dan liever een audio interface er tussen, zodat je gelijk een kwalitatieve audioverwerking hebt en alles netjes kunt aansluiten. Om wat voor PA gaat het precies?

Comment

Working...
          X