Announcement

Collapse
No announcement yet.

Een grote midicontroller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Een grote midicontroller

Ik ben op zoek naar hulp!

Na al een paar jaar bezig te zijn met Traktor op relatief goedkope controllers wil ik een stapje verder. Mijn laatste model is de Numark Mixtrack Pro II. Ben hier erg tevreden over maar nu het gevoel dat ik deze heb 'uitgespeeld'. Ook zou ik graag wat meer willen doen met Traktor's remix decks en dat gaat niet met de Mixtrack Pro.

Nu is een logische volgende stap natuurlijk de S4, maar ik vind die zo klein! De meeste controllers zijn overigens erg klein.. Nu is mijn oog gevallen op zo'n Denon Hybride- unit. Werkt dat een beetje? Of is het veel gekloot met mappen? Ook vond ik de drumpads op de Mixtrack erg prettig, maar deze zitten niet op de S4, en ook niet op die Denon. En hoe zit dat met de Serato-controllers van Pioneer. Zijn die een prettig te gebruiken op Trakor?

Alvast dank!

als je echt wat met remix decks wilt gaan doen zou ik gewoon een traktor f1 kopen. veel makkelijker zoeken naar sounds en ook meer pads voor samples. de s4 is een leuke goede controller ook voor de remix decks maar je kan maar 4 samples per deck er op zetten. dus als je dan echt veel meer sounds wil hebben dan zou ik gewoon voor een f1 gaan. de s4 is voor de rest een hele goede controller met ook heel veel creatieve functies die jij mischien ook geweldig vind zoals de looprecorder. de s4 is inderdaad een tikie kleiner dan de pioneer controllers zoals de ddj sx. maar dat is ook weer een voordeel lijkt mij. bovendien zijn de kleine joghweels erg accuraat en precies. ze stoppen ook gelijk. niet zoals bij andere merken dat ze nog heel lang door blijven spinnen. als je ook echt gewend aan traktor bent en meer functies wil hebben is de s4 echt een groot pluspunt. tenslotte heeft native instruments de software en hardware zelf ontworpen. op de s4 heb je inderdaad niet de drumpads die jij zo fijn vind. maar wel hele goede soft toutch buttons. en die kunnen echt goed tegen een stootje.

ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)

groetjes emil

Comment

Beste Emil,

Dank voor je antwoord! Ik denk dat ik dan toch voor die s4 ga.. Zou ik hem dan bijvoorbeeld kunnen uitbreiden met een aparte midi drumpad?

Comment

bedoel je de f1 om remix decks in traktor te gebruiken? of wil je echt naar de maschine gaan om live te spelen? als je daar namelijk naartoe wil werken dan moet er iemand anders reageeren omdat daar weet ik (nog) niks van.

de f1 werkt ook met traktor maar is wel een apart deck in de software. bijvoorbeeld deck C. de maschine kan je zowel in traktor als in maschine besturen. daarmee bedoel ik dat je met midi mappings de maschine met remix decks kan laten werken. de maschine als een verlengstuk van je controller kan gebruiken. en dat je er zelf sounds mee kan edditen in de software van maschine maschine 2.0.

is dit ongeveer wat je bedoelde?

Comment

Working...
        X