Announcement

Collapse
No announcement yet.

versterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• versterker

Hallo. Ik heb 1 versterker met 2kanalen.als ik nou 1kanaal gebruik voor de speakers (2 aan elkaar doorgelust), kan ik dan op het andere kanaal een sub aansluiten? Ik hoor het graag...

Lijkt me niet slim. Als je je speakers op het linker kanaal gooit en je sub op het rechter ben je je hele stereobeeld kwijt.

Stel je even een stereo opnamespoor in een opneemprogramma voor. Die bestaat uit 2 sporen voor links en rechts.
    Met jouw opstelling gaat dus een van de 2 spoortjes naar de speakers en de ander naar de sub. Dus van de ene helft hoor je het
    hoog-mid niet en van de andere helft niet het laag. Dat kan gewoon niet aangezien er nogal met het stereo effect wordt gespeeld in de muziek. Met deze opstelling zou je niet normaal naar een nummer van Queen of de RHCP kunnen luisteren, aangezien zijn heel vaak
    een paar instrumenten/vocals op of het linker of het rechter spoor gebruiken. Komt in alle genres wel voor.

Ik zou het om deze reden al niet doen.
    Gaat niet mooi klinken.
    Of het technisch kan laat ik even achterwege, want dit lijkt me al reden genoeg het niet te doen.

Gewoon een aparte versterker kopen voor je sub...

Comment

Okee dat is duidelijk...dank voor de info..

Comment

Dat is perfect mogelijk. Maar zoals hierboven al aangegeven heb je dan enkel mono signaal op de topkasten. Verder moet je natuurlijk wel goed opletten dat je de boel filtert. De opstelling die jij hier voorstelt is trouwens de helft van een opzet die vaker gebruikt wordt bij twee dezelfde versterkers. Elke versterker krijgt dan op een kanaal het sub signaal binnen en op het andere het signaal voor de topkast.

Comment

Okee...misschien beter om het anders te doen dan. Als ik nou n crossover plaats met n sub uitgang en dan 2 aparte versterkers is beter neem ik aan?

Comment

Zal ik wel aanraden. Maar het liefste dan wel 2x dezelfde versterker.

Comment

Originally posted by Dablyou View Post
              Zal ik wel aanraden. Maar het liefste dan wel 2x dezelfde versterker.
              Waarom?
              Ik zou gewoon een amp nemen die goed aansluit bij de sub. Je kan dan wel de afweging maken of je altijd met 1 wil werken of naar 2 toe wil.

2 de zelfde versterkers is dus helemaal nergens voor nodig

Comment

Als ik nou de behringer cx 1320 hier bij de bax koop, kan iemand mij vertelle hoe ik die aansluit? Ben namelijk nog niet zo heel ervaren hier mee...

Comment

Bedoel je soms de 2310?

Comment

Ja sorry, die bedoel ik...

Comment

De meeste producten die bax verkoopt hebben er een prachtige handleiding bij. Door deze gewoon te lezen zal je al een heel eind moeten kunnen komen.

Lukt het toch niet? Ja dan zijn er genoeg die je kunnen helpen.

Meteen roepen ik kan het niet ik weet het niet is dan natuurlijk wel erg makkelijk als je niet eens naar een handleiding hebt gekeken of zelf wat geprobeerd hebt.

Comment

Working...
                      X