Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke sub mogelijk bij speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke sub mogelijk bij speakers

Hallo,

ik heb onlangs 2x de power dynamics PD-15A gekocht. Het zijn 2 actieve speakers. Nu wil ik graag een sub erbij kopen voor de bass.
    Ik heb veel moeite gedaan om alles in te lezen, maar kom er niet helemaal uit.
    Welke subs kan ik hier voor gebruiken en waar moet ik hierbij op letten?

En ook vroeg ik me af, hoe sluit ik actieve speakers aan op een actieve sub, of kan ik hiervoor ook eventueel een passieve sub gebruiken die ik dan weer aansluit op de versterker van de speaker, of werkt dit niet zo? Ook vraag ik me dan af hoe de hele aansluiting er dan uit gaat zien mocht ik een actieve of eventuele passieve sub gaan gebruiken.

Misschien voor andere simpele vragen, maar ik ben nog niet zo thuis in dit alles en krijg het antwoord nergens gevonden op internet!

Specs en achterkant van m'n speakers:

Power rms 200W
    Peak power 800W
    Magnet weight 60 oz
    Woofer 15"
    Impedance 4 Ohms
    Frequency response 40Hz-18kHz
    SPL @ 1W/1m 98dB +/-2dB

Attached Files

Hier kun je zowat alle subwoofers onder zetten met een 15" of 18" driver. Hangt een beetje af van jouw wensen en budget. Meest logische zou zijn dat je een bijpassende sub van hetzelfde merk kiest, maar dat kan ook een vergelijkbare sub van een ander merk zijn. In die actieve sub zit dan meestal een crossover. Jij sluit je signaal van de mixer (die nu rechtstreeks naar jouw pd-15a gaat) aan op de sub, en vandaar uit ge je dan met het gefilterde signaal naar de pd-15a.

Comment

Originally posted by Hollender View Post
      Hier kun je zowat alle subwoofers onder zetten met een 15" of 18" driver. Hangt een beetje af van jouw wensen en budget. Meest logische zou zijn dat je een bijpassende sub van hetzelfde merk kiest, maar dat kan ook een vergelijkbare sub van een ander merk zijn. In die actieve sub zit dan meestal een crossover. Jij sluit je signaal van de mixer (die nu rechtstreeks naar jouw pd-15a gaat) aan op de sub, en vandaar uit ge je dan met het gefilterde signaal naar de pd-15a.
      Oke dank je :)!

Als ik kan kiezen tussen:

[edit]URL's weg.

welke raden jullie me aan??
      Last edited by Rick; Tuesday-06-05-2014, 07:31.

Comment

Geen van beide..
        Allebei zijn ze geen vooruit gang op geluidskwaliteit en geluidsdruk.
        Als je vooruit gang wilt hebben moet je toch wat meer uitgeven.

Comment

Originally posted by stefke96 View Post
          Geen van beide..
          Allebei zijn ze geen vooruit gang op geluidskwaliteit en geluidsdruk.
          Als je vooruit gang wilt hebben moet je toch wat meer uitgeven.
          Ook niet als ik zeg dat ik de set gebruik voor af en toe een BBQ of een verjaardagsfeestje.
          Niet voor verdere DJ doeleinden bedoeld.

Merk zelf vaak dat mensen speakers harder gaan zetten omdat ze meer bass willen horen, wat uiteindelijk je speakers naar de penarie brengt.
          Vandaar dat ik er nog een subwoofer bij wil kopen.

Comment

Het zou mij niet verbazen, als de 2 toppen meer bas produceren dan een zo'n subwoofer.
            Waarom dan nog iets bijkopen, wat eigenlijk niks toevoegt???

Comment

Ik zou inderdaad ook niet een sub kopen die goedkoper is als een van je toppen.
              Als je echt die QTX wilt heb ik toevallig een tweedehands setje gevonden: http://link.marktplaats.nl/806372929
              Na even een beetje te googlen had ik deze gevonden. (Is het zelfde merk als je toppen toch?)
              Als je voor meer bass gaat zou ik sowieso 18 inch subs nemen omdat je toppen 15 inch. (In het linkje zijn ze ook 15 inch, dus je moet zelf even kijken voor de 18 inch.)
              Last edited by twistdj.; Monday-05-05-2014, 19:17. Reason: Aanvulling

Comment

Kijk eens naar de nieuwe DAP Audio DRX-15A, of een andere subwoofer uit die serie. Heb ze nog niet gehoord, maar zijn wel hagelnieuw en ik heb er zelf wel vrij hoge verwachtingen van. Is een goed betaalbare serie speakers en eventueel kun je later altijd nog overwegen je toppen te vervangen voor kasten uit dezelfde serie.

Verder moet je bij échte subwoofers altijd kijken naar krachtige exemplaren, er is namelijk veel vermogen nodig om een goede subwoofer aan de gang te krijgen en een volle bass te laten produceren. Nu geef je aan dat je het vooral voor BBQ's e.d. gebruikt dus wellicht liggen je eisen momenteel nog niet heel hoog, maar het is wel fijn om te weten dat je eventueel nog capaciteit over hebt en je subwoofer nog niet op z'n maximum moet spelen om er leuk resultaat mee te krijgen.

Comment

Bedankt voor jullie reacties :)!
                  Ik moet, zoals ik het dus begrijp, zoeken naar een actieve sub van minimaal 18 inch. De bass hoeft niet te overheersen maar aanwezig zijn.
                  Inderdaad, ik gebruik de set voor af en toe een feestje of BBQ.

Comment

Nee, je begrijpt het dus niet. De sub moet zeker niet minimaal 18" zijn. Het is inderdaad zo dat men vaak een 18" sub onder een 15" topkast plaatst, maar het moet dus niet. Als je de juiste 15" sub kiest dan kan dat prima onder een 15" topkast. Om twee 15" topkasten bij te benen ga je waarschijnlijk ook niet genoeg hebben aan 1 sub. Hangt weer al een beetje af van welke sub en wat jouw wensen zijn. Actief is in jouw geval wel weer aan te raden.

Comment

Beste Ron,

Toevallig heb ik nu een jaartje dezelfde speakers en ben ook van plan deze set uit te breiden. Even een kleine correctie: Volgens mij is het RMS vermogen 250 watt en het piekvermogen 500 watt. Ik heb op de site van bax rondgekeken en was van plan om mijn set hiermee aan te vullen: 2x http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...t-details.html (Behringer Eurolive B215D actieve luidspreker) en 1x http://www.bax-shop.nl/actieve-subwo...t-details.html http://www.bax-shop.nl/actieve-subwo...t-details.html (Behringer Eurolive B1800D-PRO actieve subwoofer) Denken jullie dat dit een goede aanvulling is, of raden jullie iets anders aan? De set wordt gebruikt voor een drive-in show waarbij het aantal gasten elke keer sterk verschilt. Ook ben ik van plan om een outdoor feest te geven, dus de set moet gewoon goed knallen. Tips? Correcties? Aanbevelingen? Ik zou graag feedback ontvangen.

Mvg

Tom smits
                      Last edited by Tom Smits; Sunday-11-05-2014, 09:47.

Comment

Wat is de vooral gedraaide muziek stijl?
                        Wat voor doelgroep? (mensen, bv,jongeren)
                        Wat is je budget?

Met het door jou genoemde setje durf ik 80 man wel aan binnen, maar dit hangt af van veel factoren.
                        Als je echt iets wilt hebben dat knalt zul je toch wel flink wat meer moeten gaan investeren.

Comment

Vooral top40/dance/electro house enzovoorts. Feesten verschillen van bbq's tot personeelsfeesten tot verjaardagen tot borrels echt vanalles wat. Op het moment kan ik met deze speakers een lekker feestje voor een man of 50 draaien. De ruimtes zijn vaak niet dermate groot dat het geluid wegsterft in het publiek. Ik kom dan dus op 4 tops en 1 subwoofer met die nieuwe ( die ongeveer 1000 euro kosten ) erbij.

Comment

Working...
                          X