Announcement

Collapse
No announcement yet.

Meer Ggebalanceerde Jack-outputs op de S4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Meer Ggebalanceerde Jack-outputs op de S4

Beste allen,

Ik ben redelijk een leek wat betreft aansluitingen (op mijn traktor S4). Op de S4 zijn 2 gebalanceerde jack-outputs en 2 ongebalanceerde outputs. Nu wil ik zowel mijn grote speakers als mijn monitors gebalanceerd hebben. Is hier iets (kastje?) voor te kopen om alle aansluitingen (4 speakers totaal )gebalanceerd te krijgen?

Dank je wel alvast,

groet,

Peter

Hoi Peter,

Wat voor monitor en 'grote speakers' zijn dit?
    Zijn die actief? (Ingebouwd versterker) en wat voor ingangen zitten er dan op?

Laatste vraag, :) waarom wil je ze gebalanceerd aansluiten?

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Hoi Peter,

Wat voor monitor en 'grote speakers' zijn dit?
      Zijn die actief? (Ingebouwd versterker) en wat voor ingangen zitten er dan op?

Laatste vraag, :) waarom wil je ze gebalanceerd aansluiten?

Hoi,

Fijn dat je reageert! :D
      Het zijn 2 stuks alto 115A actieve speakers en mijn 2 KRK rockit 8 actieve monitors. Daarbij hebben ze alle 4 een gebalanceerde jack input.
      Waarom ik ze wil balanceren? Ik ben er eerlijk gezegd niet zo erg in thuis maar is het niet zo dat de de gebalanceerde output het volume van beide speakers gelijk zet en het geluid zuiverder houdt? Excuus voor mijn wat onwetendheid....

Groet en bedankt

Comment

Lijnsignaal over korte afstand kan probleemloos ongebalanceerd.

Comment

Eens met Hollender.
          Even extra toelichting op gebalanceerd voor Peter. (Van vragen wordt je slim :))
          Dit zal de output volume naar de speakers NIET gelijk zetten.
          Het is een minder storing gevoelig (zinvol bij > 10 mtr) verbinding.
          Wil je toch van een ongebalanceerd uit gang een gebalanceerd maken zul je gebruik moeten maken van z.g. DI-Boxen (twee voor stereo).
          Voor grote afstanden zal dan active DI-Box raadzaam zijn. Maar... let wel, bij elk toevoeging van iets aan een signaal keten (DI-box dus) loop je ook kans op extra verstoring.
          Denk maar aan extra ruis maar ook klankkleur verandering (kwalitatief goede DI-Box nodig dus). Vraag is dan dus weer wordt het beter of slechter?
          Als ik jou was zou ik dus de speakers welke het grootste afstand moeten afleggen via de balanced (jack) uitgangen aansluiten en de ander via de RCA (tulp).
          Balans in volume tussen speakers regel je met de versterker op de speakers zelf.

Comment

Enorm bedankt voor je antwoord! Hier word ik inderdaad slimmer van ;-)
            Als ik je goed begrijp is het voor mij dus helemaal niet noodzakelijk op dit moment.
            Nog 1 vraagje, ik ben net begonnen met draaien maar wat als ik in een restaurant/kroeg/club kom te staan met mijn S4, hoe zit het dan met de boxen daar? Ik bedoel, veelal hebben we daar 4 of meer boxen, zijn deze allemaal dan wel aan te sluiten op de 2 gebalanceerde outputs? Of kom je dan terecht bij hetgeen je hier boven beschrijft?

Dank je wel

Comment

Hoe het met de boxen daar zit weet ik natuurlijk niet. Vaak zal de installatie daar via een mengpaneeltje geregeld worden en kun je dus je S4 daarop aansluiten. (Lijkt mij)
              Je kunt een ongebalanceerd uitgang wel op een gebalanceerd ingang aansluiten (en andersom), maar dit zal dan vaak te kosten gaan van signaal niveau.
              Hier info daarover.

Comment

De klassieke set-up op locatie is dat er een mixer staat waar jij op inprikt. Of dat nu een kroeg, discotheek of festival is, ik ben het nog niet anders tegengekomen.

Ik heb even een blik geworpen op de productpagina van de s4 en zie dat je eigenlijk maar 1 mogelijkheid hebt. Jij sluit jouw controller met de master out op een lijn-ingang van de aanwezige mixer aan. Op die mixer zitten de regelingen voor master en monitor. De kans dat iemand jou rechtstreeks laat inprikken op de pa en/of monitors is zeer klein.

Ik draai zelf met de Mixvibes controller. Die heeft een ingebouwd mixergedeelte, maar op locatie gebruik ik hem enkel als controller (twee stereo uitgangen) en prik dan in op twee kanalen op de mixer aldaar.

Aangezien jouw master out zowel cinch als jack heeft kun je zowel gebalanceerd (ja, de jack uitgang is werkelijk gebalanceerd, dit in tegenstelling tot de meeste Pioneer mixers) als ongebalanceerd aansluiten. Geen verlopen nodig dus. Ik snap alleen niet goed waar jij nog monitors aan wil sluiten, de s4 heeft daar namelijk geen aparte uitgang voor.

Comment

Fijn dat mensen als jullie er zijn ;-) Bedankt voor jullie heldere uitleg en antwoorden. Dit moet dus in de toekomst geen problemen opleveren. Mag ik vragen hoevaak en wat voor soort genre jullie draaien? Op dit moment ben ik het echt helemaal aan het uitvinden en er dagelijks mee bezig. Het begint nu een leuke hobby te worden welke ik graag wil uitbouwen naar iets professioneler, maar ik heb al door dat dit erg veel tijd en energie kost (wat ik er graag voor over heb)...hebben jullie nog tips?

Comment

Geen dank. :)
                    Ik draai niet. ;)
                    Tip? Lees (en leer) zoveel je kunt er over (tegenwoordig zat te vinden op internet) en anders vragen.

Comment

Ik ben nu zo'n tien jaar bezig met dj'en. Natuurlijk thuis begonnen, dan zo links en rechts bij vrienden eens op een verjaardag of feestje. Dan al eens een keer ergens in een (dans) café. Uiteindelijk terecht gekomen bij de lokale radio alwaar ik meewerkte aan twee programma's en deel uitmaakte van het team dat instond voor technische ondersteuning. Ondertussen al menige fuif, café party maar ook al enkele clubs gedaan. Echt actief ben ik er nu niet meer zo mee bezig, thuis grote verbouwingen die ik zelf doe. Ondertussen twee kindjes waar veel tijd in kruipt. Hier voor de hobby wel het een en ander aan materiaal verzameld waar ik me mee vermaak.

Tips: Doe waar je plezier in hebt en laat je leiden door je hart. Doe het voor de liefde voor muziek, niet voor de roem en de wijven (sorry, klinkt botter als ik het bedoel, but you get my point...). Staar je niet blind op hypes. Durf jezelf te onderscheiden. Kijk en luister goed naar anderen, hoe zij het doen, en leer daar van.

Comment

Working...
                      X