Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke studio monitoren moet ik kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke studio monitoren moet ik kopen?

hallo.

ik wil binnenkort monitorspeakers gaan kopen.
    ik zit zelf te twijfelen tussen 2 setjes,
    namelijk:

Behringer MS20.
    Alesis elevate 5.

als je nog andere suggesties hebt, laat maar komen!
    ik heb maximaal 120 euro te besteden!

alvast bedankt!

Persoonlijk zou ik dan gaan voor de Behringers, veel goede verhalen over gehoord. Geven volgensmij wel een zuivere klank, maar voor de bas moet je ze niet nemen ;)

En voor de rest denk ik dat dit gewoon goede monitors zijn binnen jouw prijsklasse. Tenzij je tweedehands kijken geen probleem vindt. Ik vind bijvoorbeeld de M-Audio bx(5)a serie erg mooi. Moet je toch wel voor minder dan € 120 kunnen krijgen tweedehands denk ik..

Nou zie maar, wat je ook koopt maak er veel plezier mee!

Comment

ik heb op de dancefair samen met een vriend ff gewerkt met de M-Audio BX8 en BX5 en ik vind het mooie monitoren :) geen kraak te horen en zeker goede bass weergaven. jammer genoeg konden we hem niet zo hard zetten omdat er nog mensen achter ons aan het overleggen waren.
      ik zou uit mijn mening aan wat ik gehoord heb op de dancefair voor een Bx8 kiezen. Maar de Bx5 is meer in uw budget. De bass hiervan kan wel minder hard omdat hij sneller gaat kraaken.
      (ik sluit mij aan bij speaker)

Comment

Als je je studiomonitoren vol open moet zetten om wat te horen in een gemiddelde studio, is er toch iets gruwelijk mis... daar zijn die speakers ook niet voor gemaakt.

BX5 monitoren zijn prima speakers op het moment dat je muziek maakt waar vooral midrange belangrijk is. De 8 inch versie presteert namelijk wat beter in het laag en loopt wat dieper door.

Zelf heb ik thuis de BX5A monitoren staan, voorlopers van de D2 (die nu weer opgevolgd gaan worden voor de BX Carbon serie). Prima monitoren voor niet-te-veeleisend gebruik, maar wel een heerlijke klank vind ik persoonlijk. Wel een interface bij gebruiken, komen ze een stuk mooier uit de verf.

Persoonlijk vond ik de BX5A's niet diep genoeg gaan, maar ik luister dan ook meestal elektronische muziek en ben niet vies van een beetje laag, dus heb ik er een Behringer B2092A subwoofer bij. Uiteraard kun je dat zelf ook nog combineren met een sub, heb je ruimte genoeg en wil je toch voldoende laag dan zou ik de 8 inch versie aanbevelen.

BX-serie valt iets buiten je budget maar is zeker wel de moeite waard en een stapje hoger dan de meeste muziekproductie-speakers in het segment rond de 120 euro. Zeker nu omdat er een nieuwe versie aan zit te komen, zijn ze een stuk aantrekkelijker geworden in prijs.

Comment

Working...
        X