Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zendamateur zoekt studio(spraak)microfoon. Niet het goede forum? ben nieuw hier!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zendamateur zoekt studio(spraak)microfoon. Niet het goede forum? ben nieuw hier!

Hallo Ik ben Marcel Ik ben (legaal)zendamateur op de kortegolf(HF banden)
    Ik bezit een Yaesu FT-1000MP als zender, bezit een DBX-286A processor en ben op zoek naar een goede microfoon voor deze combinatie.
    Maar ik heb op YouTube al diverse dingen kunnen beluisteren maar steeds als mensen een mooie sound hebben zit daar ook een equalizer tussen.
    Maar nu mijn vraag maakt het dan nog wel uit welke microfoon je pakt? Met een equalizer kun je een 27 mc bakkies microfoon nog lekker laten klinken.
    Wie kan mij hier een goed advies op geven.
    Beter een equalizer kopen en een wat goedkopere Microfoon of toch een duurdere microfoon?

Marcel

Heb je er een mixer tussen daar zit altijd een eq op

Comment

Ik denk dat je het beste eerst eens kunt kijken wat je ongeveer wilt gaan uitgeven, in die prijsklasse moet gaan kijken wat bij je budget en wensen past en vervolgens eens gaat uitproberen welke microfoon het beste bij je stem past. Een profi mic zoals de SM7B die in veel radiostations hangt zal buiten budget zitten, maar wellicht is er een andere microfoon die goed bij je stem past. En dat is nog wel het belangrijkste, want als je een kromme microfoon met een EQ helemaal recht moet trekken, kun je beter wat extra geld uittrekken voor een microfoon die in basis erg netjes is en al uit de doos goed klinkt. Softwarematig kun je hier altijd nog e.e.a. aan tweaken, of met een goede hardwarematige mic preamp.

Comment

Working...
      X