Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoevaak kan je een pioneer nexus set verhuren per maand?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoevaak kan je een pioneer nexus set verhuren per maand?

Hallo ik wil een pioneer nexus set (pioneer nexus 2000 en pioneer nexus djm 900)kopen hier maar ik wil hem ook verhuren voor160 euro per dag ongeveer
    Ik wil hem minstens 1 keer per maand verhuren lukt dat?
    En zo ja wat moet ik er voor doen??

Mvg Martijn

ik zou daar maar niet op rekenen.
    ten eersten gaan mensen met andermans spullen een stuk slordiger om dan hun eigen spullen en wie moet het huren !!!!! mensen die er 1 gebruiken hebben er waarschijnlijk zelf 1 of mensen zoals ronnie met een drive in show moeten er ergens 1tje huren omdat de artiest er 1 wilt gebruiken. maar ik neem aan dat ze dat doen bij officiële bedrijven.

waar wil je gaan adventeren? dat is de beste vraag!

Edit: ik heb een paar verhuur bedrijven gezien en die bieden het veel goedkoper aan (van 150 - 40 euro per dag)

Comment

Wat je ervoor moet dpen is een verhuur bedrijf starten en een naam opbouwen

Comment

Qua prijs denk ik dat je best gaat nakijken wat anderen in je omgeving vragen en iets onder die prijs gaan.
        Verder is natuurlijk de vraag op welk cliënteel je jou wil gaan richten. Je hebt bv organisatoren van evenementen, maar die huren dit meestal bij een bedrijf die het volledige licht en geluid kan komen doen. Je hebt drive-inn, maar deze mensen draaien meestal met eigen materiaal. Dan heb je mensen die zo'n set huren om eens te kunnen oefenen (omdat ze bv op een evenement hiermee moeten draaien) maar dit zijn er bijzonder weinig (en of ze daar nu echt 130 euro willen voor neertellen). Tot slot zou je ze nog kunnen verhuren aan bedrijven die éénmalig een set (of een deel van de set, bv cd spelers) te kort hebben. Ik denk maar tijdens de nieuwjaar periode. Maar meestal moet je dan wel een "vriendenprijs" rekenen, zo niet gaan ze wel naar een bedrijf die wel aan vriendenprijs verhuurt.

Comment

Als je iets wil verhuren, moeten mensen ook weten dat je iets verhuurt. Je moet adverteren om klanten te vinden, want die komen niet vanzelf. Denk daarnaast ook aan verhuurvoorwaarden, borg, verzekeringen etc. En de eerste keren dat je het verhuurt zul je het tegen een lage prijs moeten doen om klanten te vinden die bij je terugkomen. En wat doe je als je set bijvoorbeeld niet meer teruggebracht wordt? Dit gebeurt veel bij pioneer en als je geen fatsoenlijke voorwaarden hebt zal het nog sneller gebeuren.

Of het lukt om je set minstens een keer per maand te verhuren? Dat ligt er dus aan hoeveel klanten je hebt en of die klanten ook terugkomen. En denk ook aan concurrentie, als jouw prijs te hoog is of je service slecht is zullen mensen naar een ander bedrijf gaan.

Comment

hoe stel je het jezelf voor dan?
            Je hebt een setje voor jezelf die voor extra inkomsten 'even' wil verhuren?
            Kortom wil je het gaan verhuren voor zwart geld (dus je inkomsten niet aangeven bij de belasting)?

Als je dat van plan bent, dan stuit je al op een mogelijk eerste probleem:
            als organisator van een evenement die bijvoorbeeld een subsidie ontvangt moet alles wat je inhuurt legaal zijn.
            Zolang jij je zaakjes niet goed legaal op een rijtje hebt, zou ik bij jou geen setje kunnen huren. Dat gedeelte ben je dus al kwijt.

Ten tweede:
            Ook ik heb even lopen googlen en je prijs is veels te hoog. Ja er zijn genoeg verhuurbedrijven die hem rond die prijs aanbieden.
            Maar dit zijn ook echte verhuurbedrijven, waar ik persoonlijk, als organisator veel eerder nou toe zal stappen om iets te huren.
            Voorwaarden zijn beter/betroubaarder, ik weet dat ik zaken doe met een echt bedrijf , en mocht het misgaan heb ik een organisatie om aan te klagen.

Ten derde:
            Inderdaad, wat ga je doen als er iets defect of helemaal niet wordt teruggebracht? Hoe gaan je voorwaarden eruit zien? Hoe weet je of die waterdicht zijn?
            Hoe ga ik mensen ervan overtuigen om bij mij te komen? etc. Verhuurbedrijfje doe je niet 'even', je moet heel erg goed uitzoeken wat je wel en niet kan maken.
            Want 12x per jaar €160,- is wel €1.920,- per jaar. Inkomsten waar de belastingdienst niet blij mee zou zijn als ze er achter komen dat jij dat niet netjes aangeeft.

Je zult dus goed moeten onderzoeken of het wel waard is om te doen. Kijk even op sites van de Kamer van Koophandel, bel ze, kijk op de site van de balastingsdienst en nog eens goed naar je concurrentie en maak de afweging of het het allemaal wel waard is.

Wat heb je aan vooronderzoek gedaan en hoe zie je het voor je?

Comment

Als zelfstandig dj zo'n set gaan verhuren is lastig. Namelijk niet veel mensen weten dat JIJ die set verhuurd. Daarbij komt dat de meeste mensen meer nodig hebben dan zo'n setjes, die willen er speakers, monitors, licht etc etc bij. En dus gaan die toch naar het verhuur bedrijf.
              Ik verhuur de set gemiddeld zon 6x per maand voor een bedrag en E140,- (incl. btw) dus volledig wit. (50% van de gevallen zit daar verder nog meer apparatuur bij, als een geluidsinstallatie oid).

Het lukt dus zeker, maar dan moet je wel een bekende verhuurder zijn ;)

Comment

Working...
              X