Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extra tophat Alto Pro tssub 12

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Extra tophat Alto Pro tssub 12

Hallo allemaal!

Ik heb een alto pro setje op mn kamer staan. Het gaat om twee Alto Pro TS-110A en ee Alto Pro Tssub 12. Nu heeft de sub aan zowel de onderkant als zijkant rubberen voetjes zitten. Mijn vraag is of ik zonder problemen in de zijkant zonder voetjes een tophat kan schroeven zonder de klank, interne constructie en electronica te verpesten.

Het doel hiervan is om de sub op zn zij te zetten met een tussenpaaltje en TS-110A er boven op, dit scheelt namelijk weer wat ruimte aangezien de set op een niet extreem grote slaapkamer staat.
    Ik heb zelf naar bouwtekeningen gezocht maar ik kan niks vinden. Hopelijk weet iemand van jullie het!

Groet en alvast bedankt,

Lars

De klank zal niet veranderen (mits je voor goede afsluiting zorgt), maar hoe het zit met de electronica en de constructie is niet te zeggen. Voordat je gaat zagen in je kastje zul je toch je woofer en versterkermodule eruit moeten schroeven tegen stof, dan kan je precies zien hoe het zit.

Comment

Bovenstaand plan is inderdaad een prima aanpak, check ook even of Alto Pro dezelfde dikte qua hout heeft gebruikt voor de zijkanten van de kast. Verder graag kiezen voor een metalen flens voor stevigheid en inderdaad zoals hierboven aangegeven uitkijken voor elektronica en je woofer.

En ook even in de gaten houden dat bij zo'n modificatie je garantie vervalt, indien nog van toepassing.

Comment

Ah dat word me al weer aardig wat werk... Ivm garantie denk ik dat ik toch een andere oplossing ga zoeken. Zelf zat ik te denken aan de speaker aan de wand bevestigen. Ik moet alleen nog even kijken of er ergens een stevig genoeg houten balk achter de gipsplaten verstopt zitten..

Bedankt voor het meedenken!

Comment

Wat denk je van het maken van een eigen stevige baseplate, waar je vervolgens zelf een tussenpaal op monteert?

als je die baseplate slim maakt, kun je daar ook de subwoofer op zetten voor wat extra stevigheid en stabiliteit. Dus, subwoofer op de baseplate, tussenpaal er achterlangs laten lopen in het midden, vervolgens je topje er op. :)

Comment

Originally posted by larsholm View Post
            Zelf zat ik te denken aan de speaker aan de wand bevestigen. Ik moet alleen nog even kijken of er ergens een stevig genoeg houten balk achter de gipsplaten verstopt zitten..
            Zou ik zeer zeker wel mee opletten. Als er al hout zit want vaak zijn het gewoon van die stalen profieletjes. Als wij een radiator aan een gipswantje moeten monteren schroeven we er eerst altijd een flinke plaat achter.

Let sowieso op dat als je een speaker aan de wand wil hangen je ook voor een goede wand beugel zal moeten zorgen. Schrik niet van de prijs van een beetje fatsoenlijke wand beugel want die zijn niet goedkoop.

Comment

Ah,het blijkt dus lastiger te zijn dan het op eerste gezicht leek. Dat is me die halve vierkante meter extra niet waard... Ik was eigenlijk niet van plan er veel (voor een student als ik; meer dan drie tientjes) aan uit te geven.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Comment

Working...
              X