Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fischer Amp Bodypack werkt niet. Wat doe ik fout!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fischer Amp Bodypack werkt niet. Wat doe ik fout!

Ik heb laatste 3 Fischer Amps Mini Body Pack XLR gekocht om te gebruiken als in-ear monitor voor de bas, drum en pianist van onze band.
    Op deze manier kan ik namelijk het aantal monitoren op het podium verminderen.

Echter na deze aan te sluiten op kom ik erachter dat het signaal bij de monitor outputs van mijn mengpaneel mono is.
    Ik krijg dus maar op 1 oor geluid.

Hoe kan ik dit fixen?

Ben erg benieuwd..

hoe sluit je het nu aan dan?

Comment

Inderdaad, de mini's zijn stereo.
      Je kunt een dudsdanig verloopje solderen (geen idee hoe, ik denk dat de site van Fischer Amps uitkomst biedt) om 2 kanalen over één XLR heen te krijgen.
      Of andersom dat je het monosignaal dubbelt voor de bodypack.

Met de headphone amps van Fisher Amps (bijvoorbeeld deze, maar er is ook een 2 kanaals versie) krijg je wel een stereo signaal op je bodypacks, maar dan heb je voor elke aparte monitormix een amp nodig.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
        hoe sluit je het nu aan dan?
        Ik sluit het nu aan door een XLR ( via Jack-XLR verloop) in de AUX-Sends te koppelen aan de Bodypack. Ik heb ook de AUX-Inserts geprobeerd, maar dit maakt geen verschil.

Comment

Originally posted by ajdeboer View Post
          Inderdaad, de mini's zijn stereo.
          Je kunt een dudsdanig verloopje solderen (geen idee hoe, ik denk dat de site van Fischer Amps uitkomst biedt) om 2 kanalen over één XLR heen te krijgen.
          Of andersom dat je het monosignaal dubbelt voor de bodypack.

Met de headphone amps van Fisher Amps (bijvoorbeeld deze, maar er is ook een 2 kanaals versie) krijg je wel een stereo signaal op je bodypacks, maar dan heb je voor elke aparte monitormix een amp nodig.
          Dank.
          Een aparte amp voor elke monitor gaat hem niet worden inderdaad..
          Wat mij nog niet helemaal duidelijk is:
          - of het nu dus ligt aan het feit dat het mengpaneel een mono signaal uitzend
          - de bodypacks niet geschikt zijn voor een mono-signaal en ik dus een andere bodypack moet kiezen, bijv. http://www.bax-shop.nl/personal-mixe...t-details.html
          - Ik duidelijk niet zo veel verstand heb van PA en een pro moet inhuren om dit werkend te krijgen ;-)

Comment

Het lijkt erop dat niemand optie 3 durft aan te vinken... ik weet genoeg ;-)

Comment

Als je op je monitoruitgang nou een monosignaalsplitter zet, die dus 2x het mono signaal 'uitzend' en dan links en rechts van de stereo op de splitter, dan heb je alles als het goed is wel over beide oren, maar dan gewoon 2x hetzelfde monosignaal

Comment

Originally posted by TJW View Post
                Ik heb laatste 3 Fischer Amps Mini Body Pack XLR gekocht om te gebruiken als in-ear monitor voor de bas, drum en pianist van onze band.
                Op deze manier kan ik namelijk het aantal monitoren op het podium verminderen.

Echter na deze aan te sluiten op kom ik erachter dat het signaal bij de monitor outputs van mijn mengpaneel mono is.
                Ik krijg dus maar op 1 oor geluid.

Hoe kan ik dit fixen?

Ben erg benieuwd..
                Is dit nog actueel? Anders wellicht voor anderen.

De bodypack is stereo, dat staat vast.

Je kunt deze zowel in mono- als in stereomodus gebruiken.

MONO:
                Gebruik een gebalanceerde XLR / XLR kabel. Als je deze direct inplugt
                heb je al signaal op beide oren; echter dit signaal staat uit fase en daar word
                je hor en dol van.
                Oplossing: Open de plug van de XLR aansluiting aan de kant van de aux.
                Soldeer de 3 los en sluit deze aan bij de 1 en leg een brug tussen 2 en 3.

Je hebt nu een A-symmetrische verloopkabel, MONO, doch in fase.
                Zelf houd ik deze kabel zo kort mogelijk en sluit hem direct aan op
                de bodypack.

STEREO:
                Voor stereo heb je 2 auxes nodig en een verloop van 2 x mono
                naar 1 (ongebalanceerde) stereo.
                Verwijder beide male XLR connectoren.
                Van beide kabels wordt de mantel en de 3 bij elkaar gedraaid en in de
                1 gesoldeerd.
                Van de linker aux gaat de 2 op de 2.
                Van de rechter aux gaat de 2 op de 3.

Voila een ongebalanceerde, stereo aansluiting.
                Ook deze houd ik zo kort mogelijk en sluit ik aan op de bodypack.

M vr gr

Nes

Comment

Originally posted by nescio01 View Post

Oplossing: Open de plug van de XLR aansluiting aan de kant van de aux.
                  Soldeer de 3 los en sluit deze aan bij de 1 en leg een brug tussen 2 en 3.

Nes, met de kant van de aux bedoel je alleen de female XLR? en niet de male die in de bodypack gaat. Hoor graag
                  Last edited by mark021; Wednesday-21-06-2017, 11:57.

Comment

Working...
                  X