Announcement

Collapse
No announcement yet.

Electro Voice ZLX-15P

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Electro Voice ZLX-15P

Beste leden,

Ik heb voor een week geleden een nieuwe speaker gekocht, namelijk de EV ZLX-15P. Hele mooie speaker, niet te zwaar, mooi geluid etc.

Alleen viel de bass me een beetje tegen. Ik had meer verwacht van een 15" woofer.
    Ik heb nu 1 box gekocht om te testen, en ze bevallen me goed, dus ik zal over paar dagen een 2e erbij kopen.
    Alleen viel me iets op: de achterkant van de ZLX werd na 2 uurtjes muziek luisteren op laag volume, heel erg heet, je verbrandde je al bijna als je hem aanraakte.

Mijn vraag is, is dit normaal? Ik had de speaker als monitor liggen, had de DSP op music mode gezet, en +4db Bass.

Ik heb een kabeltje van mijn pc naar de RMX-40, en van het mengpaneel naar de speaker op de 3.5mm ingang.

Ik zelf heb de EV ZLX-12P En heb geen las van die hitte, het kan eraan liggen dat je versterker ventilator stuk is, hier geeft bax gewoon garantie op volgensmij

Comment

@TANKER bedankt voor je reactie. Ik voel en hoor geen ventilator in de speaker. Ik wist niet eens dat hier een ventilator in zit.

Comment

Dat kan je ook niet weten want er zit ook helemaal geen ventilator in maar gewoon gekoeld met een blok ;)

Ik heb hier de ELX115P's staan en deze worden amper warm. Het is inderdaad niet goed dat ze zo heet worden. Bestel eens de 2e en kijk of deze ook zo warm wordt, mocht dit niet zo zijn de kapotte gewoon retour sturen naar Bax om hem na te laten kijken.

Comment

Misschien is het ook niet de bedoeling dat'ie op zijn kant ligt. Als het een passief gekoelde amp is kan het zijn dat ze zo is ontworpen dat de koele lucht langs onder binnenkomt en er langs boven weer uit gaat. Als hij op zijn kant ligt gaat dat dus niet lukken en kan het gemakkelijk te warm worden.

Comment

kan wel degelijk op zijn kant

of hij verder mag liggen naar mijn weten wel, de koeling zit namelijk op de achterkant, zolang hier lucht bij kan is het nooit een probleem

verder 40graden voelt al warm aan maar is totaal niet erg. maximaal 60graden zou ik wel aanhouden.
            er kan pas gekoeld worden als er groot temperatuurverschil is. dus bij lage verschil eigenlijk niet.

voor de zekerheid kun je ook bij hun in de winkel even laten testen of dit zo hoort of dat er toch een afwijking helaas in zit

Comment

Bedankt voor de reacties. Woensdag is mijn 2e speaker binnen gekomen, en heb hem direct getest. Deze speaker wordt ook zo warm, dus het lijkt me normaal te zijn.

Bestaat er een mogelijkheid om de 2 boxen extra te koelen?

Comment

ELX115P's op laag volume zouden niet heel warm moeten worden, aangezien er dan ook weinig vermogen van wordt gevraagd. Persoonlijk zou ik er een soort 'endurance test' mee houden om te zien hoe de speakers zich houden. Als ze echt heel warm worden, mag je ze uiteraard terugsturen en kijken we hier wat er mis mee kan zijn.

Comment

Working...
                X