Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer Eurolive B215D drivers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer Eurolive B215D drivers

hallo

wij hebben sinds kort 2 Behringer Eurolive B215D, maar gister is er 1 HF driver kapot gegaan, althans er komt geen geluid meer uit.
    wat kan daar de oorzaak van zijn? moet er nu een andere driver in? zo ja welke?

gr tom

Gevalletje garantie lijkt mij?

Comment

het waren 2e hands speakers dus er zit geen garantie meer op

Comment

Hoi Tom,
        omdat het product niet meer onder de garantie valt is het misschien een optie voor je om de de betreffende luidspreker open te schroeven, de HF driver los te schroeven.
        je kan nu verder werken door of een nieuwe diafragma te kopen of een nieuw HF driver, Let op dat je de HF driver vervangt met een soortgelijke aan de oorspronkelijke HF driver.
        het is natuurlijk goedkoper om het diafragma te vervangen dan de gehele HF driver. zorg hierbij ook wel dat je het diafragma vervangt met eenzelfde als het origineel.

mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag,
        groetjes,

Comment

dit zijn de speakers,
          maar deze zijn los niet meer verkrijgbaar, vgm is het een 1 3/8" driver maar ik weet het zeker.
          welke zouden een goed en goedkoop alternatief kunnen zijn?
          gr
          Originally posted by kevin00xxl View Post
          Hoi Tom,
          omdat het product niet meer onder de garantie valt is het misschien een optie voor je om de de betreffende luidspreker open te schroeven, de HF driver los te schroeven.
          je kan nu verder werken door of een nieuwe diafragma te kopen of een nieuw HF driver, Let op dat je de HF driver vervangt met een soortgelijke aan de oorspronkelijke HF driver.
          het is natuurlijk goedkoper om het diafragma te vervangen dan de gehele HF driver. zorg hierbij ook wel dat je het diafragma vervangt met eenzelfde als het origineel.
          [ATTACH=CONFIG]933[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]934[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]935[/ATTACH]
          mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag,
          groetjes,
          Attached Files

Comment

Originally posted by tomgerritsen View Post
            wat kan daar de oorzaak van zijn?
            Waarschijnlijk de dj die te luid heeft gespeeld zonder in de gaten te hebben dat de boel vervormd. Misschien een rondzinger omdat er iemand met een micro voor de speaker ging staan? Massa's mogelijkheden...

Originally posted by tomgerritsen View Post
            moet er nu een andere driver in? zo ja welke?

gr tom
            Als ze kapot is zou ik dat toch doen ja, zo klinkt het waarschijnlijk nergens naar!
            Even checken of ze werkelijk kapot is door ze rechtstreeks op je luidsprekeruitgang van de versterker aan te sluiten en heel zachtjes aan het geluid luider te zetten. Als er echt geen geluid meer uit komt is ze gestorven. Krijg je er wel geluid uit dan is het waarschijnlijk je filter.
            De driver zou ik gewoon door de originele vervangen. Wie zegt dat ze niet meer te krijgen zijn? Even zoeken op het typenummer levert toch al een aantal potentiële leveranciers op. Verder zit er in Bonheiden een servicepunt van Behringer.
            http://www.klinkerselectronics.be/

Comment

kosten 55euro
              echter komt nog verzendkosten van 30euro bij. wel schandalig veel.

Comment

en bij Bax-shop hebben ze die drivers niet?
                ik zie ze namelijk niet vinden

Originally posted by Hollender View Post
                Waarschijnlijk de dj die te luid heeft gespeeld zonder in de gaten te hebben dat de boel vervormd. Misschien een rondzinger omdat er iemand met een micro voor de speaker ging staan? Massa's mogelijkheden...

Als ze kapot is zou ik dat toch doen ja, zo klinkt het waarschijnlijk nergens naar!
                Even checken of ze werkelijk kapot is door ze rechtstreeks op je luidsprekeruitgang van de versterker aan te sluiten en heel zachtjes aan het geluid luider te zetten. Als er echt geen geluid meer uit komt is ze gestorven. Krijg je er wel geluid uit dan is het waarschijnlijk je filter.
                De driver zou ik gewoon door de originele vervangen. Wie zegt dat ze niet meer te krijgen zijn? Even zoeken op het typenummer levert toch al een aantal potentiële leveranciers op. Verder zit er in Bonheiden een servicepunt van Behringer.
                http://www.klinkerselectronics.be/

Comment

Gewoon even contact opnemen met de helpdesk van bax.
                  Zij kunnen je zeker wel helpen.

Comment

Originally posted by wernervriel View Post
                    http://www.klinkerselectronics.be/on...-0-355311.html
                    kosten 55euro
                    echter komt nog verzendkosten van 30euro bij. wel schandalig veel.
                    Is niemand die zegt dat je moet laten versturen, afhalen mag ook...

;)

Comment

Originally posted by stefke96 View Post
                      Gewoon even contact opnemen met de helpdesk van bax.
                      Zij kunnen je zeker wel helpen.
                      heb ik al gedaan maar die drivers hadden ze niet en konden dr ook niet meer aan komen.

Comment

Originally posted by Hollender View Post
                        Is niemand die zegt dat je moet laten versturen, afhalen mag ook...

;)
                        dat valt niet mee ik woon er bijna 250 km van af ;) dan is verzenden denk ik een betere optie

Comment

Da's inderdaad net iets te veel van het goede. Bel die brave man anders eens. 30 euro is wel erg veel voor een klein pakketje, misschien dat je iets met hem kunt regelen, het is echt wel een schappelijke man.

Comment

Working...
                          X