Announcement

Collapse
No announcement yet.

Berhinger PMP530 beveliging

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Berhinger PMP530 beveliging

Beste Forumers,

Ik heb hier zo'n powermixer staan. Voor z'n prijs geen buil aan te vallen. Die heeft zichzelef ruimschoots terug verdient.
    Maar nu kwamen al enkele klanten met het verhaal dat als je erg hard in de microfoon schreeuwt (en dus overstuurt), de versterker even lijkt af te koppelen voor een seconde of 3.
    Dat leek mij een ingebouwde beveiliging, maar kan iemand mij dat bevestigen? Als het een defect is, zou dat jammer zijn.

Ja dat klopt.
    Hier heeft zelfs de Dynacord Powermate last van. (Met voorname de 600)
    Hij springt dan in zijn Protect, of gaat uit.

Comment

Het zijn ook geen PA-powermixers om in te schreeuwen. ;)

Maar zonder dollen, dit kun je eventueel voorkomen door een losse compressor tussen je microfoon en mixer-ingang te knopen. Daarmee haal je de extreme pieken er uit voordat het door heel je eindversterker gaat.

Wil je het zonder randapparatuur, dan moet je de microfoontechniek van diegene die in de microfoon praat/roept verbeteren. Dus o.a. de microfoon een eind weghouden als je een vocale uithaal inzet. :)

Comment

Die techniek hebben veel zangers en zangeressen zelfs niet onder de knie maar is altijd het proberen waard!

;)

Comment

Da weet ik in ieder geval dat dat afschakelen geen defect is. Top! Dan moeten klanten maar niet zo schreeuwen. Want om er nu zo'n ingewikkelde compressor tussen te zetten vind ik erg omslachtig. Ook denk ik niet het veel uithaald. De ingebouwde limiter doet dat immers ook niet.

En zangtechniek is veel te hoge wiskunde voor mensen die een PMP530 huren..

Comment

Originally posted by Onelo View Post
            Ook denk ik niet het veel uithaald. De ingebouwde limiter doet dat immers ook niet.
            Beetje omslachtig. Natuurlijk doet een losse compressor het als je hem goed instelt, haalt dus zeker wat uit.
            Dat je limiter het niet doet, kan ook gewoon aan de kwaliteit ervan liggen.Toch ben ik het er mee eens dat het niks uit zou halen
            als je er zelf een compressor tussen zet. Je bent er zelf niet bij het in gebruik nemen ervan, en als men al niet weet hoe je een microfoon
            op de juiste manier moet gebruiken betwijfel ik of ze weten hoe ze met een compressor om moeten gaan of zelfs weten wat het uberhaupt is.

Om nou aan te halen dat het niet zou werken, daar heb je een punt, maar wanneer goed gebruikt werkt het prima en haalt het wel degelijk wat uit,
            ik maak er graag gebruik van.

Comment

Working...
            X