Announcement

Collapse
No announcement yet.

Compressor advies gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Compressor advies gevraagd

Ik gebruik een Shure PG58 draadloze microfoon bij een sportevenement waarbij er af en toe iets omgeroepen moet worden en soms op een feestje wil er wel eens iemand iets meezingen.
    Nu wil ik een compressor aanschaffen, zelf dacht ik aan één van DBX, bv de 166XS of de 266XS of de 286XS welke raden jullie me aan of is er in dit prijssegment nog een betere keuze?

DBX 286XS ken ik niet. Wel de 286S maar dat is een microfoon voorversterker.
    Tussen de ander twee heeft de 166XS ook een limiter (naast gate en compressie) wat wel handig kan zijn.

Comment

Type vautje :)

Dus die 166XS dan of is die 286S ook een optie of is die meer voor studio werk bedoeld ?

Comment

De 286S is meer een chanel strip (Bedoeld om je microfoon zonder voorversterker op aan te sluiten).
        Kan handig (en nodig) zijn maar dat hangt er van af waar (en hoe) je je microfoon op aangesloten hebt.

Comment

Ik wil de Allen & Heath ZED-18 er bij kopen en die daar dan voor gebruiken want bij de twee installaties die ik nu gebruik kan ik niet voldoende microfoons aansluiten. (Pioneer XDJ-R1 of een Numark C3 USB)

Comment

Originally posted by Dratsabylgu View Post
            Ik wil de Allen & Heath ZED-18 er bij kopen
            Dan heb je chanel strips zat. :)

Comment

Allen & Heath ZED-tafels zijn heerlijk, maar persoonlijk zou ik ook nog even kijken naar een wat compactere Yamaha uit de nieuwe MG-serie. Die hebben namelijk 1-knops compressoren op de mono inputs, waardoor je geluid niet zo snel overstuurd raakt als iemand met weinig microfoonervaring eventjes een mooie vocale uithaal maakt (oftewel: schreeuwen). Een MG10 zou al aan je wensen kunnen voldoen, dan heb je 2 mic inputs met simpele compressorfunctie.

Comment

Die MG10 is geen optie omdat ik meer inputs nodig hebt.
                Dus dan zou het een MG16 ofzo worden, maar aangezien ik al een A&H Zed 10 gebruik en daar zeer tevreden over ben leek het me logisch om weer voor A&H te kiezen.

Belangrijkste punten voor mijn keuze zijn:

geluidskwaliteit
                bouwkwaliteit
                minimaal 4 microfoon kanalen
                minimaal 3 stereo kanalen
                inserts zijn niet noodzakelijk maar hebben wel de voorkeur
                19" rack montage mogelijk

Zijn er nog andere tafels die je kan aanbevelen?

Comment

Behringer X32. Waarschijnlijk overkill, maar genoeg kanalen, ingebouwde compressor, effecten etc... Of als je nog even geduld hebt een X18.

Comment

De x32 is al niet 19 rack compatible.
                    Om over de rest maar te zwijgen. Ik heb ze mogen horen en nou nee de klank is niet helemaal mijn ding. Je hebt inderdaad veel functies en opties voor weinig geld. Helaas is de rest niet zo mijn ding.

Persoonlijk vind ik hem nogal goedkoop aanvoelen en niet echt dat je zegt degelijk. Ook ga je het vrij snel horen als je echt meerdere functies tegelijk op meerdere kanalen gaat gebruiken dus je hoort het vrij snel als je tegen het Max van de tafel aan loopt.

Ga dan eerder voor de q16. Mis minder ruig uitziende tafel maar in mijn ogen een stuk beter.

Voor compressor gate limiter. Wij gebruiken zowel de dbx 166 en 266 (geen xs) grootste verschil tussen de 2. De 166 heeft een limiter. Handig als je echt met leken werkt.

Comment

Inderdaad niet 19" compatible, over het hoofd gezien... Voelt misschien ook niet zo heel degelijk aan, echter heb ik nog zeer weinig klachten wat betreft klank en betrouwbaarheid gehoord. In tegendeel... Hier in de buurt is het zo langzaamaan de standaard aan het worden. Zelfs de grote Behringerhaters schaffen ze stiekem aan.

Comment

Tja voor het geen wat je ervoor betaald kan en doet ie vrij veel. Een goede analoge tafel kost al bijna even veel ( als je de zelfde aantal kanalen wil )

Echt klachten over de klank geloof ik ook niet dat je zomaar zal krijgen. Dan moet het wel heel erg beroerd zijn willen mensen tegen je gaan klagen.
                        Daarom snap ik ook wel dat wanneer iemand weinig geld heeft en toch even met een dikke tafel ( zo ziet het er voor een leek uit ) aan wil komen er al snel naar een behringer uitgeweken word.

Ik zie het meer als de hyundai en kia onder de auto's. Tja het draagt de naam suv maar het is toch wel zeer zeker anders dan een x5 of een range rover. Maar heb je weinig geld en wil je met een grote bak rond rijden koop je dus een kia of hyundai. Dit zie ik dus ook met de merken als behringer of dap. Mensen hebben niet altijd veel geld en willen toch als het even kan een heleboel. Je kan een kleinere setup van kwaliteit nemen of een grote set van de budget knallers. Hier speelt een behringer dan ook erg handig op in. Ik ben de gene die er dan liever of net wat meer aan uit geeft of voor een net wat kleinere uitvoering gaat.

Comment

Heeft allemaal te maken met persoonlijke voorkeuren waarschijnlijk.
                          Echter vorig jaar hebben er hier op Rock Werchter (ik zeg "hier" omdat het vlakbij is) toch drie X32's naast elkaar gestaan voor het hoofdpodium omdat de geluidstech van de betreffende band dat per se wilde. Was voor hen namelijk de vaste tafel. Dit enkel om aan te geven dat het in het professionele circuit al begint in te burgeren.

Comment

Working...
                          X