Announcement

Collapse
No announcement yet.

RUIS door Monitoren!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• RUIS door Monitoren!

Beste Mensen,

Ik heb echt een hele harde ruis door mijn monitoren, dit gebeurt wanneer ik de geluidskanalen open zet op mijn DJM-800. Wanneer ik muziek ga afspelen word het minder en hoor je wel de muziek maar dit wel met een ruis erdoor? Ik heb de kabels schoon gemaakt, andere ingangen gebruikt, maar niks blijkt te helpen!

Ligt dit aan mijn kabels, monitoren of mixer? En weet of heeft iemand een oplossing??

Alvast bedankt!

Originally posted by karsmuller View Post
    dit gebeurt wanneer ik de geluidskanalen open zet op mijn DJM-800.
    Dit lijkt me dan niet aan je monitoren te liggen.
    Gebeurt het ook als er verder niks aan de DJM-800 is aangesloten behalve je monitors?
    Probeer schuif voor schuif uit om te horen welke ruis geeft.

Comment

Probeer ze eens op een andere spanningsbron aan te sluiten? Dus als je nu geaard hebt op ongeaard. Daarnaast kan het ook zijn dat de kabels te dicht langs een spanningsbron lopen (hier had ik zelf last van), waardoor je een constante ruis hoort.

Comment

probeer anders ook eens je XLR uitgangen te gebruiken en zo een gebalanceerd signaal naar de speakers sturen (als dit lukt met je speakers natuurlijk)

Comment

Welke monitoren gebruik je? Welke kabels gebruik je? Wanneer komt de ruis voor en misschien nog belangrijker, wanneer niet?

Comment

Ik gebruik alesis monitoren, ik weet eerlijk gezegd niet welke kabels ik gebruik ik heb het gekocht en deze kabels kreeg ik erbij. Het heeft nu een jaar of anderhalf goed gewerkt. Ik kreeg vorige zomer ook al ruis, toen heb ik alles los gehaald en schoongemaakt (dacht dat het aan stof lag) daarna geen problemen meer. Sinds kort weer ruis, het begint heel rustig, met een paar knalletjes zeg maar (niet heel hard). Met dat je langer bezig bent word het alleen maar harder, en als je dan de schuiven naar boven hebt maar geen muziek afspeelt doet het pijn aan je oren zo hard! Ik heb ze nu in andere ingangen geprobeerd maar het is op alle 4 de kanalen raak!

Ik zal de kabels nog een keer uit elkaar halen en ergens anders langs laten lopen, misschien dat het daar aan ligt! Mochten er nog tips zijn, dan zijn deze van harte welkom.

Comment

Met dat je langer bezig bent word het alleen maar harder, en als je dan de schuiven naar boven hebt maar geen muziek afspeelt doet het pijn aan je oren zo hard!
              Ligt dus waarschijnlijk aan het ruisniveau van je mixer.

Sluit zoals bovenstaand vermeld eens iets als een mp3-speler of smartphone aan op je monitoren, wat gebeurt er dan?

Comment

Working...
              X