Announcement

Collapse
No announcement yet.

Echo geluid uit nieuwe luidspreker (Behringer Eurolive B215D)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Je moet het zien dat je met die kabel en verloop die je nu gebruikt twee (links en rechts) signalen tegelijk aansluit op een aansluiting die maar voor 1 signaal bedoelt is. Hierdoor 'botsen' de signalen en wordt het signaal aangepast. Dit is jouw echo.

Met de kabel die ik voorstelde botsen de signalen niet en zullen je speakers normaal klinken.

Relevant leesvoer:
    Last edited by larsholm; Tuesday-17-06-2014, 19:39.

Comment

Originally posted by emieldeswart View Post
      Ik snap niet zo goed waarom deze kabel dan wel zou moeten werken. Ik heb er namelijk niet zo veel verstand van.
      Ik wil dit wel even weten voordat ik deze eventueel zou bestellen
      alvast bedankt
      De uitgang van je PC is stereo (un-balancerd). Massa en links en rechts.
      De ingang van je speaker is balanced (massa, + en -) Je speaker verwacht een balanced signaal en zal het signaal tussen + en massa en - en massa van elkaar aftrekken.
      Maar nu trekt het dus links en rechts van elkaar af waardoor je alleen het verschil tussen links en rechts (zang is vaak in beide het zelfde) overhoudt.
      Door nu alleen links of rechts (kabel Larsholm) te gebruiken geef je een unbalanced signaal (links OF rechts) aan en zal er dus niks verwijderd worden.
      Tis (maar dat is het altijd bij 1 speaker) wel mono (of eigenlijk niet maar alleen links OF rechts)

:thumbsup: Larsholm
      Last edited by BT-Studio; Tuesday-17-06-2014, 19:45.

Comment

Oke, ik denk het te snappen. Dus ik moet dan gewoon die 3.5mm jack in de pc duwen en dan die rode OF die witte in de luidspreker en dan moet het wel werken?
        (Ik vraag me nog wel af waarom die rca - jack niet werkt vanuit mijn pioneer geluidssysteem)

Comment

Correct!

En probeer eens uit te leggen hoe je die rca - jack vanuit je pioneer systeem dan precies aangesloten hebt?

Comment

Als je op de 2e afbeelding (http://www.pioneer.eu/nl/products/42...11-S/page.html) klikt van de achterkant dan zie je daar LINE IN staan. Daar duw ik gewoon de rode en de witte kabel van de RCA - jack kabel in en de jack kant gaat in de luidspreker.

Comment

Twee dingen. Met die manier van aansluiten zal je het zelfde effect als bij je computer hebben. Maar..

Kijk eens wat onder line staat. Daar staat 'IN'

Dat betekent dat je daar een mp3 speler of tv ozd aan kan hangen, die aansluiting verwacht dus een binnenkomend signaal, en stuurt dus GEEN signaal uit.
              Omdat jouw speaker ook een signaal verwacht, verbind je nu twee dingen aan elkaar die allebei een signaal willen krijgen. Dat wil niet natuurlijk. Vandaar dat je geen geluid hebt.

Jouw pioneer set heeft geen line out, en is dus niet geschikt om aan te sluiten aan jouw behringer. Probeer ook VOORAL NIET je behringers aan te sluiten aan de 'speaker out' aansluiting op je pioneer, hoe logisch dat ook klinkt! Dat gaat je behringer waarschijnlijk niet leuk vinden...
              Last edited by larsholm; Tuesday-17-06-2014, 21:41.

Comment

even een vraagje heeft de topicstarter nou 1 of 2 luidsprekers ?
                Last edited by miciel; Wednesday-18-06-2014, 00:55.

Comment

Het gaat hier om 1 luidspreker, omdat ik nog een luidspreker had staan met een redelijke bas.
                  In totaal is het dus wel allemaal stereo :)

Comment

Nou ben ik wel nieuwschierig hoe je die tweede luidspreker aangesloten hebt.

Comment

Aan de achterkant van dat pioneer systeem zitten 2 speaker aansluitingen (voor links en voor rechts). Ik heb van die bijgeleverde pioneer speakers er een in de linker gedaan en een in de rechter. Verder heb ik de draadjes van die tweede luidspreker waar ik het hierboven over had bij een van die draadjes van zo'n pioneer speaker erbij gedraaid, omdat ik maar 2 van zo'n speaker aansluitingen had.

Comment

Begrijp ik het goed dat je de B215D op de speakeruitgang van je Pioneer set hebt aangesloten? :shock:
                        Dit zijn versterkt (voor de pioneer speakers) uitgangen en de B215D verwacht een line signaal (welke het zelf nog versterkt).
                        Wat je doet is niet fijn voor de B215D!!

Comment

Haha :D
                          Nee, die speaker die ik nog had staan heeft zo'n aansluiting met twee draadjes en die heb ik op de pioneer aangesloten.
                          Ik heb het hier dus niet over de B215D

Comment

Ah zo, dus je hebt nu drie speakers op de Pioneer. (Zonder de B215D)
                            Let wel, Door die extra speaker parallel (die draadjes van zo'n pioneer speaker erbij gedraaid) op de ander speaker te zetten wordt de impedantie (weerstand voor de versterker zeg maar) op die kanaal gehalveerd (Impedantie speaker A + speaker B gedeeld door twee).
                            Kans dat je Pioneer dat weer vervelend vindt.

Comment

Heb nog geen gekke dingen gemerkt in het half jaar dat ik het zo heb aangesloten.
                              Vandaag krijg ik die kabel binnen, dus dan zal ik wel even laten weten hoe het is afgelopen.

Comment

Gelukkig, dan zal het wel boven de minimum impedantie van de Pioneer liggen.
                                (Al zal de balans tussen links en rechts hierdoor wel verstoord zijn)

Suc6 alvast met de nieuwe kabel. :)

Comment

Working...
                                X