Announcement

Collapse
No announcement yet.

Echo geluid uit nieuwe luidspreker (Behringer Eurolive B215D)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Echo geluid uit nieuwe luidspreker (Behringer Eurolive B215D)

Ik heb deze luidspreker aangesloten met jack kabel naar m'n pc. Wanneer ik echter muziek afspeel komt de muziek er in echo vorm uit. Verder heb ik de voeding via een verlengkabel in het stopcontact zitten. Mijn vraag is wat de oorzaak hiervan is en hoe ik dit kan verhelpen. (Ik heb de luidspreker ook al op m'n telefoon en mp3 speler aangesloten, maar hierbij heb ik hetzelfde probleem)

Alvast bedankt

Tja, wat is een echovorm volgens jou?

maak eens met je telefoon een opname van het geluid, dat is wat handiger. Wat 'echo vorm' kan werkelijk vanalles zijn.

Comment

Mijn excuses voor de slechte omschrijving. De zang klinkt ongeveer alsof je in een ruimte staat naast de ruimte waar de muziek wordt gespeeld. Het klinkt dus als het ware heel ver weg.

Comment

Ah, probeer eens een beetje aan de 3,5mm jack te vfriemelen. Meestal ligt het aan de plug. Meestal is het verholpen als je een beetje de jack naar buiten trekt bij de bron. Als dat niet werkt zou hret ook een kabelbereukje kunnen zijn.

Een audio interface is over het algemeen een oplossi ng

Comment

Bedankt voor de reactie.
          Waarom is een audio interface in dit geval een oplossing?

Comment

Probeer eerst eens een andere kabel (3,5mm naar 2x xlr bijvoorbeeld). Waarschijnlijk ligt het aan je kabel
            .

Een interface is een oplossing omdat dit verschijnsel in de praktijk vooral bij 3,5mm jacks voorkomt. Een goede interface bied naast andere (betere) aansluitmogelijkheden ook (meestal) nog eens beter geluid dan je standaard onboard geluidskaartje.
            Last edited by larsholm; Tuesday-17-06-2014, 19:01.

Comment

Aan de kabel ligt het zo te zien niet, want wanneer ik deze kabel van mijn pc op een andere stereo aansluit is het geluid perfect.
              Verder heb ik een jack - rca (witte en rode aansluiting) kabel geprobeerd van mijn geluidssysteem naar de luidspreker, maar in dit geval kwam er raar genoeg helemaal geen geluid uit de luidspreker.

Comment

Originally posted by emieldeswart View Post
                Mijn excuses voor de slechte omschrijving. De zang klinkt ongeveer alsof je in een ruimte staat naast de ruimte waar de muziek wordt gespeeld. Het klinkt dus als het ware heel ver weg.
                Lijkt me een fase probleem (wordt ook wel gebruikt om karaoke versies te maken ;)). Heb je de stereo uitgang op 1 speaker aangesloten? Wat voor kabel gebruik je?

Comment

emiel, beschrijf eens precies met wat voor kabel/aansluitingen je van PC naar B215D gaat
                  [edit] ik dacht hetzelfde als BT-studio [/edit]

Comment

Klinkt gewoon als een faseprobleempje.
                    Als het niet aan je kabel ligt kan het ook aan de geluidskaart van je pc liggen. Dan past de jack niet helemaal lekker. Heb ik zelf ook wel eens last van. (met name goedkope kabels/oordopjes/koptelefoons)

Hoe heb je die RCA-jack waar je het opeens over hebt nu aangesloten dan? Welk geluidssysteem heb je het over?

Nogmaals, een audiointerface biedt hier de oplossing.`

Edit: Driemaal dezelfde diagnose, dan zal er wel een kern van waarheid in zitten... ;)
                    Last edited by larsholm; Tuesday-17-06-2014, 19:15.

Comment

BT-Studio, ik heb de stereo (groene) uitgang van mijn pc via een jack - jack kabel verbonden met de luidspreker. In de jack ingang van de luidspreker heb ik verder een 3.5 - 6,3 plug zitten.
                      Lars, ik had die rca - jack kabel als eerste geprobeerd. Het geluidssysteem waar ik het over heb is een Pioneer X-HM11. Deze heeft een line-in (rca) uitgang waar ik de rca - jack kabel inplug.

Comment

Originally posted by emieldeswart View Post
                        BT-Studio, ik heb de stereo (groene) uitgang van mijn pc via een jack - jack kabel verbonden met de luidspreker. In de jack ingang van de luidspreker heb ik verder een 3.5 - 6,3 plug zitten.
                        Je sluit nu twee signalen, waarvan de fasen verschillen, aan op 1 ingang. Aangezien de stemmen meestal 'in het midden' gemixt zijn en dus op beide signalen zo goed als hetzelfe zijn wordt in het gemixte kanaal de stem uitgedooft (door dat faseverschil). Dit zorgt er meestal voor dat je alleen de echo overhoudt.

Deze kabel zal voor jou werken.
                        Procab CAB713 Basic koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Comment

Sterker nog :) Je sluit een stereo signaal aan op een balanced input. (En wordt dus het midden er uit gefilterd)
                          Kabel die Larsholm voorstelt kan werken (1 van de 6.3mm mono jacks aansluiten op de speaker dan)
                          Last edited by BT-Studio; Tuesday-17-06-2014, 19:31.

Comment

Ik snap niet zo goed waarom deze kabel dan wel zou moeten werken. Ik heb er namelijk niet zo veel verstand van.
                            Ik wil dit wel even weten voordat ik deze eventueel zou bestellen

alvast bedankt

Comment

Ik neem aan dat je twee speakers hebt? In dat geval doe je natuurlijk de 1 jack in elke speaker. Een andere oplossing is een audiointerface met geballanceerde uitgang. Beter geluid en een storingsvrij signaal.

(Mits je het geballanceerd aansluit met trs jack of xlr kabels)

Comment

Working...
                              X