Announcement

Collapse
No announcement yet.

Echo geluid uit nieuwe luidspreker (Behringer Eurolive B215D)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

bij 1 speaker kan/moet toch links en rechts samen voegen ?
    dmv deze http://www.bax-shop.nl/jack-jack/hq-...-6-35mm-stereo
    (i.c.m met de kabel van larsholm)
    Last edited by miciel; Wednesday-18-06-2014, 14:11.

Comment

Zou ik niet doen. Hij geeft aaan nog een speaker te hebben, zodat het gewoon stereo is. En zowieso zijn die plastiken verloopjes niet aan te raden, hebben een vrij hoge gaatkapotfactor.

Comment

Verwarring lijkt me compleet. :)
        Hoe ik denk dat het in de war zit.
        TS heeft een pioneer versterker met standaard speakers en daarop een extra speaker aangesloten.
        Echter daarnaast wil deze de B215D ook graag een keer op de PC aansluiten.
        Gebruikt hiervoor de kleine (3,5mm) stereo jack uitgang (un-balanced dus).
        En sluit deze op de 6,3mm TRS (stereo plug) balanced ingang.
        Hier gaat het dus ook fout want stereo unbalanced samenvoegen (met een fase draaiing) op een balanced ingang, canceled het midden.
        Kabel voorgesteld door Larsholm gaat zorgen dat maar 1 kant van de stereo unbalanced uitgang als unbalanced op de ingang van de B215D komt. (Prima, maar dus wel links of rechts met 1 speaker)
        Door beide 6,3mm TS (mono plug) jacks weer samen te voegen door miciel voorgestelde verloop maakt er weer een links, rechts unbalanced naar balanced samengevoegd signaal van (en je hebt het probleem dus weer).
        Verwarring kan zitten in de TRS jacks. Bij unbalanced worden deze voor stereo (twee kanalen) signalen gebruikt (massa, links en rechts). Bij de B215D voor 1 kanaal balanced signalen (massa. + en -).
        Geen idee of dit helpt. :cool:

Originally posted by miciel View Post
        bij 1 speaker kan/moet toch links en rechts samen voegen ?
        Nog even hierbij opmerken dat dat inderdaad kan (beter is) maar dan zou dus de ring en de tip van de stereo plug met elkaar verbonden moeten worden.
        Aan de kant van de PC en dit vervolgens met een TS (mono) plug aan de b215D aangesloten moeten worden (Dan heb je er correct mono van gemaakt).
        Last edited by BT-Studio; Wednesday-18-06-2014, 14:43. Reason: Links rechts samenvoegen toegevoegd.

Comment

Opmerking bij Bt's laatste stukje
          Dan heb je er inderdaad correct mono van gemaakt, alleen omdat de ts de speaker in een stereoopstelling gebruikt is dat niet wenselijk. Op die manier verlies je namelijk je stereobeeld. In een stereoopstlling is het beter mijn eerdergenoemde kabel gebruiken, en daarmee dus je stereobeeld te behouden.

Comment

met de voorgestelde kabel kabel van lars holm
            http://www.bax-shop.nl/jack-jack/pro...t-details.html
            dan wordt toch het singaal bij de allebij de mono pluggen op de tip gezet ?

als ik die mono pluggen in het verloop stopt dan blijft het singaal toch op de tip staan ?

het is inderdaad niet een geweldig/werelds verloopje
            maar e is er een kant er klare kabel voor ?
            Last edited by miciel; Wednesday-18-06-2014, 15:15.

Comment

Miciel, de kabel die ik voorstelde zit zo in mekaar:

Aan 1 kant zit een 3,5mm TRS jack
              Van die TRS jack gaat de Tip (linkersignaal) naar de Tip van de witte 6,3mm TS jack aan de andere kant.
              Van de 3,5mm TRS jack gaat de Ring (rechtersignaal) naar de Tip van de rode 6,3mm TS jack.
              De sleeve (ground) van de 3,5mm TRS gaat naar de sleeve van beide 6,3mm TS jacks

Hierdoor splits je het stereosignaal van de pc in links en rechte, en stuur je het naar twee verschillende jacks. (Links en rechts)
              Last edited by larsholm; Wednesday-18-06-2014, 15:26.

Comment

Eens Larsholm. (Maar dat hangt van opstelling van TS af, mij is niet duidelijk of deze ze wel tegelijk gebruikt en zo ja hoe.)
                Pioneer Stereo met extra (totaal 3) speakers en een B215D??? Lijkt me geen idiaal opstelling...)
                @miciel, met die kabel wordt links en rechts inderdaad gesplit over de twee mono pluggen (op 1 staat links en op de ander rechts)
                Je hebt gelijk dat met die verloop van jou het signaal allerbij (links en rechts) op de tip gaat komen (ring blijft dan ongebruikt), mijn fout. :)
                Last edited by BT-Studio; Wednesday-18-06-2014, 15:31.

Comment

Ik vraag me echter wel af of het überhaupt mogelijk is om links EN rechts beide door één speaker te krijgen zonder dat je zo'n 'echo' krijgt.

Comment

Ja hoor, geen probleem (bijvoorbeeld met hoe miciel het voorsteld). :)
                    Van stereo mono maken is geen probleem.
                    De 'echo' die jij hoort is wat er van de stereo beeld van de zang overblijft als je alle mono signalen in stereo er uit haalt (wat bij het links en rechts aanbieden op de + en - van een balanced ingang gebeurt).
                    Ook van de bas (vaak in het midden van stereo) zal dan weinig overblijven.
                    Last edited by BT-Studio; Wednesday-18-06-2014, 16:14.

Comment

Hoe ik het begrijp ga je met die kabel van larsholm van stereo naar mono. Vervolgens ga je met dat verloopstuk van miciel weer naar stereo terug, dus als volgt:
                      stereo (pc) --> mono (kabel larsholm) --> stereo (verloopstuk miciel).
                      Waarom zou je op deze manier niet weer die 'echo' terugkrijgen?

Comment

Nee het gaat anders.
                        Met kabel van Larsholm ga je naar Links en rechts (twee verschllende mono dus).
                        Met verloop van miciel zet je deze twee mono bij elkaar tot 1 mono.
                        Stereo (pc) --> 2x mono (kabel Larsholm) -- > 2x mono naar 1 mono (verloopstuk miciel) Deze laatste zou ook gerust een verloop mono mogen zijn de ring (in de stereo) wordt toch niet gebruikt.
                        Dat laatste telt de twee mono (stereo) bij elkaar op (samen naar de tip van de plug). Zou je deze weer op ring en tip zetten zal de balanced input ze weer van elkaar aftrekken (dat doet balanced).

Comment

Zal je een groot verschil horen in geluidskwaliteit als je deze 2 mono's samenvoegt?

Comment

Waarschijnlijk nirt in de kwaliteit, maar wel in het geluid zelf. Als je de behringer alleen maat in een mono opstelling gebruikt is het aan te raden om de kanalen samen te voegen.
                            Als je nu de behringer in een stereoopstelling gebruikt is het aan te raden of links of rechts in te pluggen.

Comment

Wat Larsholm zegt.
                              Kies je voor 1 van de twee kanalen (alleen links of rechts) zal je alles wat op het ander kanaal gebeurd missen.

Comment

Ok, thnx ;)
                                Ik zie trouwens dat dat verloopstuk van miciel 2x stereo naar 1x stereo is. Moet ik dit anders zien?

Comment

Working...
                                X