Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wie kan mij helpen (advies voor aanschaf home cinema)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wie kan mij helpen (advies voor aanschaf home cinema)

Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een home cinema set en wil graag advies.
    Ik kijk regelmatig/vaak films en speel zo nu en dan op de playstation. Hier wil ik dan de home cinema voor aanschaffen. voor wat beter en mooier geluid.

wat kunnen jullie mij aanraden. Een 2.1 of 5.1?
    ik heb een samsung tv en ik weet niet of het iets uitmaakt om dan ook een samsung set te kopen.

is het beter om speakers aan de muur te monteren? of speakers op een standaart?

ik zou graag een set willen waarmee ik ook draadloos muziek kan afspelen vanaf mijn iphone.

zijn er ook sets waarbij de speakers draadloos zijn? of ga ik nu te ver voor mijn budget?
    mijn budget ligt namelijk rond de 200-250 euro, ik weet dat dit niet heel veel is maar het is even niet anders en toch worden er veel sets aangeboden voor (weinig).

graag hoor ik jullie advies/hulp zodat ik deze week nog een leuk setje binnen huis kan halen. Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer en met mijn kennis zelf van homecinema sets kom ik niet ver.

Groeten Alp

Eigenlijk zit je op het verkeerde forum, wij zijn meer een pro audio en licht forum ;)

Persoonlijk vind ik 5.1 bij films supergaaf, maar ik heb liever een goed klinkende stereo set dan een matig klinkende surroundset. Ik zou als ik jou was gewoon een keer met je budget langs de mediamarkt of saturn of wat je ook in de buurt hebt zitten gaan. Gewoon even verschillende setjes testen en de beste voor je budget kiezen. Laat je ook niet verleiden door alle veelbelovende beschrijvingen en cijfertjes zoals watts en frequentiebereiken. Ga lekker luisteren en maak je keuze.

Comment

wat kunnen jullie mij aanraden. Een 2.1 of 5.1?
      5.1 is mooi, geeft je wat meer beleving. Een vliegtuig dat in de film van achteren komt, komt ook echt van achteren bijvoorbeeld.
      Maar dat wauw effect heb ik tot nu toe alleen nog maar bij duurdere setjes gehad. Ook komt de plaatsing nauw. Je moet alles wel goed neerzetten
      wil je het voornaamste effect van je setje eruit halen. Want er zijn velen die een 5.1 setje kopen en vervolgens alles naast de tv neerzetten, ja, koop dan
      gewoon een goede stereo.

ik heb een samsung tv en ik weet niet of het iets uitmaakt om dan ook een samsung set te kopen.
      Nee dat maakt helemaal niks uit, omdat een home cinema set het geluid versterkt, en vaak het geluid de televisie helemaal niet bereikt omdat deze
      direct van de dvd, usb, etc

is het beter om speakers aan de muur te monteren? of speakers op een standaart?
      *standaard en nee dat maakt niks uit, maar ik vind het zelf prettig als vooral de speaker achter op oorhoogte bij zitten worden opgehangen/neergezet.

ik zou graag een set willen waarmee ik ook draadloos muziek kan afspelen vanaf mijn iphone.
      dan weet je toch naar welke specificaties je moet zoeken?
      Ook zijn er genoeg setjes waar een iPod dock bij zit (LG heeft daar een paar van bijvoorbeeld)

zijn er ook sets waarbij de speakers draadloos zijn? of ga ik nu te ver voor mijn budget?
      Ja en ja. Draadloze speakers bestaan ook niet hè, moet ook altijd nog een stroomkabeltje aan.

ik weet dat dit niet heel veel is maar het is even niet anders en toch worden er veel sets aangeboden voor (weinig).
      Moet lukken, niet te hoge eisen hebben dan.

Wat moet je nu doen:

Ik zou als ik jou was gewoon een keer met je budget langs de mediamarkt of saturn of wat je ook in de buurt hebt zitten gaan. Gewoon even verschillende setjes testen en de beste voor je budget kiezen. Laat je ook niet verleiden door alle veelbelovende beschrijvingen en cijfertjes zoals watts en frequentiebereiken. Ga lekker luisteren en maak je keuze.
      En dan naar de Saturn gaan en niet de MediaMarkt. Waarom? Garantiebeleid!
      Laat je niks aanpraten en kies wat je mooi vind klinken.
      Last edited by Groninger; Thursday-19-06-2014, 10:24.

Comment

Er bestaat overigens ook een set waarbij de speakers achter wel draadloos zijn.
        Dit is de Philips Fidelio Soundbar, in beide configuraties te gebruiken, 5.1 en 2.1.
        De twee speakers voor achteren kan je zo in de soundbar klikken, dan laden ze op.
        Wil je een filmpje kijken? Klik de twee achterste eruit en zet ze bijv. op een tafel.

Leuk ding voor het geld. En voor jouw misschien wel de oplossing.

Comment

Hallo larsholm,

tja met de audio zat ik dan toch in de buurt he :)
          maar bedankt voor je tip, lijkt mij ook het beste. Heb een aantal modellen opgezocht, de cijfertjes zeggen mij ook niet veel, maar ik ga deze modellen beluisteren en kijken of het idd wat voor me is. Bedankt voor je reactie nog.

gr ALp

Comment

Beste Groninger,

bedankt voor het antwoorden van mijn vragen. Bepaalde dingen zijn mij nu ook wat duidelijker. ;)

gr Alp

Comment

Hallo Svennie,

heb dit type opgezocht, bijzonder mooi ding, maar kom dan toch uit bij de duurdere setjes. Deze zitten rond de 500-700 euro, helaas buiten mijn budget :)

gr Alp

Comment

Working...
              X