Announcement

Collapse
No announcement yet.

KRK geeft geen lage tonen weer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• KRK geeft geen lage tonen weer?

Hoi allemaal,

Speciaal voor deze vraag heb ik een account aangemaakt. Ik ben in het bezit van 2x KRK rp6 de actieve versie. Ik heb deze (geloof ik) zo'n twee jaar geleden gekocht via bax-shop. De rechter geeft nu echter wat problemen. Ongeveer een maand geleden begonnen de lage tonen wel eens weg te vallen. Erg vervelend, maar na wat kloten aan het kabeltje ging dat wel weer weg. Nu komt het steeds vaker terug totdat ik vandaag mijn lage tonen volledig kwijt ben. Het klinkt alsof er een highpass filter over m'n geluid heen is gegaan.

Mijn vraag is: hoe kan ik dit oplossen? Herkent iemand dit probleem?

Ik heb de kabeltjes al eens gewisseld (een volledig nieuwe kabel nog niet geprobeerd). Ik volgens mij net geen garantie meer op de speakers (hoe kan het ook anders...).

Gr. Roy

Is het echt alsof het laag weggefilterd word of doet de woofer het gewoon niet meer?

Comment

Originally posted by Hollender View Post
      Is het echt alsof het laag weggefilterd word of doet de woofer het gewoon niet meer?
      Zowel de woofer als het mid gedeelte doen het niet meer. Alleen de hoge frequenties worden weer gegeven. Er komt dus alleen geluid uit m'n tweetertje.

Comment

Zie je de woofer bewegen als je de speaker op hover volume gebruikt? Om dat te testen, zet de speakers op relatief hoog volume, en voel VOORZICHTIG of je de woofers voelt trillen.

Probeer de kabels links-rechts eens te verwisselen aangezien links het wel doet. Als het probleem nog steeds rechts zit ligt het aan je speaker, als je probleem van kant verwisselt ligt het aan je kabel.

Comment

Originally posted by larsholm View Post
          Zie je de woofer bewegen als je de speaker op hover volume gebruikt? Om dat te testen, zet de speakers op relatief hoog volume, en voel VOORZICHTIG of je de woofers voelt trillen.

Probeer de kabels links-rechts eens te verwisselen aangezien links het wel doet. Als het probleem nog steeds rechts zit ligt het aan je speaker, als je probleem van kant verwisselt ligt het aan je kabel.
          Het ligt dus aan de speaker. De KRK rechts blijft problemen geven. Ook wanneer ik de jack bijvoorbeeld op m'n telefoon inplug om te testen of het misschien aan m'n geluidskaart ligt. Helaas opsturen ter reparatie dus. Ik zag op de website dat ze voor mijn model 3 jaar garantie geven. Als dat zo was 2.5 jaar geleden dan heb ik nog garantie (laten we het hopen).

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Gr. Roy

Comment

Originally posted by Moody View Post
            Het ligt dus aan de speaker. De KRK rechts blijft problemen geven. Ook wanneer ik de jack bijvoorbeeld op m'n telefoon inplug om te testen of het misschien aan m'n geluidskaart ligt. Helaas opsturen ter reparatie dus. Ik zag op de website dat ze voor mijn model 3 jaar garantie geven. Als dat zo was 2.5 jaar geleden dan heb ik nog garantie (laten we het hopen).

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Gr. Roy
            Ik heb dus hetzelfde probleem, alleen heb ik geen garantie meer. Wat kan ik doen?

Comment

Ter reparatie aanbieden bij Bax. Uiteraard zijn de reaparatiekosten dan voor jou.

Comment

Working...
              X