Announcement

Collapse
No announcement yet.

Draagbare speaker kiezen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Draagbare speaker kiezen

hallo

ik ben op zoek naar een draagbare speaker die toch wat vermogen heeft

het liefst een die enkele uren op accu kan
    minimaal 400W
    maximaal 200 euro

ik wil hem gebruiken voor als ik aan het producen ben, moet dus ook redelijke bass hebben.

heb er enkele gezien van ibiza, met een peik van 400W, RMS van 200W

graag tips

Ah.

Een paar dingen.

Watts zeggen helemaal niks.
    Je bent op het bax forum, nirt op het djstunterforum
    Draagbaar en veel vermogen en veel bas en goedkoop is zo goed als onmogelijk.
    Die 200 watt van de ibiza zal in de praktijk waarschijnlijk veel veel en veel lager liggen
    Als je een klein beetje kwaliteit wil zou ik sowieso ibiza en skytec en qtx enzo achter wegen laten.
    Produceren op een draagbare pa speaker is niet te doen. Voor produceren heb je monitoren met eerlijk geluid nodig.

Conclusie: het gaat em voor dat geld niet worden. Je moet of je eisen, of je budget, of je doel aanpassen.

Voor produceren zijn studio monitoren aan te raden.

Comment

Originally posted by T-one View Post
      minimaal 400W
      ik wil hem gebruiken voor als ik aan het producen ben
      Als kachel? :)
      Ach, term "Producer" wordt voor alles gebruikt.
      Maar eh, ga je feesten of producen? (En bij die volumes, voor hoe lang denk je?)

Comment

thx voor de reacties

k wil m vooral gebruiken op eigen feestjes ed.
        geluid hoeft geen bose kwaliteit te zijn
        dan zal ik wat meer eraan besteden

iemand ideeen?

Comment

Deze witte ION Tailgater Bluetooth is de perfecte compagnon bij feesten en presentaties. Met Bluetooth, tuner, aux-in en USB-aansluiting. Zo heeft u altijd muziek bij de hand. Inclusief microfoon.

Een multifunctionele acculuidspreker, deze Devine Nordo 12A. Uitgerust met Bluetooth, MP3-speler (USB/SD), twee VFH-microfoons en een sterke accu. Geniet urenlang van de stevige muziekoutput van deze mobiele luidspreker.

De zwarte ION Block Rocker Bluetooth is een krachtige accu-luidspreker, waarmee elke gelegenheid van een passende soundtrack wordt voorzien. De sterke accu houdt het op flink volume nog steeds 10 uur vol!

misschien is een van deze een optie

iemand ervaring

moet wel een beetje te horen zijn op een feestje

Comment

Hallo T-one,
            Wist niet eens dat Bax dit spul verkocht. :)
            Ook geen ervaring mee.
            Staan wel reviews bij (laatste twee), wellicht helpen die je verder (of iemand anders natuurlijk.)

Comment

Toch wel handig om te weten:

Moet het draagbaar of draadloos zijn? (Zit nog al een verschil tussen ;) )
              Hoeveel man zullen de feestjes zijn
              Is het voor achtergrondmuziek of met het dak er af?

Er zijn namelijk verschillende setjes die heel draagbaar zijn, maar wel in een stopcontact moeten.
              Setjes die in een stopcontact moeten kunnen over het algemeen harder en klinken wat beter. Dit komt omdat ze geem compromissen hoeven te sluiten om batteijleven te verlengen.

Comment

ik wil em gebruiken voor feestjes met ca30 man
                maar wil em ook wel eens meenemen naar het strand of dergelijke
                dan zou het wel makkelijk zijn als die accu heeft
                vaak is het ook dat als je hem dan in et stopcontact steekt dat die meer bass ed levert
                het is da bedoelt voor het dak eraf te blazen

gr twan

Comment

Originally posted by T-one View Post
                  het is da bedoelt voor het dak eraf te blazen
                  Alleen als je een heel heeeeeeel heeel erg slecht dak hebt zal dat lukken.

Maar nee zelfs met een setje dat wel gewoon via het net gevoed word gaat je dat met dit budget gewoon niet lukken. Een 200 euro is gewoon heel erg weinig voor een beetje fatsoenlijk setje betaal je al snel 3 tot 4x zoveel om wat redelijk volume te kunnen produceren. Zelfs dan zit je echt nog lang niet in het ik heb het gevoel dat ik het dak eraf blaas segment.

Een accu set waar je dus echt flink gas mee kan geven en waar je ook nog eens een harde bass uit krijgt is er dus simpelweg gewoon niet voor wat jij ervoor wil betalen.

Comment

Persoonlijk zeg ik, bestel de Block Rocker (een van de meest krachtige in zijn soort) en probeer hem uit in de 60 dagen. Als hij niet voldoet aan je eisen qua geluidsdruk & bass, zal een accugevoed product niet tot de mogelijkheden behoren. ;)

Kunnen flink hard die speakers, maar de definitie van 'hard' is voor iedereen anders.

Comment

Ik heb zelf de block rocker en deze is wel heel goed voor zijn prijs. 400w op batterij zult ge niet snel vinden denk ik. Waarom het is weet ik niet maar iets op batterij is voor een of andere redenen altijd 50watt.
                      Ik heb ook een bose sounddock en dit is wel het beste toestel wat ik tot nu toe heb gehoord. ookal is het kleiner als die ion block rocker toch speelt deze een pak beter, zuiverder en harder want de block rocker begint bij 2/3 van het volume te kraken.

Comment

Working...
                      X