Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke boxen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke boxen

heej

ik wil binnen kort nieuwe boxen kopen.
    ik draai vooral de hardere stijlen
    ik zit te twijfelen tussen Mackie TAPCO 6925 en JBL JRX 125
    welke is beter van geluidkwaliteit,duurzaamhuid
    ik zou het graag ook nog kunnen uitbereiden
    Last edited by dj joene; Tuesday-25-08-2009, 17:49.

Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor een top-sub combinatie. Deze kasten kun je namelijk eigenlijk niet los gebruiken. Op statief passen ze niet, op de grond verlies je een hoop hoge tonen en op een tafel zetten staat niet netjes.
    De JRX is het instapmodel van JBL en dat is te merken ook. Afgelopen weekend nog in een cafeetje geweest waar twee JRX 115's hingen en het hoog is gewoon veel te schel. Het draagt de merknaam JBL, maar dat is het in mijn ogen niet echt waardig. Voor dat geld zijn er leukere alternatieven te vinden in merken die je niet direct zou verwachten, zoals DAP. De X-reeks is erg leuk en ik denk dat je hier wellicht ook een mooi setje mee kunt vinden.
    Maar ook met Mackie zou je een eindje kunnen komen, als je in plaats van de 6925 een setje 6915's en een setje 6918S neemt.

Verder adviseer ik je om eens te gaan luisteren in de showroom bij Bax-shop en ook de alternatieven te beluisteren. Hierin zou je een goede afweging kunnen maken wat het beste klinkt, welke kasten beter zijn afgewerkt, welke een betere handelbaarheid hebben, geluidsdruk, enzovoorts.

Comment

Wat is nu eigenlijk je vraag, want dat is me nogal onduidelijk eerlijk gezegd. Beter in welk opzicht? Garantietermijn, geluidsdruk, geluidskwaliteit, design, duurzaamheid?

Comment

[QUOTE=Rick;23843]
        Maar ook met Mackie zou je een eindje kunnen komen, als je in plaats van de 6925 een setje 6915's en een setje 6918S neemt.
        QUOTE]

welke versterker adviseer je dan ik zit de denken aan een dap versterker
        maar 1 of 2 versterkers (top een , sub een ?)

Comment

Uiteraard twee versterkers nemen plus een crossover. Denk ook aan de nodige bekabeling!

Je zou qua versterkers eens kunnen kijken naar SynQ Digit versterkers. Erg lichte, compacte, digitale versterkers. Op papier kunnen ze er flinke vermogens uit slingeren en dat voor een erg nette prijs.

Verder is het ook handig je totaalbudget te weten zodat we wellicht andere leuke alternatieven kunnen aanbieden.

Comment

ik wou er zoon 1200 tot 1300 aan uit geven voor de kompleten set met kabels enzo

Comment

Heb je dan de voorkeur voor een actief of passief systeem?

Comment

dat maak niet uit

Comment

Een complete set van 1200 of 1300 euro zul je waarschijnlijk niet zo snel vinden, die zal voldoen aan je eisen. Je gaf al aan dat je voornamelijk hardere stijlen draait en dan is het volume vaak ook wat harder. Je hebt dus een systeem nodig dat dit aankan.
                  Voor hoeveel publiek zou je ongeveer willen draaien?

Comment

100 -200

Comment

Ik denk dat dit lastig gaat worden qua budget en wensen.
                      Je zou kunnen kijken of je kunt beginnen met twee stevige fullrange 15" topkasten, die je later uitbreidt met een stel 18 inch subwoofers. Dan heb je in ieder geval een goede basis waar je voorlopig de meeste feesten mee af kunt gaan.

Comment

Working...
                      X