Ik ben van plan om de krk rp 8 te kopen. ik moet nog een externe geluidskaart er bij kopen omdat die mijn macbook pro hier niet goed genoeg voor is. Nou vroeg ik me af of het mogelijk was om hier ook nog een bluetooth receiver op aan te sluiten zodat ik muziek draadloos kan afspelen. Ik weet dat dit slecht is voor de kwaliteit van de muziek, maar ik zou het fijn vinden als ik ook muziek vanaf de bank zou kunnen afspelen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
draadloos muziek spelen over studio speakers
Collapse
X
-
Originally posted by Woutervr View PostIk ben van plan om de krk rp 8 te kopen. ik moet nog een externe geluidskaart er bij kopen omdat... ....bluetooth receiver op aan te sluiten zodat ik muziek draadloos kan afspelen. Ik weet dat dit slecht is voor de kwaliteit van de muziek.....
-
Ik ben ga niet producen maar ik kan voor 300 een 2e generatie overnemen. Dit is voor mij wel een goede prijs voor speakers aangezien ik wel veel naar muziek luister. Nu zou het voor mij alleen helemaal perfect zijn als ik niet altijd bij mijn boxen hoef te zitten om muziek af te spelen. Aangezien ik dan ook gewoon vanaf de bank een keer muziek kan luisteren.
Comment
-
Originally posted by Woutervr View PostIk ben ga niet producen maar ik kan voor 300 een 2e generatie overnemen. Dit is voor mij wel een goede prijs voor speakers aangezien ik wel veel naar muziek luister. Nu zou het voor mij alleen helemaal perfect zijn als ik niet altijd bij mijn boxen hoef te zitten om muziek af te spelen. Aangezien ik dan ook gewoon vanaf de bank een keer muziek kan luisteren.
Verder het zijn mooie speaker, maar ik twijfel of het de beste voor jou zijn. Jij bent de enige die dat kan (gaan) beoordelen, maar zorg dus wel dat je de speakers hebt beluisterd voordat je deze koopt. Het zijn namelijk speakers voor het produceren (zoals je al achter was) en deze geven de muziek heel neutraal weer. Niet iedereen (de meeste) vinden neutraal minder mooi klinken dan "gekleurd". Dit is een kwestie van smaak, en daarom: beluister de speakers op het soort muziek waarvan jij houdt.
Comment
-
Als je op de bank gaat hangen terwijl de speakers ergens op een bureau staan heb je denk ik een beetje het doel en de manier van gebruik om er het meest ideale geluid van te krijgen niet begrepen. Deze speakers zijn namelijk er vooral op gericht om er zeg van mijn part 1 meter vanaf / voor te gaan zitten. Als het dan ook nog even kan mooi in de midden ervoor met de speakers zeg om en nabij op oor hoogte.
Als ik lees wat je zoekt en wil gaan doen. Koop een hifi setje of een home cinema setje. Deze heb je meer dan voldoende voor een 300 euro met daar al een systeem in om het draadloos te kunnen gebruiken.
Comment
-
Precies om bovenstaande redenen stelde ik mijn eerste vraag.
Prima speakers als studio monitors. Om gewoon lekker naar muziek te luisteren zou mijn keuze op wat anders vallen.
(Beetje als een 4x4 auto kopen om mee te gaan racen..., niet voor gebouwd en iets anders is wellicht beter geschikt.)
Comment
-
Originally posted by BT-Studio View Post(Beetje als een 4x4 auto kopen om mee te gaan racen..., niet voor gebouwd en iets anders is wellicht beter geschikt.)
Echter niet geschikt om op iets anders te rijden dan asfalt.
Maar waarom vind je KRK's minder geschikt om gewoon muziek te luisteren, ik gebruik namelijk ook een setje om naar muziek op mijn pc te luisteren.
Wat raad je wel aan om te gebruiken.
Comment
-
@ Dratsabylgu
De KRK werkt prima als je er een beetje dicht bij zit. Zet je ze in een huiskamer om wat muziek te luisteren terwijl je op de bank zit zou ik ze niet nemen. Heb zelf ook een setje ( de rocket 6 mk2 ) voor een appel en een pinda gekocht en leuk om wat aan een burea te pieren. Om ze in de woonkamer te zetten en wat muziek te luisteren zou ik toch echt naar wat anders gaan kijken.
Waar ik dan wel weer echt enorm door verrast ben is de jbl 4312 mk2.
Deze klonken zelfs in een grotere ruimte op een grotere afstand waar je er niet ideaal voor zou staan / zitten erg netjes en goed. ( ook deze speaker ergens tegenaan gelopen en kon ze niet laten liggen voor het geld ).
Comment
-
Studio monitor speakers zouden bedoeld moeten zijn om geluid te analyseren. Dus om alle frequenties eerlijk (niet gekleurd) weer te geven.
Nearfield monitors (kleine) als je dichtbij zit en wat grotere (mid-field) voor het monitoren op wat grotere afstand.
Zeg maar meetinstrumenten om te helpen bij mixen van multitracks.
Dat veel mensen na aanschaf van monitors ook vaak bijvoorbeeld subs er bij kopen is omdat men 'vindt' dat er te weinig laag van komt.
(Dit kan terecht zijn, afhankelijk van akoestiek en behandeling van de ruimte, maar de reden is vaak omdat met eigenlijk gewoon naar muziek wil luisteren.)
Wil je gewoon lekker naar muziek luisteren dan zijn hifi speakers uitermate geschikt. (Maar het kan natuurlijk ook wel op monitors, tis maar waar je naar op zoek bent..)
Comment
Comment