Announcement

Collapse
No announcement yet.

Versterker nodig.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Versterker nodig.

Hallo Forumleden.

Ik ben nieuw hier dus ik heb nog niet erg veel ervaring met PA speakers e.d.
    Ik heb sinds kort een paar PA speakers staan. Het gaat om 2 x Devine Trono 12. Deze heb ik aangesloten op een Skytec SPL-700.

Deze versterker heb ik goedkoop kunnen krijgen maar voldoet niet helemaal. Gaat erg snel clippen en ik heb het idee dat de speakers veel meer aankunnen. Vandaar dat ik dus aan het kijken ben naar een goede versterker (die overigens niet al te duur is.)

Van de SPL serie van Skytec heb je ook zwaardere modellen. (400 - 2000 Watt) maar ik heb het idee dat dit allemaal prut is. (weegt ook 3x niks) Ik zat te kijken naar bijv. Deze

Ik zag wel de SKY serie van Skytec. Deze lijken op het oog al een stuk beter te zijn maar is dat ook echt zo? De reviews van deze versterker zijn wel erg lovend.

Ook zat ik te kijken om de hele set te verkopen en dan met wat geld bijleggen een paar actieve speakers te kopen.

Welke versterker raden jullie aan. Ik weet dat skytec nou niet echt het beste merk is maar het is allemaal voor een paar feestjes in het jaar dus mag niet zo veel geld kosten.

Groetjes Jeroen
    Last edited by Pindakaas; Wednesday-02-07-2014, 11:10.

Wat zou je max budget zijn? Je kan ze in alle prijsklasse krijgen tenslotte....
    Anders gebruikt? Ik heb voor 250 toch zeer leuke versterkers kunnen kopen.

Eventueel heb ik nog een yamaha P3500 staan, weegt een paar kilo's, maar dan heb je wat

Comment

Budget is het liefst zo klein mogelijk natuurlijk maar er moet wel wat fatsoenlijks komen. (rond 150-200?)

Ik zat ook te kijken om de hele boel te verkopen. Daarmee verdien ik op marktplaats dan hopelijk rond de 100-150 euro. Daarvan kan ik dan Bijvoorbeeld twee speakers uit de Artis serie kopen. Hiervoor hoef ik dan niet zo veel meer voor bij te leggen als voor een losse versterker. Is dit aan te raden?

Comment

Met alles wat je nu voorsteld ga je nergens echte stappen maken. Of je het nu over volume of kwaliteit hebt het zal allemaal weinig uithalen

Wil je echt vooruit dan zal er echt wat meer geregeld moeten worden. Als je het budget van 250 zowat verdubbeld kom je in het wat leukere budget / start segment en kan je al wel wat leuks scoren. Goedkoop en goed bestaat gewoon niet. Minder duur en fatsoenlijk dan al weer wel.

Wil je vooruit dan zal er dus wat moeten gebeuren. Anders ben je eigenlijk net zo goed af met deze setup en is het zonde van het geld en moeite

Comment

Wat wil je ermee voorzien? Een slaapkamer? Een zaaltje? Een...??

Comment

pak een behringer inuke

Comment

@ tuinman

Waarom dan. Want zo kan ik er nog wel eens 20 plaatsen.

Wat ik een erg nette versterker vind voor dat wat je betaald is de dap palladium versterkers. Kosten niet erg veel en geven wel netjes het opgegeevn vermogen af. De klank is ook zeer zeker niet verkeerd. Ja er zijn betere helaas kosten die dan ook meteen een smak meer. De dap palladium reeks is naar mijn idee een erg nette en vooral ook betrouwbare versterker voor dat wat je ervoor af moet rekenen. Er zijn er dan ookal meerdere die al jaaaren trouwe dienst draaien in cafe's, kantine's en erg veel drive-in disco's. We hebben er ondertussen een stuk of 8 van en werken allemaal nog steeds zoals gewenst. Ja we hebben betere maar dan gaat het ook om amps van 4x zo duur voor het zelfde vermogen.

Comment

Voor rond de 200 zou ik nog steeds gebruikt zoeken.... daarvoor koop ik al een crest cpx 2600, althans een voor 200 en een voor 250.

Comment

Working...
                X