Announcement

Collapse
No announcement yet.

Philips SQ22 Uitgang

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Philips SQ22 Uitgang

Voor een bevriende horeca onderneming heeft men mij gevraagd om naar de geluidsinstallatie te kijken.
    De versterker die men op dit moment gebruikt heeft zijn beste tijd gehad: wordt heel erg warm etc.
    Daarom is mij gevraagd om naar nieuwe versterker uit te kijken.
    Het gaat hier om een Philips SQ22 voor de aansturing van luidsprekers binnen en buiten.

Na de versterker zitten 2 ingebouwde volume regelaars voor buiten en binnen/Keuken zaal etc.
    De versterker wil ik gaan vervangen door een nieuwe variant.
    Maar ik stuit op de vraag, de uitgang van de versterker is een rode vierkante stekker met 12 pinnen (zoals op de foto).

0_big.jpg

Wat is de naam van deze uitgang of welke versterker zou ik kunnen gebruiken om deze ouderwetse en afgeschreven versterker te kunnen vervangen?
    Alvast bedankt!

Dit is waarschijnlijk een hoogspanning (50, 70 of 100V) systeem.
    Voor vervanging zou je dus ook moeten weten hoe de boel nu aangesloten is.
    Hier info over (o.a.) die versterker.
    Als de boel nu of met 70 of 100V is aangesloten zou zo iets:
    De EUROCOM AX-serie dual-channel professionele eindversterkers, vertegenwoordigen de top van kracht, flexibiliteit en controle in digitale eindversterkers.

als vervanger kunnen dienen.

Die connector is denk ik Philips eigen uit een grijs verleden en worden denk ik niet meer gebruikt. (Maar aansluiting is wel uit bovenstaande pdf te halen, pagina 42)

Comment

SQ22 serie begon bij 30 watt, dus even kijken naar het huidige vermogen. deze philips is ook 30 watt, warm worden kan ook door een te hoog wattage of aantal luidsprekers.
      Last edited by audiopartner; Sunday-06-07-2014, 13:22.

Comment

De connector is een "click-N-Mate" en is niet een Philips connector maar een AMP connector.
        Deze versterkers zijn goed gebouwd en gaan bijna nooit kapot. Ik zou de ruststroom instelling nakijken als de versterker warm wordt Ik heb de documentatie van deze versterker. Het vermogen van de versterker kan 30 Watt, 60 Watt of 120 Watt zijn. Rechts op typeplaatje staat een nummer dat begint met LBB122x. De x is de versie en ook het vermogen van de versterker.
        Onder de click-N-mate connector staat de pin-out van de connector
        pin volgorde connector
        1 4 7 10
        2 5 8 11
        3 6 9 12

Comment

Working...
        X