Announcement

Collapse
No announcement yet.

nieuwe toppen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nieuwe toppen.

Hallo.

Wij willen 2 nieuwe toppen aan schaffen. Nu twijfelen we nog tussen 2 soorten.

De electro voice sx 300 en de electro voice elx 115.

De verschillen tussen de speakers die ik heb gezien:
    -12 inch woofer vs een 15 inch woofer.
    300 wattr rms vs 400 watt rms.

Wie zou ons kunnen helpen en heeft ervaring met deze speakers.
    De bedoeling is om ze te gebruiken voor thuis feesten straat feesten en familie feesten.
    Ze worden fulrange gebruikt op een mackie frs 2800.
    Tot 2800W vermogen in 4ohm gebrugde modus. De heldere Mackie FRS2800 levert grote power in een robuuste, maar lichtgewicht (10 kg!) verpakking. Met zijn vele beveiligingen is hij een van de meest betrouwbare in zijn klasse.

Ik heb hele goede ervaringen met de SX300.
    Wij hebben er bij een openluchtspel 2 weken terug 4 gebruikt.
    Ze zijn nu 3 jaar in ons bezit (tweedehands overgenomen van een verhuurbedrijf) en ik moet zeggen
    dat ik er heel tevreden over ben. Ze zijn heel degelijk, kunnen tegen een stootje. Regen, stof, vocht, zand, modder alles hebben ze
    doorstaan. Nou wil ik niet meteen zeggen dat je ze uren in de regen kan laten staan, maar het is in iedergeval geen rommel.
    Geeft nog een mooie bas weer ook en is prima in het hoog. Voor in de openlucht voldoen ze naar mijn mening prima.

We hebben ze gebruikt voor een publiek van 300-750 man op stevig volume i.c.m. een Yamaha P2200 of een Spirit Powerstation 600.

Gebruik je alleen toppen of heb je er ook subs bij?
    Last edited by Groninger; Sunday-13-07-2014, 15:43.

Comment

300/750 man stevig volume met 4 12 inch topjes?
      Zelfs voor spraak is het aan de wat krappe kant, ligt natuurlijk wel aan de ruimte.

Comment

Dankje wel voor je reactie.
        Ik had ook het idee dat de sx serie wat hoger is in de kwaliteit dan de elx serie.
        Ik wil ze fulrange gebruiken voor familie feesten en vrienden en verder thuis.

Comment

Hebben 2 hans een leuk aanbod gekregen. 2 electro voice zx 3 zo goed als nieuw met muzip hoezen. Deze gaan we vanavond ophalen.

Comment

Hallo.

Wij hebben nog een vraag. We willen graag 2 subwoofers aanschaffen voor wat meer laag. Nu heb ik even rond gekeken en kwam ik bij de electro voice zx sub uit. Klein en compact net zoals de rest van de set. Maar hier zit een 12 inch woofer in. Nu zijn de toppen ook 12 inch, ga ik hier veel mee bereiken ?

Comment

Hallo
              Ik zou dan eerder voor een 18" subwoofer gaan omdat daar meer laag in zit dan in een 12". Omdat je toppen ook al 12" zijn gaan die bijna even diep als een 12" sub, en ze gaan te zacht om volledig de bas over te kunnen nemen van de toppen. Ik denk dat deze sub wel wat voor je is. Maar ik weet natuurlijk niet of deze binnen je budget blijft.
              gr.

Comment

@ tom.

Volgens mij snap je nog niet zo heel veel van een sub. De afmeting alleen wil echt niet altijd alles zeggen.

Maar dan.

Ik zou niet voor de zx sub kiezen in combinatie met de toppen die je nu aangeschaft hebt. Niet zozeer omdat de sub niet diep genoeg zou gaan. Deze gaat wel zeer zeker een stuk lager dan de top. Het gaat hem meer om het volume. De toppen gaan al een stuk harder dan de sub zal gaan. Hierdoor zal je wel wat meer laag hebben maar het zal niet genoeg zijn om het bij te kunnen houden.

Een sub mag namelijk gerust een stukkie harder gaan dan de top. Dus ik zou kijken naar een sub die in ieder geval minstens zo hard maar dus liever nog een tikkie harder gaat dan je top.

Comment

Als ik aan een sub denk voor deze speaker denk, dan denk ik meteen aan de electro voice sb 122.deze horen namelijks bij elkaar en zullen elkaar dus goed ondersteunen. Is ook een 12" suben klink aardig goed voor het geld.

Comment

Zoals Ron al zegt voegt een 12 inch sub niet veel toe in dit segment.
                    En om dan met de sb122 aan te komen, ja hij geeft wat meer laag, maar een groot verschil zal het niet zijn..
                    De zx sub zal er waarschijnlijk makkelijk over heen gaan.

Ga kijken naar een sub die echt wat toevoegt, zowel bij de SPL en de geluidsweergave (zoals al eerder is aangegeven).

Comment

Topic starter geeft aan dat de geluidsset gebruikt gaat worden voor tuin, straat en familie feesten.
                      De genoemde EV zx-sub zal hierbij prima voldoen.
                      Het 'laag' dat deze sub produceert is voor een 12 inch speaker werkelijk fenomenaal.

Comment

@ woodenhenry,

Ze sluiten totaal niet aan in vermogen op de toppen. Waarom zware toppen nemen met een flinke spl en dan die ver terug zetten omdat ze anders als een gek over de subs heen spelen.

Kortom neem er gewoon 1 met wat vermogen die een leuke spl haalt die aansluit bij de toppen. Niet een sub die de toppen totaal niet bij houd en zodoende niets toe voegt. Dat een 12 inch ook laag kan weet ik heus wel en dat ze leuk klinken geloof ik graag maar je hebt er totaal niets aan als ze niet het vermogen halen wat ze nodig hebben om aan te kunnen sluiten en te kunnen ondersteunen aan de toppen.

Comment

Daar heb je wel gelijk in Ron, doch topic starter is bij toeval tegen genoemde toppen aangelopen.
                          Deze zijn voor genoemde feestjes, schatting 50 personen, top speakers en daar zullen de zx subs het prima bij doen.
                          Wil je echter het maximale uit de toppen halen, ja dan zou ik ook kiezen voor andere subs doch die kosten zeker het dubbele in euro's dan van bovengenoemde zx subs.
                          Volgens mij heeft topic starter het over de passive speaker zodat er ook nog een versterker bij moet alsmede een crossover dan wel speakermanagement.

Comment

Hallo.

Allemaal bedankt voor jullie reactie.
                            Ik snap het punt inderdaad dat de subs te licht zijn voor mijn topjes.
                            Mag ook 1 subwoofer zijn, dan is het budget rond de 800 euro. Actief of passief maak niks uit. Zelf heb ik de db technologies sub 808d gezien.

Comment

Beste,

Als je budget 800 euro is zal ik eerder naar de db tech sub 15d,
                              Deze heb ik zelf ook onder mijn toppen staan (QSC Hpr 122i) en ben ook begonnen met een sub en deze was ook te licht maar voldeed wel voor 50 personen en later kan je een tweede bijkopen

Mvg Gino

Comment

Working...
                              X