Announcement

Collapse
No announcement yet.

HK Audio of DB Technologies

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HK Audio of DB Technologies

Hallo Mensen,

Sinds een paar maanden ben ik opzoek naar een nieuwe speakerset, maar ik kom er niet helemaal aan uit.
    Op het moment ben ik in het bezit van een HK Audio L.U.C.A.S. Smart, daar ben ik helemaal over te spreken.
    Het probleem is dat ik wat meer volume wil.

Mijn budget is rond de €2200,-
    Zelf dacht ik aan deze set:
    1x DB Technologies 15D Sub
    2x DB Technologies F12 Top

Maar ik vind de F12 al behoorlijk groot worden, dus zat ik er ook aan te twijfelen aan 2x de 2x DB Technologies F10 Top. Is dit ook een optie?
    Zo ja/nee, waarom?

DB Technologies klinkt geweldig, vind ik. Ik heb het al meerdere keren bij Bax-Shop gehoord.
    Maar mijn vraag is, klopt deze combinatie van top/subs?
    Hoe is de kwalliteit van DB, en klinkt het over 5 jaar nog steeds zo goed? Want ik heb mijn LUCAS Smart nu al 3 jaar, en daar mankeert niets aan.

En zijn er nog grote verschillen tussen HK Audio en DB Technologies?
    (Andere suggesties zijn ook welkom)

Groetjes,

Bram
    Last edited by BL Systems; Monday-14-07-2014, 18:36.

Opzich heb je een net setje uit gekozen. Wil je in de toekomst nog een 2 subwoofer aanschaffen. Zo nee dan zou ik eventueel toch kijken voor de sub 18d. Dan heb je net wat meer laag. Wil je actief of passief. Is het budget inclusief kabels statieven hoezen ect.

Comment

Waarschijnlijk koop ik eerst 2 tops en één subwoofer, en dan een aantal maanden later nog een subwoofer.
      En kan ik ook 2x de F10's nemen en 1x de 15D? Zo ja/nee, waarom?

De 18D sub's worden te groot voor mij om te vervoeren. Ook moet het actief zijn want ik heb geen versterkers, en dat wil ook niet.
      Kabels heb ik al voor een actieve set. Hoezen zijn niet echt nodig, dat kan later altijd nog.

Wat zou jou keuze zijn, een DB of HK set, en waarom?
      Last edited by BL Systems; Monday-14-07-2014, 18:57.

Comment

Ik zou toch de f12 pakken. Deze kan je op kleine feestjes ook nog fulrange gebruiken tot een man of 40. Met de f 10 heb je al een subwoofer nodig voor het laag. Ik zou ook eens naar electro voice kijken. Zelf heb ik nu de zx 3 thuis staan en wow wat een geluid. Nadeel zijn alleen passief dus je heb nog een versterker nodig.

Comment

Wij hebben al menig maal gewerkt met de f12 op feestjes in combinatie met de sub 15d.
          De flexsys f10 hebben we ook wel eens mee gewerkt maar dan meer op spraak uitversterk niveau.

Als ik dan kijk met deze ervaringen van de kasten ( en zelf de grote broer de dvx d10 en dvx d12 te hebben ) zou ik in het geval van de flexsys toch gaan voor de f12. De f10 doet het heel netjes maar mist gewoon dat laatste stukje power. De dvx d10 heeft hier wel dat stuk vermogen meer en gaat dus wel een stuk harder en is daarom wel geschikt voor ook het echte feestjes werk. De f10 vind ik daar dan toch al snel te krap voor.

De reden waarom ik voor db zou gaan is omdat ik vind dat de klank net wat prettiger is. Ze een stuk hoger volume behalen in de zelfde prijsklasse en dan ook op hogere volume's steeds weer strak en netjes blijven klinken. Erg fijne toch nog meer dan redelijk compacte kasten met een goed geluid voor een nette prijs.

Of ze goed blijven klinken? We hebben hier ons oudste setje al over de 10 jaar en die doen het nog steeds perfecto. Ook de dvx en dva serie die toch een om en nabij de 100x per jaar weg zijn doen het al een jaartje of goed 4 meer dan prima zonder problemen.

Een ev is echt totaal niet mijn ding. Verschillende keren zelfs de duurdere series naast mijn dva / dvx set gehad en ondanks dat ik een dus goedkopere set bij had dan de ev speelde ik ze meer dan regelmatig weg. Ik kon harder en het klonk aangenamer. Minder irritant in het hoog op een hoger volume. Nog een fijne bijkomstigheid. De set is ook nog eens compacter.

Comment

Working...
          X