Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dap clubmate 15 en dap soundmate 1 set doorlussen op dap soundmate 2 set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dap clubmate 15 en dap soundmate 1 set doorlussen op dap soundmate 2 set

Goedendag,

Ik heb even een korte vraag. Hoe kun je een dap soundmate 1 (aan de linker kant) en een dap clubmate 15 (aan de rechter kant) doorlussen op een soundmate 2 set? (Voor meer info over de sets, check even de Bax-Shop website/webwinkel).

Mijn idee was dit, namelijk:

Voor de soundmate 1 set:
    Vanaf de mixer ga je naar de input voor links van de soundmate 1. De through output van links sluit je aan op de input van rechts. Vervolgens sluit je de through van rechts aan op de input van een van de twee subs van de soundmate 2 set.

Voor de clubmate 15 set:
    Vanaf de mixer ga je naar de input voor rechts van de clubmate 15. De aux output van rechts sluit je aan op de input van links. Vervolgens sluit je de aux van links aan op de input van een van de twee subs van de soundmate 2 set.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen of dit klopt zo.

Met vriendelijke groet,

Tieskejansen

Op die manier zal er geluid uit komen ja, maar even wat anders.
    Wat wik je gaan bereiken met die opstelling? Je hebt nu aan 1 kant een soundmate 1 en een halve soundmate 2 staan en aan de andere kant een clubmate 15 en een halve soundmate 2. Das niet helemaal eerlijk links en rechts.

Wat ga je met je toppen doen? Want dan kom je ook uit op een hoopje toppen uit die links en rechts verschillen.

Comment

Dag,

Bedankt voor je snelle reactie! Uiteindelijk zou je alles toch kunnen afstemmen met behulp van de volumeknoppen? Dat lijkt mij tenminste. Daarnaast, zal het werkelijk zo veel verschil maken?

Originally posted by larsholm View Post
      Op die manier zal er geluid uit komen ja, maar even wat anders.
      Wat wik je gaan bereiken met die opstelling? Je hebt nu aan 1 kant een soundmate 1 en een halve soundmate 2 staan en aan de andere kant een clubmate 15 en een halve soundmate 2. Das niet helemaal eerlijk links en rechts.

Wat ga je met je toppen doen? Want dan kom je ook uit op een hoopje toppen uit die links en rechts verschillen.

Comment

Kwa volume valt het af te stellen, maar kwa klank gaat het gewoon anders klinken. Je hebt namelijk aan de ene kant andere toppen en een andere sub dan aan de andere kant. Ik denk niet dat je het gewenste effect gaat krijgen. ( is dat gewenste effect meer volume of betere spreiding?)

Comment

- dubbelpost -

Comment

Nou, een maat van me heeft de combinatie van de soundmate 1 op links en de clubmate 15 op rechts. Ik zelf heb de soundmate 2. Nu wilden we deze sets dus op elkaar doorlussen zoals ik in m'n verhaal beschreef. Om dus nog harder te kunnen.

Kortom dus:

Links:
            Soundmate 1 (bestaande uit 2 toppen en 1 sub) + soundmate 2 (één kant bestaande uit 1 sub en 1 top)

Rechts:
            Clubmate 15 (bestaande uit 2 toppen en 1 sub) + soundmate 2 (één kant bestaande uit 1 sub en 1 top)

Originally posted by larsholm View Post
            Kwa volume valt het af te stellen, maar kwa klank gaat het gewoon anders klinken. Je hebt namelijk aan de ene kant andere toppen en een andere sub dan aan de andere kant. Ik denk niet dat je het gewenste effect gaat krijgen. ( is dat gewenste effect meer volume of betere spreiding?)

Comment

Als je vriend er ervaring mee heeft dat dat werkt (zpu het persoonlijk niet doen) zou ik het gewoon eens proberen. Zodat je zelf kan luisteren hoe het klinkt, en zodat je zelf kan beslissen of je die combi voor een publiek wil zetten.

Kijk dan vooral ook hoe alles klinkt en hoe het volume is als je bijv. alleen de soundmate 2 gebruikt. Als het volume namelijk geen wereld van verschil is door de andere twee sets (wat ik verwacht) kan je beter alleen de soundmate 2 neerzetten onder het motto less is more (zeker kwa klank)

Comment

Originally posted by tieskejansen View Post
                Om dus nog harder te kunnen.
                Ook ik betwijfel of je echt een wereld van verschil gaat merken.
                Als het werkt, werkt het maar of ik dit een mooie oplossing zou vinden...

Als 'harder kunnen' je enige reden is zou je ook kunnen stellen dat je de grenzen van je set hebt bereikt.
                Als je écht harder wil, zou ik persoonlijk een stapje hoger gaan qua set. Kom je klank ook ten goede.
                Want je hebt nu aan iedere kant een verschillende set staan.

Kunnen is één ding, willen is iets anders.

Comment

Ik denk dat het niet alleen kwa klank niet helemaal je van het word. Wat te denken van je stapel speakers.
                  Echt fraai voor het oog zal het allemaal niet meer gaan worden als je niet alleen al 2 verschillende sets per kant neer zet maar ook nog eens een andere set links als rechts.

Ik verwacht dan dus ook eerder dat het een zooitje gaat worden ( waarbij het ook niet echt harder zal gaan ) dan dat het een fraai geheel zal worden.

Comment

Goedendag,

Zoals ik al eerder meldde heeft m'n maat dus de soundmate 1 + clubmate 15 combinatie. Over het geluid van die combinatie ben ik zeker te spreken.
                    Verder, hij gebruikt losse statieven met een T-houder erop, dus 2 speakers per statief. Als je die 2 statieven dus naar buiten richt en een stukje weg zet, 1 naar links en 1 naar rechts en ik zet mijn soundmate 2 toppen met tussenpaaltjes op de subs, zoals ik gewoonlijk doe, en die dan naar voren richt, dan zal het toch wel beter klinken dan wanneer je alle toppen bij elkaar neerzet, toch? Echter de subs lijkt mij kun je gewoon bij elkaar laten staan, toch?

Met vriendelijke groet,

Tieskejansen

P.s. ik hoop dat het verhaal hierboven duidelijk is.

Comment

Als je het al allemaal gedaan heb, het werkt, jij er zeer te spreken over bent.

Wat is dan je vraag? Want ik zie het probleem niet. Nu is het voor mij meer een mededeling van kijk eens wat voor fantastisch ik geregeld heb.

Comment

Niet bepaald eigenlijk. Lees mijn eerste bericht nog eens een je zult het zien dat ik eigenlijk vroeg of de manier van doorlussen klopt zoals ik het beschrijf.

Originally posted by ronennieshow View Post
                        Als je het al allemaal gedaan heb, het werkt, jij er zeer te spreken over bent.

Wat is dan je vraag? Want ik zie het probleem niet. Nu is het voor mij meer een mededeling van kijk eens wat voor fantastisch ik geregeld heb.

Comment

Daarna geef je vervolgens aan dat je het al gedaan hebt en dat het resultaat je aanstaat. Dus opgelost in mijn ogen.

Normaal is het. Ik heb...... Dit sluit ik aan als volgt........ Maar het werkt niet. Help.

Niet ik heb..... Sluit het aan als volgt.... Het resultaat is buitengewoon bijzondere goede resultaten

Nogmaals ik zoek je probleem maar vind het niet.

Comment

Ten eerste kun je het op beide manier schrijven.

Ten tweede geef ik nergens aan dat ik het al gedaan heb...

Daarnaast, nu begin jij ineens weer over iets anders, namelijk grammatica.

Originally posted by ronennieshow View Post
                            Daarna geef je vervolgens aan dat je het al gedaan hebt en dat het resultaat je aanstaat. Dus opgelost in mijn ogen.

Normaal is het. Ik heb...... Dit sluit ik aan als volgt........ Maar het werkt niet. Help.

Niet ik heb..... Sluit het aan als volgt.... Het resultaat is buitengewoon bijzondere goede resultaten

Nogmaals ik zoek je probleem maar vind het niet.

Comment

@tieskejansen

Hij bedoelt niet je grammatica, maar de manier waarop je je vraag stelt. Meestal sluit men wat aan, werkt het niet en dan komen ze hier met de vraag waarom het niet werkt. Jij vraagt wat het beste is en geeft vervolgens aan dat het al supergoed werkt.

Hier is je antwoordt:
                              Als je het al werkend hebt, en je bent er tevreden over, hou het dan zo.
                              Hoe ik het zou aansluiten is als volgt: je linker lijntje naar links van je sm2 en je rechterlijntje naar de rechterkant van de sm2, dan vervolgens vanuit de through van de set naar je andere setjes.

Comment

Working...
                              X