Announcement

Collapse
No announcement yet.

speakers testen "zonder geluid"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• speakers testen "zonder geluid"

Het klinkt raar ik weet het, maar zal het even uitleggen.
    Ik woon in een rijtjeshuis, leuke buurt (buren) en dat wil ik graag zo houden :p
    In het tuinhuis staat al mijn apparatuur, en dit is tevens mijn werkplaats.

Nu heb ik gisteravond weer in een zwembad gedraaid (ik weet, niet echt geweldig voor je apparatuur) en hier viel het me op dat één kanaal anders klonk dan het andere. Dit kan natuurlijk aan meer factoren liggen dan alleen de speakers (gebruik bewust oude) maar dit wil ik dus testen.
    Het leek erop dat de lage frequenties niet door deze top werden weergegeven. Kan ook liggen aan de cross over van de sub en zo nog meer...

Is het nou noodzakelijk om er flink power op te zetten of is er een andere mogelijkheid om speakers te testen?
    Testen op de eerstvolgende drive in show is misschien een optie maar eigenlijk wil ik het van te voren (natuurlijk) zeker weten.
    Wie weet raad?

Als je wilt testen of de speakers zijn aangelopen, zul je evt de woofer zachtjes heen en weer kunnen bewegen als je dan niks hoort zijn ze niet aangelopen.
    Maar de HF drivers kun je volgens mij alleen testen door er power op te zetten.

Anders zou je misschien met de buren kunnen overleggen of je de speakers een keer zou mogen testen.

Comment

Wat voor set heb je? Dat is misschien handig om te weten, misschien kunnen we het wel zonder testen verklaren.

Comment

Het lijkt me dat je wel even 5 minuten kan testen toch, meeste zal toch op vakantie zijn en als je het midden op de dag doet moet je er toch geen problemen mee kunnen krijg toch?

Comment

Working...
        X