Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe subwoofers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe subwoofers

Goedemiddag,

Voor onze drive in show zijn we aan het kijken naar nieuwe subwoofers. Op dit moment is onze geluid opstelling als volgt:

2 x QSC KW122
    2 x JBL JRX 100 18 inch

Over de subs zijn we niet echt tevreden. Deze komen 2de hands van Marktplaats, zien er nog netjes uit, maar geven gewoon te weinig druk. De QSC topjes zijn we overigens zeer tevreden over. Echt een klasse kast.

We zijn nu aan het kijken voor 2 nieuwe subs en denken daarbij aan de QSC KW181A http://www.bax-shop.nl/actieve-subwo...t-details.html . Het budget ligt tussen de 3.000 - 4.000 euro, maar mag best iets meer zijn als het ook echt een meerwaarde is.

Heeft iemand andere suggesties of zijn er mensen die ervaring hebben met de QSC subs? Ik ben benieuwd.

Moet het persee qsc zijn. Db technologies heeft ook goede subwoofers. Kijk eens naar de db technologies dva s10 sub. http://www.bax-shop.nl/line-array/db...t-details.html Klinken erg netjes en drukken goed door.

Comment

Afgelopen zaterdag tijd gevonden om even vanuit Hardinxveld naar Goes te rijden. We waren vroeg in de shop dus het was nog lekker rustig. Gelijk de QSC subs beluisterd. Wow wat gaan die kasten diep! Echt een ongelooflijk mooie sound. De verkoper gaf direct ook aan dat dit eigenlijk wel het beste is wat ze hebben staan. Zo diep is niet te vergelijken met een ander merk in deze prijsklasse. We hebben ook anderen beluisterd maar de QSC komt er toch het beste uit. En het ziet er ook nog eens strak uit, zelfde merk toppen en subs.

Bedankt voor het meedenken Tommie1.

Comment

Originally posted by Symon1989 View Post
        Gelijk de QSC subs beluisterd. Wow wat gaan die kasten diep! Echt een ongelooflijk mooie sound. De verkoper gaf direct ook aan dat dit eigenlijk wel het beste is wat ze hebben staan. Zo diep is niet te vergelijken met een ander merk in deze prijsklasse.

Bedankt voor het meedenken Tommie1.
        Mag ik vragen wat je nog meer beluisterd hebt? Want gevoelsmatig kan een dubbel 12 inch toch niet veel dieper dan een goede 15 inch?

Comment

Ik ben toevallig enkele weken geleden ook gaan luisteren naar verschillende woofers (niet bij bax) en ik kon haast niet geloven wat de verkoper zei. Ik dacht altijd hoe groter de woofer hoe lager de toon kon gaan. Maar hij zei dat als uw woofer in een kleine ruimte stond je beter voor een kleine woofer kon gaan omdat deze dan beter zou klinken. Is hier iets van waar?
          Sorry als het een beetje offtopic is, maar bij mij zou dit toch wel uitmaken in de keuze van een aankoop.

Comment

Geluid bestaat uit golven.. beetje basis maar oke.
            De golflengte van een hogere frequentie is korter dan die van een lage.
            Om een lage frequentie weer te geven, heb je dus wat meer ruimte nodig om die weer te geven.

Zo heeft een frequentie van 30 Hz een golflengte van 11,4667 meter.
            Dit is dus de afstand die nodig is om een hele trilling plaats te laten vinden.

Formule: c/f=l.
            c=geluidssnelheid in m/s, en die is bij 20 graden 344 m/s.
            f frequentie in Hz.
            l golflengte in meter.

Om een toon van 30 Hz weer te kunnen weergeven, heb je dus minimaal de helft van 11,4667 meter nodig.
            Bij minder past het gewoon niet.

Wat de verkoper zeg klopt dus maar een beetje.
            Want ook een driver van 12 inch kan tonen weergeven van 30 Hz...

Het zal zeker zijn dat hier het een en het ander niet aan klopt, maar na wat aantal weken geen school, en wat niks doen.
            Is dit het beste wat ik me nog kan herinneren.
            Kijk ook eens wat op het internet, staat vast en zeker genoeg over geschreven.

Comment

Working...
            X