Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luidspreker gezocht set voor binnen en buiten gebruik

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Luidspreker gezocht set voor binnen en buiten gebruik

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een set boxen die ik zowel binnen als buiten kan gebruiken (buiten wel alleen met goed weer natuurlijk).
    Binnen gaat het om een ruimte voor maximaal ongeveer 50 mensen.
    Buiten gaat het om een terras/grasveld gelegen in een bos (doet dat iets met het geluid?) waar zo'n 100 mensen terecht kunnen.

Het liefste heb ik een vierdelige set, twee voor hoge tonen en twee voor lage tonen. die ik op elkaar kan stapelen.
    Het zou op een statief kunnen maar er is ook plek op een dak wat makkelijk bereikbaar is (ongeveer 2,5m hoog)

Er is al een flinke subwoofer aanwezig maar deze is wat moeilijker naar buiten te krijgen. Deze is ongeveer 1,5m bij 1,5m bij 1,5m. Ik ben niet op locatie dus het merk kan ik niet checken.

Het budget is ongeveer 1000 euro voor de luidspreker set.
    De versterker mag het liefst goed passen bij de luidsprekers (hier niet echt een budget voor)

Ik weet dat geluid iets persoonlijks is (heb al veel posts gelezen op dit forum) maar toch zou ik graag wat advies willen. Zodat ik een klein beetje een idee heb waar ik naar moet gaan kijken/luisteren. Ik ben hier namelijk niet heel erg in thuis.

Misschien ook handig om te weten; er zal house, deep-house, tech-house en (heel soms) techno gedraaid worden.

alvast bedankt

groeten, phil
    Last edited by phillyk; Monday-04-08-2014, 12:19. Reason: muziek genre toegevoegd

1000 euro voor 2 top en subwoofers is niet veel geld. Hier ga je niet veel kwaliteit voor halen.
    Wat je zou kunnen doen is om eerst te beginnen met 2 goede top speakers en later een of twee subwoofer er bij te halen.
    dan kun je beginnen met een setje toppen van electro-voice Rcf db technologies. en later kijken voor 2 subwoofers

Comment

Dank voor je reactie. Dan begin ik met twee top speakers.

db technologies Opera lijkt mij wel wat. Denk je dat ik genoeg heb aan de 515DX (als ik het ook buiten wil gebruiken) of zou ik beter meteen voor de 715DX, of zelfs 915DX moeten gaan?

Wat voor versterker zou je hierbij nemen? Het gaat gebruikt worden icm. cjd2000's nexus en djm900 nexus mixer.

gr

Comment

Hoi.

Ik denk dat je eerst even moeten kijken of je actief of passief wilt. Actief zit de versterker al ingebouwd. De speakers die u opnoemt zijn al actief.
        Ik zou als u budget is 1000 euro is voor 2 beginnen met 2 db technologies opera 715dx hier komen dan 2 xlr kabels bij en eventueel statieven.
        Dan komt u rond de 1050 euro uit. Dan heeft u in mijn ogen een leuke set op mee te beginnen. En dan later kunt u het uitbreiden met 1 of 2 subwoofers. Denk bijvoorbeeld aan de db technologies sub 15 of 18 of een een klasse hoger en dan een db technologies sub 10.

Comment

Originally posted by phillyk View Post
          Het gaat gebruikt worden icm. cjd2000's nexus en djm900 nexus mixer.

Het maakt natuurlijk niet echt iets uit of je hier dan een pioneer nexus set aan gaat hangen of een goedkoop behringer mengpaneel.

Wat ik wel een beetje raar vind is dat er meer dan 5000 euro budget is voor een setje spelers en een mixer en dat er dan vervolgens een redelijk klein bedrag beschikbaar is voor een setje speakers.

Maar dan. Als er toch nog subs gaan komen. Neem dan gewoon een fijne 12 inch variant. Zoveel in het laag scheelt dat nu ook weer niet en in de toekomst heb je dan niet van die lomp grote kasten waar je mee moet gaan schouwen die vervolgens dat wat ze net wat beter kunnen dan de 12 inch variant niet eens hoeven weer te geven.

Comment

Hoi tommie,

Ondertussen al iets beter geïnformeerd, ik wil voor actieve gaan. De db 715DX ben ik erg benieuwd naar. Van het weekend ga ik langs Bax om er naar te luisteren en wat moois mee te nemen.

Bij een zaak in Rotterdam kreeg ik het 'advies' maar voor Mackie te gaan (de SRM650) omdat volgens die meneer de db Opera's bij lange na niet genoeg waren voor wat ik zocht. Toevallig hadden ze ook alleen maar Mackie staan.

Heb jij ervaring met Mackie?

Comment

Hoi Ronnie;

Dat is fijn om te weten, zoals ik al zei is dit nieuw voor me en wilde ik zoveel mogelijk info geven.

Het is ook niet in verhouding maar daar heb ik helaas niks over te zeggen. De pioneers zijn aangeschaft voor een andere locatie (met beter geluid) en dit kwam er toevallig bij.

Heb jij ervaring met db Opera's ? of met Mackie (SRM650)?

Wat vinden jullie trouwens van de Allen & Heath ZED-10 professionele compacte mixer?

Comment

Originally posted by phillyk View Post
                Hoi tommie,

Ondertussen al iets beter geïnformeerd, ik wil voor actieve gaan. De db 715DX ben ik erg benieuwd naar. Van het weekend ga ik langs Bax om er naar te luisteren en wat moois mee te nemen.

Bij een zaak in Rotterdam kreeg ik het 'advies' maar voor Mackie te gaan (de SRM650) omdat volgens die meneer de db Opera's bij lange na niet genoeg waren voor wat ik zocht. Toevallig hadden ze ook alleen maar Mackie staan.

Heb jij ervaring met Mackie?
                Ik heb wel eens met mackie gedraaid. Ik vond alleen de v1 serie goed. Die nog uit italië kwam. de v2 en nieuwe series komen allemaal uit china en is meer op bezuiningd. Zelf denk ik dat je met db technologies veel meer plezier mee hebt.

Comment

Working...
                X