Announcement

Collapse
No announcement yet.

Meer laag bij KRK Rokit5

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Meer laag bij KRK Rokit5

Hallo :)

Ik heb hier een Traktor Kontrol S2 aangesloten op twee KRK rokit 5 monitoren. Nu draai ik vooral reggae, dub en deep dubstep en daarvoor geven ze toch net te weinig bas...

Mijn budget ligt tussen de 100-200 euro.

Wat is dan de beste toevoeging? Een losse actieve sub waar ik mijn monitoren op aan kan sluiten? Of is er een betere oplossing?

Het is me ook niet helemaal duidelijk op welke actieve sub ik mijn krk's kan aansluiten en op welke niet. Dus aanbevelingen zijn welkom.

Alvast bedankt!

Probeer anders eens een setje mopads. Daar wordt de bas niet alleen strakker van, maar soms wordt deze ook wat meer aanwezig.

Comment

Bij een 8 inch valt er veel te veranderen door simpelweg de 'voering' binnen in te speaker te veranderen. Qua subwoofer raad ik simpelweg aan even door te sparen tot je rond de 409euro hebt en koop niet de krk van 350, deze is al redelijk op leftijd, waarom koos je voor de vijf?
      Optie twee, verkoop deze en koop 8 inch speakertjes van jbl welke een stuk beter beger zijn of de 8 inch van de pioneers, welke ook niet duur zijn. Bij 5 inch , zal de bas te overweldigend zijn bij een subwoofer en koop aub niet van die onzinnig dure pads. gr richard de vreede

Comment

Waarom zijn ze overbodig? Ik heb nog geen studio gezien zonder enige vorm van monitorisolatie. Mopads zijn met 3 tien'tjes een makkelijke oplossing voor resonantie en strakker geluid. Soms wordt de bas er ook strakker en duidelijker van. Lijkt me het proberen waard. Kwaad zal het niet doen.

Comment

Ik heb mijn traktor s2 + flightcase + 2x rokit 5 incl kabels als combinatie tweedehands gekocht (voor iets van 500-600 euro toen er tijd). Dit was zeker een goede deal en een hele upgrade ten opzichte van mijn oude 2.1 setje natuurlijk. Ik ben er ook heel blij mee en heb er al jaren plezier van, maar ze geven eigenlijk gewoon te weinig bas en lijken de echt lage tonen niet te halen (als je bv. dub luistert.)

Ik ben maar een arme student en kan op dit moment eigenlijk geen 600-700 euro missen :P maar als er echt niks mogelijk is zal ik toch gewoon door moeten sparen.

In ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe, als mensen nog andere ideeën hebben hoor ik dit graag!
          Last edited by FLOZ; Thursday-07-08-2014, 23:58.

Comment

Waarom mensen studio monitors als "gewoon" weergave monitors kopen is mij een raadsel.
            Maar ja, je kunt inderdaad een actieve sub aanschaffen voor meer bas.

Comment

nog specifieke aanbevelingen?

Comment

Originally posted by FLOZ View Post
                nog specifieke aanbevelingen?
                Wat in je budget past: http://www.bax-shop.nl/actieve-subwo...p%5Bmax%5D=200
                Of: http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon..._21463[]=88018 (n.a.v. opmerking Larsholm #9)
                Last edited by BT-Studio; Saturday-09-08-2014, 11:04.

Comment

Ik zou eerder nog een studio sub dan een pa sub nemen. De goedkope pa subs klinken echt nergens naar, en zijn lomp groot.
                  Studio subs gaan ook vanaf 150 dacht ik

Comment

Bedankt voor alle reacties! Ik heb nu dus drie opties :P

- Reloop AMD-SUB kopen, kost me 150,-
                    - Doorsparen: KRK 10s kopen, kost me 330,- (maar is deze niet te krachtig voor mijn KRK Rokit 5's?)
                    - Doorsparen: mn Rokit 5's verkopen, deze leveren zo'n 200,- op denk ik. En dan 8" monitoren kopen voor rond de 500,-. Dat kost me dus ook rond de 300,-

Van de Reloop AMD-SUB kan ik nergens reviews vinden... bij de specs staat minimum frequentie 50 - 59 Hz. Haalt deze hiermee dan wel de echt lage tonen die mijn Rokit 5's niet halen? Halen 8" monitoren wel echt aanzienlijk lagere tonen en geven ze meer bas? Sorry voor de misschien ietwat onbenullige vragen haha

Bedankt alvast

Comment

Onbenullige vragen zijn er niet. :)
                      Als ik jou was zou ik die Rokit's verkopen, doorsparen en dan gaan luisteren naar speakers welke je bevallen.
                      Studio monitors geven namelijk geluid eerlijk weer (voor gevoel van veel mensen, niet veel bas) maar er zijn ook DJ monitors die wel "vetter" klinken (maar niet eerlijk :)).
                      Grotere studio monitors (bijvoorbeeld 8" of 10") kunnen wel meer laag op volume weer geven maar zullen (als het goede STUDIO monitors zijn) ook gelijk meer midden en hoog weergeven (om het eerlijk te houden) en dus per saldo alleen maar harder gaan bedoeld voor grotere ruimtes. (Je Rokit's 5 geven ook wel 50Hz weer)
                      Jij bent op zoek naar speakers die meer bas t.o.v. midden en hoog weergeven. Welke? Ga lekker wat beluisteren. :)
                      Succes met een keuze..

Comment

Working...
                      X