Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monitoren aan/uit zetten.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Monitoren aan/uit zetten.

Hoi allemaal,

Even een klein vraagje. Ik heb een setje schakelkastjes met afstandsbediening om bijvoorbeeld lampen op afstand aan en uit te kunnen doen.

Is het schadelijk om dat voor apparatuur als studiomonitoren, computer, beeldschermen, interface etc. te gebruiken? Alles apart aan en uit doen vind ik namelijk veel werk de hele tijd, en daarmee kan ik alles aan en uit zetten. Het lijkt me dat de normale aan en uit knop van apparaten ook gewoon de stroom afkappen, maar ik twijfel toch een beetje of het schadelijk is.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt,
    Lars

Hoi Lars, Dat mag geen probleem zijn als die 'kastjes' tenminste wel het vermogen kunnen schakelen.
    Verder natuurlijk op letten dat eerst de computer afgesloten wordt voordat je de stroom er af haalt.
    Doe het al jaren zo. :) (Overigens schakel ik de speakers wel apart van de rest.)

Comment

Het gaat om de event 2030's. Krijg ze vanmiddag binnen. Wat bedoel je met vermogen schakelen?

Edit: Dacht dat je het over de monitoren had, maar ik denk dat je met kastjes de schakelkastjes bedoelt?
      Het gaat om zulke kastjes. Kaku AC3-1000R.jpg
      Last edited by larsholm; Saturday-09-08-2014, 11:23.

Comment

Originally posted by larsholm View Post
        Wat bedoel je met vermogen schakelen?
        Als je met die kastje ALLES in 1x aanzet zal er dus het vermogen (watt) van alles (alle apparatuur) tegelijk door de kastje ingeschakeld worden.
        Ik doe het bijvoorbeeld met een schakelaartje op mijn bureau, maar deze schakelt een relay in omdat het totaal vermogen niet direct door het schakelaartje geschakeld kan worden.
        Een tweede schakelaar schakelt mijn speakers aan of uit. (En met een drukknop schakel ik de computer aan)
        Misschien moeilijk te zien maar de knoppen rechtsonder op de 19" gedeelte rechts.
        Last edited by BT-Studio; Saturday-09-08-2014, 11:22.

Comment

Aan de klik te horen als ik ze aan en uit zet, zit er in die kastjes een relais (had ook niks anders verwacht)
          Dan zou het geen kwaad kunnen dus?

Comment

Kijk even op het kastje (staat er meestal wel op) wat voor vermogen ze kunnen schakelen (Relay's kunnen ook maar een bepaald vermogen schakelen).
            Tel vermogen wat ingeschakeld moet worden bij elkaar op (beeldschermen, computer enz) en je weet het. :)

Comment

Ze trekken een 1000 watt, dus dat zal het probleem niet zijn.
              Bedankt voor de hulp!

Comment

Working...
              X