Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips voor mijn microfoon?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips voor mijn microfoon?

Beste,

Ik heb een aantal dagen terug de Samson C01U USB Studio microfoon aangeschaft, mooi ding.
    Alleen wat mij opvalt is dat mijn vrienden op Skype zeggen dat ze mij horen alsof ik in een hele grote open lege ruimte zit, oftewel dat er een soort bass in mijn stem zit.
    Ook horen ze mij vrij hard typen, en horen ze mijn achtergrondmuziek (die vrij zacht staat aan de andere kant van de kamer).

Is er een mogelijkheid om dit op te lossen door middel van bijvoorbeeld een popfilter of een shockmount of zoiets?
    Of door iets aan te passen.

En als dit niet is op te lossen, kan iemand mij dan een goede microfoon aanraden waar dit niet bij is?

Nick

Hoi Nick,
    Dit is een z.g. condensator microfoon welke (en dat is de bedoeling) een groot gevoeligheid heeft.
    Handig en mooi natuurlijk maar minder geschikt voor podcast.
    Een popfilter voorkomt harde 'p' geluiden en een shockmount voorkomt gerommel bij geluiden welke de microfoon behuizing oppakt en zullen je hierbij dus niet helpen.
    Je zou kunnen proberen dichter op de microfoon te gaan zitten en de volume wat verder dicht te draaien.

Comment

Mwa dat werkt allemaal niet... Vind het dan maar een waardeloos ding, iedereen had het over dat ie alle achtergrond geluiden gefilterd etc, dat is echt dus dikke onzin.
      Kan iemand mij een USB Microfoon aanraden die geen achtergrondgeluiden laat horen? Voor een betaalbare prijs aub.

Comment

Als het USB moet zijn, zoiets?

Comment

Is dat niet meer een zangmicrofoon, of lijkt dat maar zo? Ik heb de microfoon nodig voor Skype, om in hoge kwaliteit gesprekken te voeren, zonder dat de ander mij hard hoort typen, en zo min mogelijk last heeft van mijn muziek.
          Is deze daar geschikt voor dan?

Edit: Hoe sluit ik 'm anders op mijn pc aan als he geen USB is :)?

Comment

Originally posted by DJgosp View Post
            Hoe sluit ik 'm anders op mijn pc aan als he geen USB is :)?
            Wat dacht je van een audio interface :shock:

Als je niet eens weet wat er mogelijk is dan word het natuurlijk al erg snel moeilijk om het juiste product te kopen. Maar goed dat weet je al. Als je wat meer in de materie verdiept had dan wist je al dat een condensator microfoon een hoge gevoeligheid heeft en dus ook erg veel omgevingsgeluid op pikt. Een dynamische heeft een veel minder grote gevoeligheid. Hiermee haal je wat minder precizie in de opnamen maar heb je ook veel minder last van omgevings geluiden.

Comment

Daar heb ik inderdaad geen verstand van, maar dat hoeft ook niet... Gaat mij er om dat ik een goede microfoon in bezit krijg, daarom heb ik ook even dit topc aangemaakt.
              Maar is deze microfoon niet iets? Ik lees er veel goede dingen over en heeft een prima prijs.

Comment

Dat is weer zo'n gevoelige condensatormicrofoon. Maar wel even wat anders.

Waarom wil je in vredensnaam 120 euro uitgeven aan je skypegesprekken. Als je vrienden geen beste internetverbinding hebben is de kwaliteit over skype toch ronduit slecht. (Overigens ook met fatsoenlijke internetsnelheid)

Ze gaan het verschil tussen een 120 of 20 euro mic echt niet horen.

Comment

Klopt... Maar het is niet alleen voor Skype, wil zo nu en dan ook eens even wat opnemen... Ik geef liever nu even wat meer geld uit aan een goede microfoon, dan 20 euro aan een headset die om de 2 maanden kapot gaat, (heb ik al heel wat ervaring mee). Wat vinden jullie van de Blue Snowball? Lees ik ook een hele boel positieve reviews over...

Comment

Weer een condensatoremicrofoon. Voor skype en voor de lol wat opnemen zou ik een dy namische mic pakken.r

Comment

Het is inderdaad een condensatormicrofoon. Kijk: Het mag op zich wel iets achtergrond laten horen, maar niet dat het mijn stem overschreeuwt... Qua Dynamische microfoons vind ik het maar weinig keuze... Ook zijn ze allemaal vrij goedkoop, en dat vertrouw ik toch weer niet :-)

Comment

Pak dan een simpele interface en een leuke dynamische mic.

Neem bijv. een behringer uphoria um2 of een lexicon alpha met een shure pg58 en je bent klaar. Je zit dan niet aan dat irritante usb vast en kan later nog een keer makkelijk upgraden.

Comment

Ik wist eerlijk gezegd niet hoe ik de microfoon anders op mijn PC moest aansluiten, maar dat kan dus d.m.v. een ''Audio Interface'', en daar kun je nog meer dingen mee?
                          En die microfoon ziet er volgensmij prima uit... Shure is altijd een goed merk... Maar is het nodig om die microfoon echt bij je mond te houden? Aangezien ik hem gewoon op mijn bureau wil zetten en er ca. 40cm vanaf zit.
                          En is het ook mogelijk om een mooie bureau-statief, popfilter voor die microfoon erbij te kopen?

Nick
                          Last edited by DJgosp; Monday-11-08-2014, 10:01.

Comment

Een audio interface is ook een usb geluidskaart. Hierop kan je ook je speakers aansluiten.

De microfoon kan je op 40 cm afstand zetten, maar persoonlijk heb ik ze altijd iets dichterbij. Een popfilter zal je voor spraak niet direct nodig hebben bij die shure.

Comment

Oh dus ik sluit de interface gewoon via de USB poort aan op mijn pc, dan plug ik de microfoon in en dan werkt ie gewoon...?
                              En waar kan ik een mooie standaard vinden voor de Shure microfoon? Het liefst zo'n ding die je aan je bureau bevestigd en dan wat omhoog gaat dat ie sowieso wat dichter bij je mond zit, die je ook gemakkelijk kan wegduwen.
                              Heb je nog andere accessoires nodig bij de Shure voor betere spraak, bijv een windkap of niet?Een popfiltertje vind ik altijd wel mooi staan, dus die neem ik er maar gewoon bij denk ik, kost maar 16 euro volgens mij.
                              En welk van die audio interface raadt jij overigens aan? De Behringer of die andere? Of heb jij nog betere (voor 'n betaalbare prijs)

Edit: De Behringer U-Phoria UM2 is pas leverbaar over 15 dagen, is deze ook goed?

Nick
                              Last edited by DJgosp; Monday-11-08-2014, 11:45.

Comment

Working...
                              X