Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips voor mijn microfoon?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Die sluit je inderdaad zo aan.

Als interface zou ik eerder de lexicon pakken. Daar heb ik al veel goede dingen over gehoord. Mijn ervaring met behringer is dat na een tijdje de potmeters beginnen te kraken.

Comment

Ik lees dat de Lexicon wel wat ruis geeft... Geen flauw idee of dit storend is maar ze zeggen dat het wel mee valt. Of kan je dit gewoon zelf allemaal instellen?
      Dan denk ik dat het de Shurle microfoon wordt, met de Lexicon audio interface, alleen dan zoek ik nu nog een goede standaard voor de Shurle Microfoon, iemand enig idee waar ik iets kan vinden? (Moet er wel op passen :P)
      Ook denk ik dat ik er gewoon een popfiltertje bij aanschaf, vind ik mooi staan, heeft iemand er één die ook op de Shurle past?

Voor de rest nog iets nodig om alles werkend te krijgen, of is dat eigenlijk alles?

Nick

Comment

Originally posted by DJgosp View Post
        Ik lees dat de Lexicon wel wat ruis geeft... Geen flauw idee of dit storend is maar ze zeggen dat het wel mee valt. Of kan je dit gewoon zelf allemaal instellen?
        Dan denk ik dat het de Shurle microfoon wordt, met de Lexicon audio interface, alleen dan zoek ik nu nog een goede standaard voor de Shurle Microfoon, iemand enig idee waar ik iets kan vinden? (Moet er wel op passen :P)
        Ook denk ik dat ik er gewoon een popfiltertje bij aanschaf, vind ik mooi staan, heeft iemand er één die ook op de Shurle past?

Voor de rest nog iets nodig om alles werkend te krijgen, of is dat eigenlijk alles?

Nick
        Shure geeft standaard een klemmetje die op iedere standaard microfoonstatief te draaien is. Dus een tafelstatief zou je er zonder problemen bij kunnen kopen.
        Popfilter zou denk ik niet nodig zijn. Er zit al een windkapje in de microfoon. Als je het echt mooi vindt staan, zou je ieder popfilter kunnen nemen die je op een microfoonstatief zou kunnen monteren (door een draaiklemmetje b.v.b.) zijn er genoeg van. Bijvoorbeeld deze.

Comment

Thanks Groninger.

Samson C01U USB terug gestuurd en iets nieuws gekocht.
          Hopelijk is de kwaliteit van deze set beter.

Ik heb dit zojuist gekocht:
          1. Shurle PG58
          2. Lexicon Alpha USB audio interface
          3. Samson PS01 Popfilter
          4. Samson MD5 Statief

Allemaal heel erg bedankt voor de hulp en het uitleggen van bepaalde dingen. Ik ga er morgen mee aan de slag en ik hoop dat het resultaat er mag zijn.
          Mocht je vragen aan mij hebben, of nog opmerkingen laat het dan gewoon even achter.

Nick
          Last edited by DJgosp; Monday-11-08-2014, 16:48.

Comment

Originally posted by DJgosp View Post
            Thanks Groninger.

Samson C01U USB terug gestuurd en iets nieuws gekocht.
            Hopelijk is de kwaliteit van deze set beter.

Ik heb dit zojuist gekocht:
            1. Shurle PG58
            2. Lexicon Alpha USB audio interface
            3. Samson PS01 Popfilter
            4. Samson MD5 Statief

Allemaal heel erg bedankt voor de hulp en het uitleggen van bepaalde dingen. Ik ga er morgen mee aan de slag en ik hoop dat het resultaat er mag zijn.
            Mocht je vragen aan mij hebben, of nog opmerkingen laat het dan gewoon even achter.

Nick
            Hoe is het afgelopen?

Comment

Working...
            X