Announcement

Collapse
No announcement yet.

Devine Trono 10 Op Rotel RA-870BX versterker?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Devine Trono 10 Op Rotel RA-870BX versterker?

Gegroet MedeBaxShoppers,

Ik heb een tijdje zitten denken, en ik wil misschien de Devine Trono 10 speakers gaan kopen.
    Nu heb ik hierbij wel een versterker nodig, aangezien dit passieve speakers zijn.
    Mijn vader heeft toevallig nog een Rotel RA-870BX versterker staan, en ik vroeg me af of ik de Devenie Trono 10 hierop kan aansluiten.

Dus mijn vraag is, kan ik de Devine Trono 10 op de Rotel RA-870BX aansluiten, zo ja, welke bekabeling heb ik dan nodig?

Vriendelijke groet,
    Jesper

Je kunt hem er wel op aansluiten, maar hij zal niet hard gaan aangezien de versterker maar ongeveer 60 watt rms levert, en de speakers kunnen 125 watt rms aan. Dus je hebt eigenlijk wel een versterker nodig van minimaal 125 watt rms op 8 ohm. Deze of deze versterker is wel wat denk ik, ik weet niet wat je budget is. Bij de skytec versterker (2e link) staat dat die 300 watt levert maar dat zijn piek vermogens, dus dan levert die ongeveer 150 watt rms op 8 ohm.

Voor de bekabeling is deze denk ik wel geschikt. Voor de Rotel RA-870BX zul je de kabel evt door midden kunnen knippen, of je neemt deze kabel met deze plug.

Comment

Dankjewel voor je reactie, mijn plan was om eerst de speakers te kopen, en later als ik er geld voor heb, een versterker met sirieuze waarde te kopen. Dan nieuwe speakers met enorm goede kwaliteit, en dan kan ik de Trono gebruiken als monitoren.
      Nogmaals bedankt!

Jesper

Comment

Bovengenoemde Rotel versterker zal harder gaan dan genoemde Skytec versterker.
        2x 80 echte watts aan 8 Ohm oftewel 2x 150 Watt Din.
        Wel is het zo dat de Rotel versterker niet ontworpen/ bedoeld is om altijd op vol vermogen te spelen.
        Kwalitatief gezien steekt de Rotel versterker ver boven de Skytec uit.

Succes.

Comment

Working...
        X